Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aluminium | Voliere Bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    keurig gedaan weer

    peer,
    zou gij ook eens zoiets kunnen tekenen van een buitenvoliere maar dan van pijp.
    zeg een voliere van 12 m lang en 6 meter diep/breed. ( ik heb het dus nog niet volledig opgegeven maar zo'n kleintje moet ik nog wel aan kunnen denk ik, nu zo zonder vogels is het toch wel erg stil achterop en ik verveel me te pletter).

    hoe zou jij dat zien?
    welke materialen ? (dikte van pijp)
    gewichtsbelasbaarheid? ( regen/ijs/sneeuw en wind belasting).
    kostenberaming.
    hoe zou jij dat zien om gewoon dubbeltjesgaas erover te spannen? (netten/nylon) is niks i.vm. ongedierte.
    dus denk aan vakverdeling in dak etc.
    zou jij dan getoogd nemen of recht dak ?
    ik heb ook wel eens ergens gezien dat ze gaas hadden zoals het gaas is van een (auping) bedbodem ( zijn de gaatjes rond en max 10 mm breed) en dat gaas is natuurlijk rekbaar/flexibel).
    kijk voorbeeld foto van het type "gaas" :


    etc. etc.

    misschien als je wil, wil je daar dan eens over nadenken en dat in een aparte topic plaatsen.(tekeningen).

    ik zou je erkentelijk zijn. ik wil verder deze topic niet "vervuilen"maar dacht vraag het toch ff.

    mvg

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning Bekijk Bericht
      peer,
      zou gij ook eens zoiets kunnen tekenen van een buitenvoliere maar dan van pijp.
      zeg een voliere van 12 m lang en 6 meter diep/breed. ( ik heb het dus nog niet volledig opgegeven maar zo'n kleintje moet ik nog wel aan kunnen denk ik, nu zo zonder vogels is het toch wel erg stil achterop en ik verveel me te pletter).

      hoe zou jij dat zien?
      welke materialen ? (dikte van pijp)
      gewichtsbelasbaarheid? ( regen/ijs/sneeuw en wind belasting).
      kostenberaming.
      hoe zou jij dat zien om gewoon dubbeltjesgaas erover te spannen? (netten/nylon) is niks i.vm. ongedierte.
      dus denk aan vakverdeling in dak etc.
      zou jij dan getoogd nemen of recht dak ?
      ik heb ook wel eens ergens gezien dat ze gaas hadden zoals het gaas is van een (auping) bedbodem ( zijn de gaatjes rond en max 10 mm breed) en dat gaas is natuurlijk rekbaar/flexibel).
      kijk voorbeeld foto van het type "gaas" :


      etc. etc.

      misschien als je wil, wil je daar dan eens over nadenken en dat in een aparte topic plaatsen.(tekeningen).

      ik zou je erkentelijk zijn. ik wil verder deze topic niet "vervuilen"maar dacht vraag het toch ff.

      mvg
      zou mij ook echt he^pen

      Opmerking


      • #18
        Last edited by alexxdee; 29-02-2016, 17:38.

        Opmerking

        Working...
        X