Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Spruiten als groenvoer

Senior lid
    Thanks
    0

Spruiten als groenvoer

Hallo iedereen,

Ik probeer mijn vogels zoveel mogelijk verse groenten bij te voeren, voor vitaminen en dergelijke.
    Nou zag ik dat we een zak spruiten in de koelkast hebben liggen, kan ik daar morgen eventueel 2 van verpulveren en aan de vogels voeren, of zijn spruiten niet gezond voor vogels?

Heb wel eens gehoord namelijk dat er een soort van ongezonde stof in zou kunnen zitten.

Ik hoor het graag,

Grt,

Harm

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post reactie

Wat ik zelf niet lust, geef ik mijn vogels zeker niet. Vieze dingen. Als je al gehoord hebt van een dergelijke stof, waarom zou je het dan geven?
    Maar als ze het gewoon eten willen zal er niks mis mee zijn hoor. Vanavond nog een film gezien waarin dieren gebruik maken van de natuurlijke krachten in planten etc.

http://www.plantaardig.com/groenteni...minen_gids.htm
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik vind spruiten zelf niet vies, dus dat zou voor mij geen reden zijn om het niet te geven.

Maar ik zat de denken, als ik nou die groene blaadjes van de spruit eraf trek en dat geef, en niet de hele spruit verpulverd, dan moet het volgens mij geen kwaad kunnen..?

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96

Best gezond.

Kijk even op dit linkje en je leert wat meer over spruiten( de groente, niet die opgroeiende jongeren)
    http://www.warenwelenwee.nl/agf_groenten.html

En Henk3. Als je spruiten niet te veel doorkookt ( net als mijn moeder vroeger ) zijn ze best te eten.

Groet, Kees, Tauranga, Neuw Zeeland.

Senior lid
    Thanks
    1
    bij mij eten de kippen zelfs de groene blaadjes niet en de valkparkieten lieten het ook liggen

Senior lid
    Thanks
    0
    Hier krijgen ze 1 x per week spruiten door de midden, er wordt van geeten mee gespeeld en gevoetbald prachtig en heel gezond voor vogels
    Ook af en toe door hun eivoer fijngemalen vinden ze ook lekker.

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    44
    Mijn Goudvinken zijn gek op spruitjes. Ik heb een plankje gemaakt enkele schroeven erin gedraaid en daar prik ik dan spruiten en stukjes fruit op.
    Ik zie mijn cubavinkjes er ook ooit aan plukken.

Enne.... Henk3, als je spruiten kookt met suiker, zijn ze overheerlijk en net wat Kees zegt, niet te gaar koken. Maar ja smaken verschillen natuurlijk.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Vooral het binnenste deel van de spruiten isi erg gezond en lekker groenvoer, ik geef het vaak in de winter en ongeveer alle soorten eten het.

Senior lid
    Thanks
    0

Proberen

Bedankt voor alle reacties, ik ga het zometeen eens proberen of ze het lekker vinden!

Nog een tip.
    Om vogels aan iets nieuws te laten wennen, versnipper ik het meestal eerst een paar dagen door het eivoer, zo leren ze de smaak kennen.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten