Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zilverbekjes niet naar buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zilverbekjes niet naar buiten

    ik heb sinds 3 weken een koppel zilverbekjes.we hebben een binnenvluchtje van 1,5 x 2,5 met 2 uitgangen naar buiten.daar is het 3,5 x 2 groot.nu wil het geval dat de zilverbekjes nog niet 1 keer naar buiten zijn geweest.de tegelijk aangekochte japanse meeuwen zaten de volgende dag al buiten.
    zijn zilverbekjes vogels die liever binnen verblijven of zijn deze gewoon zo eigenwijs ?
    misschien moet ik ze een handje helpen
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

  • #2
    Handje helpen?

    Komt vanzelf wel. het zal binnen wel warmer zijn. Als ze buiten niet gewend zijn, is het nu ook veel te koud voor die beestjes buiten. Overdag met lekker zonnetje is dat geen probleem dan.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      handje helpen

      ik was eigenlijk niet van plan om iets te forceren,ik wil ze het liefst zelf hun gang laten gaan.het zou inderdaad kunnen dat ze buiten niet gewend zijn,het misschien ook nog beetje ''eng '' vinden.
      ik vroeg het me zomaar af wat evt een oorzaak zou kunnen zijn,vind het leuker om ze vanuit het keukenraam buiten rond te zien fladderen als dat ze onzichtbaar binnen zitten
      Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
      have a nice day

      Opmerking


      • #4
        Misschien hebben ze hun hele leven in een broedkooi gezeten? Ik had een koppeltje japanse meeuwtjes die een hele zomer alleen maar binnen in het nachthok bleven, nooit buiten geweest.

        Opmerking


        • #5
          dan zal ik in het voorjaar binnen maar wat extra nestkastjes ophangen.misschien dat hun jongen wel naar buiten gaan ? en pa en ma meenemen
          Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
          have a nice day

          Opmerking


          • #6
            Gewoon afwachten Toen ik mijn vogels in de nieuwe voliere liet, bleven ze eerst ook heel lang in het binnenhok, maar later kwamen ze er allemaal wel uit, en dit was in de zomer. Waarschijnlijk hebben jou vogels dit nu ook, en het is winter, dus koud buiten, en binnen is het vast warmer, dus ze blijven liever binnen denk ik :P

            Opmerking


            • #7
              Hetgeen Henk3 hier al heeft gepost onderstreep ik van harte.

              Vooralsnog is het te koud voor zilverbekjes en om die reden zou ik wanneer ze toch naar buiten gaan ereg goed opletten c.q er voor zorgen dat ze voor de avond/nacht weer binnen zitten. Het is namelijk niet ondenkbaar dat ze de huidige koude nacht(en) niet overleven.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                buiten

                ik kom om 12 uur thuis van mijn werk,loop de tuin in en kijk automatisch naar de vogels ..... en wat zie ik !!! er zit een zilverbekje buiten !!!! ik heb hem een tijdje buiten gezien en daarna vloog hij in 1 streep naar het gat om naar binnen te gaan dus ik denk dat hij toch stiekem al vaker buiten is geweest.ik ben er in ieder geval heel blij mee. nu nog afwachten tot ze samen buiten zitten
                Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                have a nice day

                Opmerking


                • #9
                  zie je wel, gaat vanzelf de goede kant op
                  je zal ze vanzelf allemaal naar buiten zien komen

                  Opmerking


                  • #10
                    eindelijk !!!

                    ja hoor vandaag was het zover, de familie zilverbek buiten !
                    bijna de gehele dag hebben ze lekker buiten in het zonnetje doorgebracht.ze hebben zelfs na lang aarzelen op het randje voor het eerst een bad genomen ! de heren hadden dus toch gelijk,ze vonden het blijkbaar tot nu toe toch te koud buiten.niet alleen de vogels hebben bij ons zitten genieten van het zonnetje ook ik vond het vandaag zaaaaalig
                    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                    have a nice day

                    Opmerking


                    • #11
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking

                      Working...
                      X