Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aurora astrilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    nu ik in het berichtje van 'Loodje' de naam 'geschilderde astrilde' lees, begin ik te twijfelen of het deze niet waren waarvan er een twintigtal zaten. Zoals ik al zei ben ik niet echt een kenner wat betreft de specialere soorten.
    Nu zag ik zonet op Kapaza dat de betreffende handelaar ook een zoekertje heeft staan met als titel: 'Geschilderde astrilde'. Zo weet je meteen ook waar te zoeken als je contact met hem wil opnemen.

    Er zaten in elk geval vele soorten minder frequent gehouden exoten.

    Opmerking


    • #47
      Emblema picta



      vogelwinkeltje Perth WA

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

      Opmerking


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch


        vogelwinkeltje Perth WA

        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland
        Hoi Kees,

        Zouden dat gevangen vogels zijn of gekweekt, veel zeg. Kweken en zeker natuurbroed valt niet mee, of hebben ze ook meeuwe in Australie / Nieeuw Zeeland? Ik ben er in 2000 een jaar geweest en heb daar weinig mensen over horen praatte.

        Met vriendelijke groeten,

        J.J. Schevers

        Opmerking


        • #49
          Hallo Haiko,
          Allemaal eigen kweek en ik zou zeggen natuurbroed. Het fenomeen of pleegouders gebruiken op grotere schaal zoals dat in de Lage Landen wordt gedaan ( en ik het vroeger in Nederland deed) is hier vrijwel onbekend.
          De Australiers hebben het voordeel dat ze levende termieten hopen hebben. Dit wordt bij velen gezien als het altimate levend voedsel voor de vogels. Voor sommige soorten wordt dit gezien als de reden tot het in stand houden en uitbreiden van bepaalde Australische inheemse vogels in gevangenschap.
          Allemaal emigreren dus naar Australie! ik zit er al 6 maanden van het jaar, nu moeder de vrouw nog overtuigen
          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
            Hallo Haiko,
            Allemaal eigen kweek en ik zou zeggen natuurbroed. Het fenomeen of pleegouders gebruiken op grotere schaal zoals dat in de Lage Landen wordt gedaan ( en ik het vroeger in Nederland deed) is hier vrijwel onbekend.
            De Australiers hebben het voordeel dat ze levende termieten hopen hebben. Dit wordt bij velen gezien als het altimate levend voedsel voor de vogels. Voor sommige soorten wordt dit gezien als de reden tot het in stand houden en uitbreiden van bepaalde Australische inheemse vogels in gevangenschap.
            Allemaal emigreren dus naar Australie! ik zit er al 6 maanden van het jaar, nu moeder de vrouw nog overtuigen
            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
            Hoi Kees,

            Dat klinkt allemaal prachtig, Maar jij bedoelt dat je 6 maanden in Nieuwe zeeland woont en de andere 6 in Australie? Dat is wel tegek als dat zo is!!
            Ik ben ook in allebei de landen geweest echt schitterend daar, zeker als je van dieren houdt.

            Veel plezier daar en misschien zien we elkaar daar nog eens ergens.
            Met vriendelijke groeten,

            J.J. Schevers

            Opmerking


            • #51
              Australische kwekers voederen nu vooral levende termieten,
              maar tijdens mijn bezoek waren sommigen
              ook al begonnen met experimenteren met ingevroren variant.
              Een beetje zoals onze diepvries buffalo's en pinkies.

              Naast termieten heeft elke prachtvinkenkweker
              een eigen vliegen(maden)kweek

              Tel daarbij de ruime en aangepaste huisvesting op
              en natuurbroed is geen noodzaak meer.

              En Oz of Nz, makkelijke keuze voor het eerste
              en ja dan miischien nog liefst in WA ;-)
              www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

              Opmerking

              Working...
              X