Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 85

Onderwerp: Voliere In Buis | Wk

Stamgast
    Thanks
    0

Red face snel weer terug on topic anders krijg ik van robke op mijn falie

zijn uiteraard vodjes maar dan heb je een richting van idee van denken ( maar het mag/kan ook helemaal anders natuurlijk)

achterkant moet dus sowieso beloopbaar zijn i.v.m het willen snoeien van de coniferenhaag (dus mag ook een rand/strook zeg 50 tot 100 cm )dicht zijn om erover te kunnen lopen).
    en dit is zeg maar het concept van de dichte wanden:

dit materiaal wil ik gebruiken zeg maar voor de dichte wanden:

en de doorkijk gedeeltes komen we dan nog wel op ,peer je moet gewoon de voliere in vakken zien/uitwerken.

mvg

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    463

Post Tja

wk:
    snel weer terug on topic anders krijg ik van robke op mijn falie

--------------------------------------------------------------------------------
    Is ook beter, en wat is't met de zaterdag dan?

Kooi vlucht, dat wordt een hele toer om dat zonder spantwerk in de lucht te houden. Spankabels gebruiken er overheen?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast
    Thanks
    0
    uiteraard komen spanten erin henkie, maar het dak.............dat is voor mij vooral de kopbreker.
    en het gaas spannen, want dit moet strak zijn /blijven onder alle omstandigheden.
    en dat dak gaas mag ook bv ondersteunt gaan worden door rvs betonmatten om doorbuigen te voorkomen en om bevestigings mogelijkheid te hebben, maar het moet gaas zijn en geen(nylon) net en het moet klein zijn want je weet ik kweek graag divers, de ene keer zal er een koppeltje struikhaantje ( leptopoecile sophiae) in zitten en de volgende keer een toekan.

en het liefst ga ik voor plat dak ( en dat is dus een meningsverandering van mijner zijde ,wilde eerst altijd persé getoogd),omdat ik er dus soms op moet,omdat ik het makkelijker vind,
    uiteraard moeten er dan steunpalen ook in het midden etc. komen maar wil gewoon eerst zien/weten hoe dak gaat worden, want dit is de allerlaatste voliere die ik ga zetten en die moet goed zijn en weinig onderhoud dus daarom pijp i.p.v. hout , daarom die sandwich panelen i.p.v .....nou ja noem maar op.
    mvg

Stamgast
    Thanks
    0
    Kijk hier eens ,,en dan bij gallerij /bouw volliere.
    http://www.bosruitervogelspeciaalzaak.nl/

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    Kijk hier eens ,,en dan bij gallerij /bouw volliere.
    http://www.bosruitervogelspeciaalzaak.nl/
    ik ken jack en zijn voliere's maar al te goed en dat wil ik dus net niet hebben zo.( het is mooi en zo hoor maar voor mij ongeschikt).

peer om wat duidelijkheid te scheppen heb ik een oude foto opgezocht en op dit stukkie grond wat naast mijn huis ligt wil ik zeg maar dat grasgedeelte gaan benutten die aluminium kweekboxenrij is allang weg,( waren er 25 geloof ik en ik zie dat de tussenschotten er op deze foto uitwaren, ik had dus tussenschotten en deurpanelenpanelen van aluminium gemaakt om te kunnen varieren in afmetingen van boxen of als er een soort zich misdroeg i.v.m. nestverdedigen of zo dan ging tussen schotje erin en hadden ze een apart gedeelte voor zich, maar dit was in de ijsvogeltjes tijd geloof ik maar kan ook heel goed zijn dat ik er wat anders in had toen,bv. uilensoort of stellopers,ik weet het eigenlijk niet zo goed meer ,dus ? maar zat er maar 1 koppel in, anders hadden er wel tussenschotten in gestaan, want ik hou ervan om vogels apart op te kooien), die koivijver is allang weg , al dat hout is allang weg ,echter die coniferen haag ( dat stuk naast gras is blijven staan) :

mvg

ps: dat/die dakcontructie was toendertijd erg innoventief want dat moest toen dus ook "zweven" als er geen tussenschotten/panelen in/onder stonden. ( en dus sterk genoeg zijn voor belasting van water/sneeuw,wind etc).

Zeg vies mannetje, hou je je een beetje in?

Waarom wil je per sé ronde pijpen gebruiken? Is vierkant niet net zo goed? Daar bevestig je gaas veel makkelijker aan. Je kunt dan ook nog voor ijzer gaan ipv aluminium.

Senior lid Barend's Avatar
    Thanks
    68
    [QUOTE=Ton Koek;121639]Zeg vies mannetje, hou je je een beetje in?

Waarom wil je per sé ronde pijpen gebruiken?

Is het nu pijpen of buizen????

Stijgerpeipen toch?

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
    Zeg vies mannetje, hou je je een beetje in?

Waarom wil je per sé ronde pijpen gebruiken? Is vierkant niet net zo goed? Daar bevestig je gaas veel makkelijker aan. Je kunt dan ook nog voor ijzer gaan ipv aluminium.
    vierkant mag ook ,maar ik vond i.d.d. die verbindingen wel erg mooi bij de ronde pijp.
    heb je dat ook in vierkant?
    of is het dan lassen geblazen ( zal wel goedkoper erop worden denk ik).
    rvs kan je toch niet( of niet goed) lassen?

mvg

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    463

rvs

wordt ook gelast hoor. Denk maar aan wat binnen in een melkfabriek nodig is aan metaal, is allemaal van rvs en ook gelast.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten