Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Primeur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Een Primeur

    ik denk dat ik het eindelijk gevonden heb wat verlichting voor in de broedkooien betreft

    dit wordt hem.>>>>>> http://dieren.marktplaats.nl/vogels-...-67575-20871-0

    Of kijk op >>>> http://www.palomavolieres.nl/page13.php

    als ik 16 broedkooien verlicht dan verbruikt deze set leds 40 watt

    dat is 2,5 watt per kooi..
    aanschaf vind ik ook wel meer vallen ,een strip van 40 cm lang kost € 22=
    de dimmer kost € 189=

    KICKEN!!!!!

  • #2
    Hallo Peter. Ziet er goed uit en aangezien het slechts 12 v is kan je het zelfs door je schoonmoeder laten aanleggen. Het zal wel wat prijziger worden als je. zoals ik, een hutje vol met broedkooien hebt staan. Of dit berichtje ook een primeur is laten we maar aan de Dikke Van Dalen over.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

    Opmerking


    • #3
      Het bericht mischien niet ,Kees.


      maar dit is voor mij toch wel iets nieuws, wat ik nog niet eerder heb gezien.
      maar dit lijkt me toch wel wat.
      ik heb vanavond telefonische info gehad.
      en ik ben er zeer positief over.
      dus dit gaat hem gewoon worden.

      Opmerking


      • #4
        Ik denk niet dat het iets is voor mijn vogels..... forpussen hebben namelijk de gewoonte alles te slopen waar ze een snavel achter kunnen krijgen. Dus voor mij verlichting IN de kooi....
        Maar waar ik ook vraagtekens bij zet is de invloed van het licht op de vogels. Ik gebruik TL philips 965 icm hf armaturen en daar heb ik toch wel goede ervaringen mee. En licht is erg belangrijk voor dieren.

        gr
        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            ik heb er ook voor gekeken maar ben tot de rekensom gekomen ,want ik heb er ook zoveel nodig en een ik voor datik aan 600 euro stroom heb bespaard dan zijn waarschijnlijk mijn leds versleten .Maar dat houd niet weg dat het heel mooi is ,maar de investering die je er in moet steken vind ik te veel t.o.v. tl die kosten nagenoeg niets.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
              Ik denk niet dat het iets is voor mijn vogels..... forpussen hebben namelijk de gewoonte alles te slopen waar ze een snavel achter kunnen krijgen. Dus voor mij verlichting IN de kooi....
              Maar waar ik ook vraagtekens bij zet is de invloed van het licht op de vogels. Ik gebruik TL philips 965 icm hf armaturen en daar heb ik toch wel goede ervaringen mee. En licht is erg belangrijk voor dieren.

              gr
              Hans
              Hoi,Hans

              de strips zijn in het aluminium en kunstof te krijgen.
              de dimmer in combinatie met de leds , ziijn ook HF
              de leds zijn voorledig afgeschermd zodat de vogels er niet bij kunnen komen.
              daarbij ook nog waterdicht afgesloten.
              en als dan ook nog kijkt wat je bespaart op energie.
              ben ik nog steeds heel enthousiast
              ik ben niet altijd eigenwijs naar nu even wel.

              bel nu is een keer naar die frima en laat je voor de aardigheid is informeren.
              heb ik ook gedaan

              .

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jankoolaard
                ik heb er ook voor gekeken maar ben tot de rekensom gekomen ,want ik heb er ook zoveel nodig en een ik voor datik aan 600 euro stroom heb bespaard dan zijn waarschijnlijk mijn leds versleten .Maar dat houd niet weg dat het heel mooi is ,maar de investering die je er in moet steken vind ik te veel t.o.v. tl die kosten nagenoeg niets.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                  Peter,

                  1. je gaat de gehele ruimte verlichten met TL-armatuur, wellicht voldoet dit wel
                  2. hoe de strips bevestigen in de kooien, met 1 strip kun je hier mooi over nadenken
                  3. het is toch een hele investering 16*22,00 + 189,00 + eventueel nog voor de vluchtjes is al vlug 5-600,00.
                  4. en dan idd de kleurtemperatuur van de led's zoals hans min of meer ook aangeeft in zijn bericht.

                  Ik denk dat ik ook een stripje bestel om eens te kijken wat het allemaal doet. Als het 12 Volt systeembetreft kun je dit gewoon op een trafo aansluiten.


                  Groet.
                  Hoi, Peer

                  Antwoord op vraag 1)

                  mischien 1 tl balk , maar die is puur voor me zelf . om te kunnen werken.

                  Antwoord op vraag 2)

                  De strips kan je op 2 manieren bevestigen, met dubbelzijdige plakband en/of met 2 schroefjes , net boven de voorfronten


                  Antwoord op vraag 3)


                  De investering doe ik geleidelijk aan , ik bestel eerst leds voor de kooien die ik nu heb ,en smeer het hele bedrag uit over BV 1 jaar . dan valt het wel mee vindt Ik.


                  Antwoord op vraag 4)

                  deze leds hebben net zo'n daglicht als TL,S

                  als je een zo'n led strip besteld.
                  pas een beetje op,zorg er voor dat je een trafo/voeding 12 volt met gelijkstroom gebruikt
                  dus geen wisselspanning , anders gaan de leds kapot. en je hebt dan geen HF meer, heb ik me laten vertellen.

                  Opmerking


                  • #10
                    De strips kan je op 2 manieren bevestigen, met dubbelzijdige plakband en/of met 2 schroefjes , net boven de voorfronten
                    Let op dat je geen broedplaats voor luis maakt, ik zou ze in jouw geval zeker kitten rondom.
                    (dit geldt natuurlijk ook voor andere vormen van verlichting in kooien)
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                      Let op dat je geen broedplaats voor luis maakt, ik zou ze in jouw geval zeker kitten rondom.
                      (dit geldt natuurlijk ook voor andere vormen van verlichting in kooien)
                      daarom denk ik ook dat met dubbelzijdige plakband het beste is . mocht er luis achter komen , plakken ze meteen vast .

                      Opmerking


                      • #12
                        ik dacht dat jij geen verlichting wilde apprt in de broedkooien wilde
                        ja ik vind het leuk om te zien maar ik zelf heb het bij iemand gezien ik zelf vind de verlichting te scherp .
                        maar oke iedere zijn keuze maar ik vind als je 2 bakken hangd met 2 tl buizen in dat er genoeg verlichting in de kooien hebt
                        birdlampen geven zelfs ook meer verlichting zoals ikz e zelf heb
                        maar ik dacht iets anders te lezen dat je dit niet wilde ???
                        als het voldoende licht geeft, waarom dan nog extra verlichten in de broedkooien wilde ???

                        als ik bereken
                        gewoon led verlichting gewone lampen erin voor 16 kooien lampen van 7 watt en trekken aan stroom 1,5 watt
                        fitting 95 euro cent
                        denk ik dat ik goedkoper uit ben
                        en een nacht verlichting hang zodat ze altijd de stok vinden vind ik een dimmer over bodig
                        de vogels wennen er snel aan
                        dimmers zijn ook nog erg duur
                        dan is mijn aanschaf van verlichting pak goedkoper
                        en de lampjes vervangen hoe duur kosten die ??/
                        als ik bereken
                        16 keer 7 wat verlichting 40 euro trekken stroom 1,5 wat 24 wat aan stroom verbuik

                        fitting 95 euro cent per kooi 15,20 alle kooien
                        nancht fitting eentje dan een lamp nog erbij 2,50 led lamp en fitting 95 euro cent 3.45
                        rol snoer ongeveer 20 euro uit trekt precies weet ik het niet
                        dan zit ik aan
                        zit ik aan 75.20
                        aan je gehele kooien te verlichten
                        en vind deze led verlichting tegenover de toch halogeen led want dat vermoed ik toch dat het is meer dus eaan stroom trekt als wat ik dus aan gaf
                        2 tijdklokken van 3,50 7,00 euro komt er nog bij
                        dus totaal bedrag 82,20 en je broedruimte is klaar
                        maar als je je tl balken hangd vind ik dit overbodig
                        maar oke iedere zijn keuze
                        je moet er ook wat je geld uit kunnen halen vind ik zelf
                        ziet zeker wel mooi uit maar wat lux en mooi is trekt je ook wel uit de beurs ihihih
                        ik zelf vind het erg fel
                        mensen weet je hoe ik er altijd over denk we zien het eens over eeen paar jaar is het bewezen dat ze langer mee gaan ???
                        nee ze zijn pas op de markt en wat pas op de markt komt gaat nooit zols ze zo erg mooie beschrijven toch??
                        en een zon lampje vervangen wat kost dat ???
                        ook die prijzen staan nergens vermeld je staat vaak voor verassingen .
                        bekijk de eerste platte tv was kosten die wel niet aan stroom ook die zouden zuniger zijn ja zeker die nu op de markt zijn maar niet de eerste die op de markt waren .
                        ook zijn er genoeg mensen in getrapt
                        ik vind het altijd van die verkoop trukjes maar deze dame dan wel zo blond trapt er niet in hahahaa
                        als je graag het resultaat beetje voor ogen wild houden moet je eens 4 bureau lampjes met halogeen lampjes je kooi in schijnen kan me niet geloven dat daar een vogel op zit te wachten in voliere zou het heel anders zijn maar 4 lampjes of 6 per een kooi???

                        ik weet het niet dit is mijn idee als mensen ze gebruiken hoorde ik graag hun mening erover en hoelang ze het al hebben?

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb zo even zitten rekenen maar inderdaat het scheeld nog al wat ze gaan in mijn geval ongeveer 10 jaar mee dan .
                          nu wil ik graag nog iemand weten die ook zo een goede tip heefd voor de verwarming dat zou dan helemaal mooi wezen ,die verbruikt namelijk nogal wat meer als de lampen als je een tip heb meld het dan aub .
                          maar de verlichting mooi

                          Opmerking


                          • #15
                            Ik wil heel veel aannemen , maar ik blijf enthousiast over deze verlichting
                            soms moet je naar je eigen gevoel luisteren.he?

                            de 12 volt gelijkspanning 2,3 amp.

                            Opmerking

                            Working...
                            X