Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Bloedluis gehad

Senior lid
    Thanks
    28

Bloedluis gehad

ik heb een tijdje geleden bloedluis gehad, en daar ben ik nu gelukkig weer helemaal van af. Maar nu wil ik graag cocosvezel geven aan mijn goulds, zodat ze met een nestje kunnen beginnen, maar ik twijfel een beetje over het cocosvezel, omdat toen ik dit vorige keer aan ze gaf, kreeg ik bloedluis (dit kan ook gewoon toeval zijn). Ik heb alle cocosvezel altijd in de schuur liggen, dus kan het zijn dat de bloedluis daarin zat? Of doen ze dat niet?

De vraag is nu eigenlijk, kan ik dit cocosvezel gewoon aan ze geven, of moet ik het weggooien en nieuwe kopen? Ik heb ook nog anti bloedluis spray voor de kooi, moet ik dit dan ook nog over het cocosvezel spuiten voor ik het geef?

Klinkt misschien allemaal een beetje overdreven, maar ik wil die vervelende bloedluis niet graag terug

Senior lid
    Thanks
    0

bloedluis/cocosvezel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht
    ik heb een tijdje geleden bloedluis gehad, en daar ben ik nu gelukkig weer helemaal van af. Maar nu wil ik graag cocosvezel geven aan mijn goulds, zodat ze met een nestje kunnen beginnen, maar ik twijfel een beetje over het cocosvezel, omdat toen ik dit vorige keer aan ze gaf, kreeg ik bloedluis (dit kan ook gewoon toeval zijn). Ik heb alle cocosvezel altijd in de schuur liggen, dus kan het zijn dat de bloedluis daarin zat? Of doen ze dat niet?

De vraag is nu eigenlijk, kan ik dit cocosvezel gewoon aan ze geven, of moet ik het weggooien en nieuwe kopen? Ik heb ook nog anti bloedluis spray voor de kooi, moet ik dit dan ook nog over het cocosvezel spuiten voor ik het geef?

Klinkt misschien allemaal een beetje overdreven, maar ik wil die vervelende bloedluis niet graag terug
    Waarom stop je die cocosvezel niet in een zak een nachtje in de diepvries? Bij min 18 graden zijn eventuele bloedluizen echt wel dood.....
    groeten

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Je kan het ook even in de magnetron leggen.

30 sec. tot 1 min. en de eventuele bloedluis is dood als je het niet vertrouwd.
    Dit kan je ook met sisal nestjes doen enz.

Senior lid
    Thanks
    28
    goede tips zal ik zeker gebruiken : )

Senior lid
    Thanks
    0

bloedluis gehad

Bloedluis gehad?

Ik vrees dat je daar nooit meer van afkomt. Misschien zie je ze niet, maar ze zullen er wrs nog wel zijn. Magnetron is een goed idee en ik zou zowiezo de nestkastjes inspuiten met een anti bloedluismiddel, welke er inmiddels legio op de markt zijn.

Senior lid
    Thanks
    28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Bericht
    Bloedluis gehad?

Ik vrees dat je daar nooit meer van afkomt. Misschien zie je ze niet, maar ze zullen er wrs nog wel zijn. Magnetron is een goed idee en ik zou zowiezo de nestkastjes inspuiten met een anti bloedluismiddel, welke er inmiddels legio op de markt zijn.
    ik neem aan dat je er wel weer vanaf komt? Anders zou het een verloren zaak zijn om ooit nog vogels te houden. Ik heb ook al de hele kooi incl nestkastjes, voederbakken en zitstokken ontsmet met een anti bloedluis spray, en ik heb de vogels ook allemaal een behandeling gegeven tegen bloedluis. Ik neem dus aan dat ik er nu vanaf ben, want alles gaat nu goed. Het advies van de magnetron zal ik maar eens uitvoeren

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Tommie heeft deels gelijk, ik heb verleden jaar ook er veel last gehad van bloedluis, goed aangepakt, en ben er 95% van af, maar zo af en toe vind je hier en daar toch nog wel eens een luis.

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik denk ook dat je nooit kan zeggen dat je in je verblijf geen bloedluis heb zitten. Ik gebruik af en toe een potje van Refona ook op internet is een hele site hiervan zijn roofmijten die de bloedluis moet opeten ook de eitjes die je met een bestrijdingsmiddel anders dan de sterkere middelen niet bestrijd, de roofmijt zou dit wel doen.
    Vaak komt de bloedluispopulatie tot een enorme groei in de broedseizoen temperatuur is dan hoger en nestkastjes zijn de slaapplaats waar ze goed kunnen vertoeven bij de broedende vogels.

gr. Ben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht

Ik heb enige tijd gelden een tip van een oude kweker gekregen, Het volgende:

een stoomapparaat bij het Kruitvat (+/- 16.50) kopen en daar door het broedsel naden van de hokken, stokken behandelen , ik heb het gedaan en geen broedluis en mijd meer, daarna inspuiten met U2

Senior lid
    Thanks
    28
    bedankt voor de tip! Zal er aan denken als ik weer last van bloedluis krijg (wat ik niet hoop)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten