Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere In Buis | Wk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #17
      [QUOTE=Ton Koek;121639]

      Opmerking


      • #18
        Stijgerpeipen toch?
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #19
          vierkant mag ook ,maar ik vond i.d.d. die verbindingen wel erg mooi bij de ronde pijp.
          heb je dat ook in vierkant?
          of is het dan lassen geblazen ( zal wel goedkoper erop worden denk ik).
          rvs kan je toch niet( of niet goed) lassen?

          mvg

          Opmerking


          • #20
            rvs

            wordt ook gelast hoor. Denk maar aan wat binnen in een melkfabriek nodig is aan metaal, is allemaal van rvs en ook gelast.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              wordt ook gelast hoor. Denk maar aan wat binnen in een melkfabriek nodig is aan metaal, is allemaal van rvs en ook gelast.

              Opmerking


              • #22
                Update | Voliere Wk

                Beste WK,

                alle berichtjes gelezen en dus een 1ste opzetje voor de voliere.

                Zoals jij aangeeft vind je het super belangrijk dat het gaas er mooi vlak en strak op zit. Dit wil ik echter niet bereiken door meer staal in de vorm van buis toe te voegen. Ik denk dat dit niet noodzakelijk is en wil zoals getekend dan ook voorstellen de vakverdeling te maken door middel van staalkabel. Voordeel hiervan is veelledig; het is op spanning te brengen, het is aanmerkelijk goedkoper als buis, en natuurlijk wil het oog ook wat.
                In de vakken op het dak; 2 bij 2 meter, heb ik 2 draden getekend van links naar rechts en 1 draad van boven naar beneden. Dit zorgt er dus voor dat het grootste 'vak' maximaal 80 bij 100 cm is.
                Er zijn diverse manieren om het staaldraad te bevestigen zodat het ook, en dat is natuurlijk belangrijk, op spanning gezet kan worden, hierover later eventueel meer.

                Graag feedback dus....

                Groet,

                Peer

                Opmerking


                • #23

                  Opmerking


                  • #24
                    Dag Heren,


                    ik wil me er niet te veel mee bemoeien maar ik had nog wat opmerkingen/aanvulligen zie maar wat je er mee kan of niet .


                    1. wk je hebt het over sandwich panelen maar je hebt toch niks aan de isolatie waarde ? dan is het toch voordeliger om damwandpanelen te nemen ?
                    ik zie dat peer het ook over damwandpanelen heeft

                    2. de staaldraden zal ik diagonaal in de vakken spannen dan worden je vakken ook sterker en heb je denk ik minder draad nodig. opties ook mooier vind ik

                    3. peer heeft bij de damwand staan liggend waarom is dit ? staand is damwand toch veel sterker ? staat wel tussen haakjes zie ik

                    4. zelf heb ik gaas gebruikt van 12,7 x 12,7 van 1,05 dik, normaal gaas is geloof ik 0,80 dik, het gaas van 1,05 is al een stuk stijver en houdt zich mooi strak het hoef dat ook haast niet gespannen te worden en de mazen zijn 100% recht en haaks.

                    5. wat mischien ook zou kunnen is om ook buizen diagonaal in de vakken aan te brengen net zoals de staalkabels dat geet ook zeer veel stevigheid en kan je mischien wel met minderstaanders toe.

                    6. wat mischien ook zou kunnen is je de binneste rij staanders laat vervallen en je ook daar een diagonaal maakt vanaf het kruispunt van de vakken naar de koppeling die ( zo ver ik het inschat) op 1 meter onder het dak zit

                    hoop dat het duidelijk is en dat jullie er wat aan hebben

                    mvg,

                    HJ de Graaf

                    Opmerking


                    • #25
                      Als je een puntdak neemt kun je spanten gebruiken dat scheelt in staanders.

                      mvg eddie

                      Opmerking


                      • #26
                        Niet dat dit de voliere van wk moet worden maar met zoiets ben je al aardig opweg.





                        Gr Arjan

                        Opmerking


                        • #27
                          Reactie Diverse

                          Beste WK-HJ en Arjan,

                          even voor ik verder ga een aantal zaken op een rijtje zodat ik de juiste uitgangspunten heb.

                          Voor de communicatie; wand 1 is de kopse wand op tekening bovenin, wand 2 is groene (damwand-sandwichpaneelwand), wand 3 is wand met tijdelijke ingang, wand 4 is voorzijde wand.

                          NIEUWE UITGANGSPUNTEN.

                          1. voliere zal een afmeting gaan hebben van 10*6 meter.
                          2. wand 1 zal ook dicht worden, tot aan deur van de schuur.
                          3. wand staat op hellend vlak, ter plaatse van dichte wand is deze 200 cm, aan de voorzijde circa 1 meter hoger
                          4. toegang komt in wand 4 ?, helemaal in de hoek met wand 1.

                          Zijn deze uitgangspunten correct weergegeven?

                          UITGANGSPUNTEN CONSTRUCTIE

                          Ten aanzien van de opmerkingen van Arjan en HJ. (WK)

                          1. gaasdikte; idd heel goed c.q. essentieel om dikte 1.05 te nemen.
                          2. ik heb nu staaldikte (diameter) in getekend van 48 mm, (dit is zeg maar steigerpijp), ik denk dat dit uiteindelijk wel wat minder dik kan. Maar dit is nu niet zo belangrijk.
                          3. diagonalen, zoals op tekening gezet kun, c.q. moet je ook diagonalen toepassen. Ik had dit nog niet op tekening gezet om in 1ste instantie even het globale ontwerp te schetsen. Ik zal de tekening hierop aanpassen en zodoende zullen er dus ook een aantal staanders verdwijnen.
                          4. ! omdat we uitgaan van vierkant of 'dubbeltjes' gaas zitten we met een werkbare breedte van 2000 mm. Ik ga er tenminste van uit dat dit de breedste maat is?
                          5. staalkabel; HJ stelt voor deze diagonaal te spannen; hoewel idd minder kabel nodig ben ik hier toch niet zo'n voorstander van, nadeel is dat de bevestiging dan in de koppelingen gemaakt moet worden en dat elk vak apart opgespannen dient te worden. Ik wil dit dus voorlopig nog evenwijdig aan het raamwerk laten.
                          6. sandwichpanelen, deze zijn liggend getekend omdat ze 1 bij 6 meter zijn, kunnen ook staand, maar dan moeten ze allemaal afgekort worden en is er veel meer constructie nodig.
                          7. # arjan en girlitz, overige systemen kunnen natuurlijk ook, er zijn tal van systemen op de markt, voorstel is nu eerst even in dity systeem e.e.a. uit te tekenen in concept, later kan dan eventueel switch worden gemaakt.

                          groet - in afwachting,

                          Peer

                          Opmerking


                          • #28
                            kom ik op terug Peer, moet nu weg.
                            je hoort vanmiddag /vanavond wel van me.
                            ik ga met gezinnetje ff een keertje naar het strand, ff eruit en uitwaaien.
                            lekker met de auto het strand op ,uit de passagierstoel gehesen worden en dan lekker ff op strand zitten.
                            hond ff lekker zien dollen met kind en vooral genieten van het moment.
                            neem zelfs m'n camera mee,dus....................

                            bedankt weer
                            mvg

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              vierkant mag ook ,maar ik vond i.d.d. die verbindingen wel erg mooi bij de ronde pijp.
                              heb je dat ook in vierkant?
                              of is het dan lassen geblazen ( zal wel goedkoper erop worden denk ik).
                              rvs kan je toch niet( of niet goed) lassen?

                              mvg
                              rvs kan je schitterend lassen.

                              Opmerking


                              • #30
                                dag peer en wk,

                                het klopt dat je met diagonale kabels meer spanners nodig hebt maar een te lange kabel kan je ook niet mooi opspannen tot een meter of 5 wil prima langer moet je de kabel niet maken vind ik.

                                het bevestigen is niet zo moeilijk gewoon met een lus om de koppeling heen en met sleeve of kabelklem vastzetten uiteraad aan een kant een kabelspanner montere. het voordeel van het diagonaal spannen op de koppelingen is dat je hierdoor je vak niet uit het verband trekt dit doe je wel als je op het midden van de buizen de kabels monteert zoals getekend.

                                ook denk ik dat het naspannen als het gaas er op zit per vak makkelijker gaat dan wanneer de kabels te lang zijn.

                                damwand, de m2 blijven hetzelfde maar staand gemonteerd zoals bedoeld zijn ze veel sterker en aangezien het een behoorlijk oppervlak is en er veel wind op komt te staan moet je denk ik wel om de meter de damwand bevestigen

                                ik heb zelf een voliere met achterkant van damwand dat is maar 6m2 om de meter bevestigd en gaat al behoorlijk te keer met harde wind.

                                de damwand zit toch aan de kant waarop er eventueel gelopen moet worden op het dak ? dan moet je daar toch al een zorgen voor een stevige constructie en heb je toch al veel staanders nodig,

                                de maat van damwanden verloopt per 0,5 m dus is toch altijd een passend paneel te vinden ? maar ook het afkorten van panelen is geen probleem moet je laten doen bij de leverancier deze levert wel op maat.

                                vaak zijn frames van tenten niet stevig genoeg, mischien de proffesionele wel maar, de meest gangbare betaalbare zijn van dunne buis of aluminum en dat is veel te kwetsbaar i.v.m sneeuw val.

                                succes met planvorming !

                                mvg,

                                HJ de Graaf

                                Opmerking

                                Working...
                                X