Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooi 3 Delig Met Mannenverblijf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Misschien kun je bij de fietsenzaak wat spaken halen, deze zijn ook gelijk behandeld tegen roest!

    Opmerking


    • #17
      geen slecht idee !! maar als iemand weet waar je spijlen kunt halen hoor ik het graag (ik heb nog merr plannen)

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door loxia
        volgens mij is de eerst versie met de dubbele kooi in het midden (had ik nog nooit gezien) zeer geschikt voor de bastaard(putter)kweek. ben zelf nog al handig (timmerman) en mijn handen jeuken om zo,n kooi te maken. heb hier nog wat multiplexplaten. ook ik maakte mijn kooien vroeger altijd zelf. de latjes kon je kant en klaar kopen , dus met gaatjes voor de spijlen. vraag mij alleen af waar kun je nog spijlen kopen ? de dieren zaak waar ik ze vroeger haalde (35 jr.geleden ) heeft ze niet meer. je kunt natuurlijk ook kant en klare voorfronten kopen, maar voor het middengedeelte heb je korte tralies nodig van ong. 20 cm. of je moet van 2 fronten een gedeelte afknippen. wie weet waar je ze nog kan kopen in de omg. zwolle ?

        gr. loxia

        Hallo Loxia,

        Draad van de rol kan je zelf recht trekken.
        1 eind in de bankschroef. Het andere eind in de boor.
        2x rechts en 2 x links. Wel gelijk trekken.
        Op deze manier krijg je een mooie strakke draad,bruikbaar voor grote traliekooien c.q. zangkooitjes..
        Met betrekking tot de 2 middenkooitjes van de kooi uit het boek van Rutger wil ik toch benadrukken,dat die in de praktijk onhandig zijn en ongeschikt voor kanaries.
        De ruimte moet groot genoeg zijn om 8 jongen met evt.een man te huisvesten.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Hallo Loxia,

          Draad van de rol kan je zelf recht trekken.
          1 eind in de bankschroef. Het andere eind in de boor.
          2x rechts en 2 x links. Wel gelijk trekken.
          Op deze manier krijg je een mooie strakke draad,bruikbaar voor grote traliekooien c.q. zangkooitjes..
          Met betrekking tot de 2 middenkooitjes van de kooi uit het boek van Rutger wil ik toch benadrukken,dat die in de praktijk onhandig zijn en ongeschikt voor kanaries.
          De ruimte moet groot genoeg zijn om 8 jongen met evt.een man te huisvesten.
          hallo antoni,

          de spylen zelf maken is mij bekent, ik heb dat vroeger ook wel gedaan. ik moet ook nog 3 traliewandjes maken om mijn puttermannen apart van de pop te zetten. deze moeten 75x75 cm. worden. (ik vind gaas niet zo geschikt, vogels krijgen er vaak lelyke staarten van) als je deze allemaal zelf moet maken ben je nog wel even bezig overigens wil ik het middengedeelte ook 40 cm breed maken. hebben de jongen m.i. voldoende ruimte aangezien ze er maar een korte periode in hoeven te verblijven. als ze zelf goed kunnen eten gaan ze er uit. zal binnenkort eens op de markt in barneveld kijken . misschien hebben ze daar spijlen.
          gr loxia

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door loxia
            hallo antoni,

            de spylen zelf maken is mij bekent, ik heb dat vroeger ook wel gedaan. ik moet ook nog 3 traliewandjes maken om mijn puttermannen apart van de pop te zetten. deze moeten 75x75 cm. worden. (ik vind gaas niet zo geschikt, vogels krijgen er vaak lelyke staarten van) als je deze allemaal zelf moet maken ben je nog wel even bezig overigens wil ik het middengedeelte ook 40 cm breed maken. hebben de jongen m.i. voldoende ruimte aangezien ze er maar een korte periode in hoeven te verblijven. als ze zelf goed kunnen eten gaan ze er uit. zal binnenkort eens op de markt in barneveld kijken . misschien hebben ze daar spijlen.
            gr loxia
            Idd.Loxia, gaas is niet geschikt. Wat een lelijke staarten krijgen die vogels
            daarvan. Kan je kant en klaar spijlen kopen is dat wel zo gemakkelijk.
            Ze worden aangeboden in een lengte van ca.1 meter.
            Ik heb er hier nog een paar liggen,die had iemand voor mij meegenomen
            om spijlen van zangkooitjes te vervangen.
            In Barneveld komt Heesakkers ook. Als je ze opbelt zullen ze best wat spijlen
            willen meebrengen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #21
              dat zal ik zeker doen antoni ! bedankt voor je tip
              gr loxia

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Idd.Loxia, gaas is niet geschikt. Wat een lelijke staarten krijgen die vogels
                daarvan. Kan je kant en klaar spijlen kopen is dat wel zo gemakkelijk.
                Ze worden aangeboden in een lengte van ca.1 meter.
                Ik heb er hier nog een paar liggen,die had iemand voor mij meegenomen
                om spijlen van zangkooitjes te vervangen.
                In Barneveld komt Heesakkers ook. Als je ze opbelt zullen ze best wat spijlen
                willen meebrengen.
                zal ik zeker doen ! bedankt voor je tip antoni
                gr. loxia

                Opmerking


                • #23
                  de spijlen zijn besteld bij de fa. heesakkers! deze zijn verzinkt. ik vraag mij nu wel af : kun je spijlen die verzinkt zijn ook solderen ? ben timmerman geen loodgieter

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik denk dat solderen zo ie zo niet sterk genoeg is, de fronten in de fabriek worden toch gepuntlast?

                    Zie filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=i-EBI...eature=related
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door populier
                      Ik denk dat solderen zo ie zo niet sterk genoeg is, de fronten in de fabriek worden toch gepuntlast?

                      Zie filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=i-EBI...eature=related
                      ik zal ze zelf moeten maken aangezien de maat 75x75 cm niet in de handel verkrijgbaar is. vandaar mijn vraag. is er een deskundige loodgieter die raad weet ?

                      Opmerking


                      • #26
                        Daar heb je de Firma Heesakker voor, die maken op maat, ik heb laatst 2 fronten van 160x80 laten maken en zijn netjes over de post gestuurd.

                        Kost iets meer dan gewone fronten maar dan heb je ze precies op maat.

                        Dus je kan gewoon je scheidingswandjes van 75 x 75 door ze laten maken.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                          ik zal ze zelf moeten maken aangezien de maat 75x75 cm niet in de handel verkrijgbaar is. vandaar mijn vraag. is er een deskundige loodgieter die raad weet ?
                          Hallo Loxia !
                          Bel gewoon Heesakkers nog een keer en vraag het aan hun.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #28
                            solderen

                            Loxia of kijk eens op:

                            wat kan ik solderen

                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                              Loxia of kijk eens op:

                              wat kan ik solderen

                              http://home.kabelfoon.nl/~koenders/s...n/solderen.htm
                              ik heb het ze gevraagd. de een zegt dat het wel kan, de ander denkt van niet ik denk dat ik het maar gewoon uitbrobeer met wat s39.overigens zo duur zijn de spijlen niet 7en halve euro per kilo =ong.200 stuks volgens hen.

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                                ik heb het ze gevraagd. de een zegt dat het wel kan, de ander denkt van niet ik denk dat ik het maar gewoon uitbrobeer met wat s39.overigens zo duur zijn de spijlen niet 7en halve euro per kilo =ong.200 stuks volgens hen.
                                Welja, gewoon doen. Als de spijlen verzinkt zijn zou je mss ook soldeerwater
                                kunnen gebruiken. Probeer het evt. met alle 2 en kijk wat het beste resultaat geeft.
                                Lekker goedkoop die spijlen. 200 voor € 7,50.
                                Kan je er nog een paar verprutsen ook.
                                Ik heb destijds die kleine schuifjes zonder raam gemaakt. Alles gesoldeerd en
                                met een klein vijltje glad gemaakt.
                                Het is net als behangen. Na een paar baantjes is het alsof je nooit anders hebt gedaan.
                                Eigen fabrikaat, man. Alles naar je eigen zin.
                                Vr.groeten van
                                Antoni





                                homepage:
                                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                                Opmerking

                                Working...
                                X