Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Elssijs deel 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • De Elssijs deel 2

    De Elssijs en haar kweek deel 2

    LENTE en ZOMER.HERFST.
    September ,Oktober, November.

    Dit zijn de rust en rui maanden vooral de eerste weken van September. Nu moeten we de vogels extra goed verzorgen. Met voldoende zaad dat wil zeggen in deze tijd wordt er bij mij niet gerantsoeneerd gevoerd. Elke dag wordt er bad gelegenheid gegeven. Ik geef in het badwater enkele druppels Gezasept van de firma Bogena het zou preventief werken tegen parasieten en is tevens werkzaam tegen darmklachten.
    Half Oktober worden dan de vogels geselecteerd. De TT vogels gaan op de TT kooien en worden TT klaar gemaakt. De kweekvogels gaan naar hun winter verblijf. Dan is het kweekseizoen voorbij en begint het nieuwe. Want een oud vogelkweek spreekwoord zegt: “Vogels kweek je in de winter.” en " de kweek begint als je laatste jonge vogel is uitgevlogen."

    Ik hoop dat ik met dit artikeltje de lezers enkele tips gegeven heb zodat hij of zij nog meer plezier aan onze fijne hobby mogen beleven.

    Greetings Lucky


    ps verkorte versie
    .

  • #2
    Ik zie dat jij de vogels pas koppelt halverwege maart. Ik hoor meer dat de vogels al in december in de kooien gezet worden, kan dit kloppen.

    Mvg Peter

    Opmerking


    • #3
      Ja dat klopt.
      Sommige kwekers hebben hun koppels inderdaad heel het jaar over samen zitten. Anderen wederom doen al in november of in december koppelen.
      Ook ik heb soorten welk ik heel het jaar samen laat maar ook soorten die ik eerder of zelfs nog later dan half maart opzet. Dit is afhankelijk van het soort. Ik koppelde mijn elssijzen echter niet voor half maart. Zolang je de seksen gescheiden houd is dit geen probleem.


      Greetings Lucky

      Opmerking

      Working...
      X