Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mooie kruising!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mooie kruising!

    kwam ik tegen op de vogelforum van UK .
    Prachtige kruising ...
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      De uniciteit van deze kruising is de schoonheid , liefhebbers van kruisingen hun smaken verschillen zoals in alles in het leven , en dit is mijn smaak ...

      Geen bezwaar op jouw mening ...

      Opmerking


      • #4
        Hallo Chardonnert BE,

        Inderdaad valt over smaak niet te twisten.
        Maar de vogel op de foto is dus echt geen goede TT vogel. Zulke vogels (bijna altijd over vetstof kanariepoppen gekweekt) zijn wel zeer gevraagd als kooi/zangvogel. Zelf heb ik ook een van deze bonte hybride puur voor de zang(putterzang)en het bonte uiterlijk voor het oog van de vrouw . Het mooi vinden van zulk bonte vogels is dus niks mis mee. Anders is het als je op TT gaat selecteren.

        Greetings Lucky

        Opmerking


        • #5
          zo'n kruisingen zijn inderdaad zeer ! goede zangers en ideaal om in huis of in de tuin te hebben,en wat schoonheid betreft heeft iedereen zijn eigen smaak en iedere vogel is toch anders met z'n eigen karaktertrekken ,zelf ga ik eens proberen om een botvink te kruisen met een bonte kanarie

          Opmerking


          • #6
            Mooi bont is niet lelijk! En ik begrijp ook niet helemaal waarom zo'n vogel niet tentoonstellingswaardig is.
            Ik ga zelf ook zoiets proberen te doen met een putterxharlekijnkanarie (zonderkuif).
            Make birds not war.

            Opmerking


            • #7
              dat maakt onze hobby alleen maar interresanter

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                De uniciteit van deze kruising is de schoonheid , liefhebbers van kruisingen hun smaken verschillen zoals in alles in het leven , en dit is mijn smaak ...

                Geen bezwaar op jouw mening ...

                Gelukkig heeft ieder een eigen smaak,zo bedoelde ik het ook niet maar dat begreep je al.
                Jij kijkt er dus gewoon anders tegenaan dan ik,no problem.
                maar ik zat eens een beetje te vergelijken met een bastaard die ik vorig jaar heb gekweekt(alarioxkanarie) en nu pas helemaal op kleur aan het komen is en die vindt ik weer veel mooier.
                Ik wil deze dit jaar spelen dus kijken wat het wordt.
                Dus zoals je zegt smaken verschillen
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  Nieuwsgierig

                  Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                  Gelukkig heeft ieder een eigen smaak,zo bedoelde ik het ook niet maar dat begreep je al.
                  Jij kijkt er dus gewoon anders tegenaan dan ik,no problem.
                  maar ik zat eens een beetje te vergelijken met een bastaard die ik vorig jaar heb gekweekt(alarioxkanarie) en nu pas helemaal op kleur aan het komen is en die vindt ik weer veel mooier.
                  Ik wil deze dit jaar spelen dus kijken wat het wordt.
                  Dus zoals je zegt smaken verschillen
                  Waarom plaats je niet eens een foto van je hybride?
                  Ben nieuwsgierig naar het kleurpalet van deze hybride.
                  Welke (kleur)kanarie stond tegenover de alario?

                  Groeten,
                  Puterjer
                  Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                    Gelukkig heeft ieder een eigen smaak,zo bedoelde ik het ook niet maar dat begreep je al.
                    Jij kijkt er dus gewoon anders tegenaan dan ik,no problem.
                    maar ik zat eens een beetje te vergelijken met een bastaard die ik vorig jaar heb gekweekt(alarioxkanarie) en nu pas helemaal op kleur aan het komen is en die vindt ik weer veel mooier.
                    Ik wil deze dit jaar spelen dus kijken wat het wordt.
                    Dus zoals je zegt smaken verschillen
                    Heb onlangs een nederlandse/surinaamse man leren kennen van amsterdam die al reeds heel lang zoekt in nl tot in belgie toe achter alariovink , en hij was op en top enthousiast over deze soort ...

                    Ik ben ook heel erg benieuwd naar het resultaat , en msh ook zang ??? iets aangeleerd ???

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                      Heb onlangs een nederlandse/surinaamse man leren kennen van amsterdam die al reeds heel lang zoekt in nl tot in belgie toe achter alariovink , en hij was op en top enthousiast over deze soort ...

                      Ik ben ook heel erg benieuwd naar het resultaat , en msh ook zang ??? iets aangeleerd ???
                      Ik ga van het weekend een foto maken mits ik tijd heb,moet even de fotokooi in orde maken.
                      De zang is een mix van alario, wilde kanarie en hij heeft ook wat opgepakt van de geelbuikmannen dus een zooitje.
                      Hieruit begrijp je denk ik al dat ik totaal niets geef om wat voor manier hij zingt dit is eigenlijk voor mij een toevalstreffer geweest.
                      Ik had een ek koppel alario's van een bevriende kweker overgenomen helaas heeft de pop zich bij een onweer te pletter gevlogen en de nek gebroken.
                      Ik kon op dat moment niet meer aan een pop komen en omdat de man zeer broedrijp was heb ik bij een bevriende keurmeester een kanarie pop gehaald en samen gezet en binnen 2 weken een nestje met 4 eieren helaas maar 2 bevrucht en ook op stok en helaas 1 jong niet door de rui gekomen.
                      De kleur van die pop,ik ben niet thuis in de naamgeving dus daar waag ik me even niet aan, de kleurslag is me verteld maar die ben ik even kwijt,maar het is een zwartbruine pop met goede bestreping en het jong heeft practisch het vleugeldek van de alarioman en ook de koptekening alleen grijzer ipv zwart en ook op de borst grijswit.
                      Maar ik doe mijn best om dit weekend een foto te plaatsen.
                      Ik ben geen hybride kweker en ik kweek in principe alleen zuiver zeker met dit soort vogeltjes.
                      Maar af en toe doe je weleenswat anders en dat houd de hobby ook leuk.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                        Ik ga van het weekend een foto maken mits ik tijd heb,moet even de fotokooi in orde maken.
                        De zang is een mix van alario, wilde kanarie en hij heeft ook wat opgepakt van de geelbuikmannen dus een zooitje.
                        Hieruit begrijp je denk ik al dat ik totaal niets geef om wat voor manier hij zingt dit is eigenlijk voor mij een toevalstreffer geweest.
                        Ik had een ek koppel alario's van een bevriende kweker overgenomen helaas heeft de pop zich bij een onweer te pletter gevlogen en de nek gebroken.
                        Ik kon op dat moment niet meer aan een pop komen en omdat de man zeer broedrijp was heb ik bij een bevriende keurmeester een kanarie pop gehaald en samen gezet en binnen 2 weken een nestje met 4 eieren helaas maar 2 bevrucht en ook op stok en helaas 1 jong niet door de rui gekomen.
                        De kleur van die pop,ik ben niet thuis in de naamgeving dus daar waag ik me even niet aan, de kleurslag is me verteld maar die ben ik even kwijt,maar het is een zwartbruine pop met goede bestreping en het jong heeft practisch het vleugeldek van de alarioman en ook de koptekening alleen grijzer ipv zwart en ook op de borst grijswit.
                        Maar ik doe mijn best om dit weekend een foto te plaatsen.
                        Ik ben geen hybride kweker en ik kweek in principe alleen zuiver zeker met dit soort vogeltjes.
                        Maar af en toe doe je weleenswat anders en dat houd de hobby ook leuk.
                        tuurlijk ...

                        Opmerking


                        • #13
                          alarioxkanarie

                          Zoals ik beloofde een paar foto's van mijn alarioxkanarie.
                          Zijn niet de beste kwaliteit excuses daarvoor,ook is de vogel nog niet helemaal uitgekleurd zal nog wat donkerder grijs worden vermoed ik.




                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            classe !!!

                            Opmerking


                            • #15
                              APPLAUS !!!
                              Greetings Lucky

                              Opmerking

                              Working...
                              X