Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropische vogels aanschaffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tropische vogels aanschaffen

    Hey mensen,

    Ik wil graag kleine vogels aanschaffen voor in mijn buitenvoliere met nachtverblijf. Maar ik heb een paar vragen.

    Welke tropen of andere soorten zijn stille vogels ivm overlast voor de buren? Ze mogen best wel iets van tjielpen ofzo maar ben bang dat als ik een soort aanschaf het best wat geluid produceerd.

    En mijn tweede vraag is: zijn er van die rustige vogels ook vogels die zich niet als guppies blijven uitbreiden

    Alvast bedankt voor een reactie

  • #2
    Sint-Helenafazantjes maken geen overdreven luid geluid, maar als ze content zijn zullen ze het wel vaak maken. Tegen de winter zijn ze eigenlijk heel goed bestand en als je geluk hebt dat er juist een import geweest is vanuit portugal/spanje (daar mogen ze gevangen worden, omdat ze er oorspronkelijk niet voorkomen) zijn ze ook niet zo verschrikkelijk duur.
    Gemakkelijk te kweken zijn ze niet, maar aangezien jij dat als een voordeel ziet, raad ik je dus het Sint-Helenafazantje aan.

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik denk dat ik die dan maar wat later ga aanschaffen ivm de kou.
        Aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken? Of verschilt dat erg waar je ze haalt. Woon zelf in Apeldoorn.
        Lijkt mij wel een erg leuk vogeltje. Je vind best veel informatie over vogels maar niet echt over het geluid wat ze produceren. Erg bedankt voor de reacties weer

        Opmerking


        • #5
          Groeten Rob

          http://www.bec-info.com

          Opmerking


          • #6
            Dat is zeker niet zo heel duur.

            Opmerking


            • #7
              Voor afrikaantjes is dit totaal niet duur
              Groeten Rob

              http://www.bec-info.com

              Opmerking


              • #8
                Welke vogels zijn naast Sint helenafazantjes nog meer rustig qua geluid wat ze produceren?
                Bedankt alvast!

                Opmerking


                • #9
                  Ik zelf vind de gouldamadine een mooie vogel, deze zijn ook mooi kleur rijk, misschien wel wat groter als een sint Helena fazantje maar dat valt mee.

                  Deze vogeltjes maken ook niet veel geluid, en bij mij zijn ze ook verdraagzaam naar andere vogels toe.

                  De tijgervink is ook een mooie soort maar als de man fluit bij mij hoor ik hem zomers wel tot in de veranda.

                  Binsen astrilde maakt ook weinig geluid, en is ook mooi in kleur vind ik.

                  Ik denk dat je met de meeste tropische vogels niet veel last zal hebben van geluid overlast...

                  Ik denk wel dat je zelf moet gaan uit maken als je natuurbroed koopt of pleeg ouder broed. Ik zelf heb alleen natuurbroed goulds en ja dat weet ik zeker.

                  Veel succes!

                  Opmerking


                  • #10
                    Mijn sint-helena's zitten al de hele winter buiten zonder nachthok, en de verkoper vertelde me dat het import uit spanje was. (Er zaten zo'n stuk of 200 a 300 sint helenas). Maar inderdaad, met dit weer is het nog niet goed om van binnen naar buiten te zetten.

                    Muskaatvinkjes heb ik gehad en die maken bijna geen lawaai. Niet echt een kleurrijk vogeltje, maar het waren toffe kereltjes. (:

                    Opmerking


                    • #11
                      de verkoper vertelde me dat het import uit spanje was
                      Dat zeggen ze vaker ja. Net als blauwfazantjes, orankjekaajes, goudbuikjes, alle soorten wevers en nog veel meer.
                      Regelrechte illegale import maar goed, niemand doet er wat aan dus och.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X