Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brandnetelthee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    In het Engels zeggen we :er is geen substitute voor ervaring

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Soms weten die oudjes er wel raad op.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

    Opmerking


    • #17
      Let wel Ton,
      In de homoeopathie en natuurgeneeswijze en kruidenkunde kennen we uiteraard diverse geneesmiddelen,die wel degelijk van nut kunnen zijn.
      Ook de werking daarvan.
      Er moet dan ook worden uitgegaan van de constitutie van de bepaalde
      persoon. De constitutie is vrij veel omvattend n.l. het geheel van de persoonlijke lichamelijke zowel als de geestelijke aangeboren of verworven eigenschappen.
      Vatbaarheid voor bepaalde ziekten speelt uiteraard ook een grote rol.
      Je hebt dan ook de constitutionele homoeopatische middelen sulfur,calcarea
      carbonica en lycopodium.
      Met daarnaast middelen zoals o.a. nux vomica waarvoor niet speciaal de constitutie hoeft te worden bepaald omdat zij een groot gebied van symptomen bestrijken. Deze middelen worden polychresten genoemd.
      Dikwijls zal gebruik worden gemaakt van een combinatie van 2 of meer
      medicijnen.
      Waar echter het probleem zit,is de potentiering van sommige middelen waarbij amper is aan te tonen,dat de stof waarom het gaat nog aanwezig is.
      Het is voor mij niet uitgesloten,dat het middel dan nog werkzaam zal zijn in combinatie met andere middelen,maar dat zal dan op de lange termijn zijn.
      Dat heeft echter tot nu toe niemand kunnen bewijzen en wordt derhalve
      als niet werkzaam aangeduid.
      Ook diverse kruiden kunnen nuttig zijn.
      Maar om nou te zeggen brandnetel is een middel tegen acne.
      Dat gaat ver,want je kan dat niet aantonen. Acne is een hormonenkwestie.
      Dan heb je ook nog het verschijnsel van autosuggestie,waarbij je zelf de genezing bevordert.

      Dan nog eens zelfbedrog,waarvan hier een voorbeeld.
      In de loop van de jaren heb ik van diverse fabrikanten middelen toegezonden
      gekregen om door het eivoer te mengen.
      Aan een aantal poppen gaf ik b.v.
      Koninginnengelei van de bij . Doordat ik daarin geloofde,leek het net of
      mijn jongen beter groeiden.
      Het bleek echter na nuchtere opmerkzaamheid,dat de goed voerende poppen die dit product niet kregen, ook flinke jongen met volle kropjes hadden.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #18
        Ik zeg niet dat brandnetelthee het middel is tegen acne. Ik weet ook wel dat acne een hormonen kwestie is. Maar bij mij hielp het wel. Dus er zal toch wel iets in de brandnetels zitten wat de hormonen bij mij heeft beinvloed.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door loodje
          Ik zeg niet dat brandnetelthee het middel is tegen acne. Ik weet ook wel dat acne een hormonen kwestie is. Maar bij mij hielp het wel. Dus er zal toch wel iets in de brandnetels zitten wat de hormonen bij mij heeft beinvloed.
          Nee Loodje, brandnetel beinvloedt de hormonen niet.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #20
            Gezien ik nieuw ben op dit forum lees ik dit nu pas en zou ik toch wel even mijn mening willen geven.
            Ik mag dan wel een leek zijn maar als ik het goed voor heb is het metabolisme van een vogel wel anders dan dat van een mens. Dat brandnetelthee bloedzuivert is algemeen bekent. Of het bij vogels dezelfde werking heeft als bij mensen betwijfel ik dan ook wel. Of het hormonaal werkt weet ik ook niet en dat betwijfel ik ook wel een beetje.
            Ik kan Antoni alleen maar bijtreden wanneer hij zegt dat als je een goed uitgebalanceerde voeding geeft en de "regels" in acht neemt om goede kweekomstandigheden te krijgen alles naar behoren moet gaan. Ik zou zelf ook niet te veel gaan "prutsen" met middeltjes om te gaan stimuleren. Laat de natuur gewoon zijn gang gaan zou ik zeggen.
            Groetjes,
            Peruchke

            Opmerking


            • #21

              Opmerking

              Working...
              X