Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aurora astrilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ik weet niet wanneer je ze hebt gekregen maar ik denk dat het nieuwe inport is.
    Ze kunnen inderdaad de jongen uitgooien.
    Eieren zijn geen probleem, broeden ook niet, jongen grootbrengen wel.
    Met Lambert zijn verhaal kom je een heel eind.
    En je snapt dan wel dat de kweek in een gezelschapsvoliere moeilijker wordt.
    Denk er wel om dat pytilias meer insecteneters zijn dan de "gewone " afrikaan.
    Daarvan is de melba dan weer een meer insecteneter dan de andere pytilia's

    Opmerking


    • #17
      aurora

      Oorspronkelijk geplaatst door -Marcus-
      Hoe doen Aurora's het eigenlijk qua natuurbroed? Is dat redelijk te doen, of staan ze bekend als 'gooiers'?

      @Ton: Jammer dat je zo snel een koppel hebt verloren . Ik heb mijn aurora's binnen zitten, maar ik verwarm deze ruimte niet bij. De kou doet hen niks, en ze zijn vliegensvlug.

      Mijn koppel is ongeringd, dus leeftijd onbekend. Zouden dit nog oude import vogels kunnen zijn? Of moet het haast wel nakweek zijn? Ik heb geen idee hoelang import al is verboden . Hoe oud kunnen ze eigenlijk worden?
      Hoi Marcus,

      Ik heb een paar koppels zitten ook de roodmasker, tot mijn opluchting brengen deze vogels erg goed hun jongen groot, ik heb meeuwen zitten maar heb ze bij de roodmaskeraurora's nog nooit gebruik! Na een jaar zoeken heb ik nu ook een koppel auroras gevonden die op dit moment aan het broeden zijn. Ik pesoonlijk denk dat het een fijne vogels is om mee te kweken!!!

      Allen heb ik en wienerastrilde man en een roodmasker aurora man bijelkaar gezet, 2 uur later kwam ik in de kooi en de wienerastrilde had bijna geen veren meer op zijn lijfje meer staan, dus oplette met de mannen.
      ps de wienerastrilde is ook een Pytilia soort voor de gene die dat nog niet wist!

      gr Haiko
      Met vriendelijke groeten,

      J.J. Schevers

      Opmerking


      • #18
        Misschien kun je vertellen hoe je met de roodkop kweekt?

        Opmerking


        • #19
          roodmasker aurora

          Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
          Misschien kun je vertellen hoe je met de roodkop kweekt?
          Ik neem aan da je de roodmasker aurora bedoelt.Ik wil het wel even proberen....... Ik heb ze in broed kooien zitten van een 100x50x50 van Heesakkers, twee zitstokken er in zodat ze toch moeiten moeten doen om naar de andere kant te komen omdat niet iedereen kan beschikken over een grote vlucht!!!! Ik zet ze bijelkaar geef ze een nestkastje en nestmatriaal. Voedig is er belangrijk, elke dag een klei schaaltje eiervoer met pinkys en buffelootjes. Als tropen zaad geef ik afrikaanseprachtvinken voer van van Himsbergen wat trosgierst en de rest volgt vanzelf. Het zal niet altijd goed gaan maar ik kweek ze al een paar jaar redelijk goed, gr JJ Schevers
          Met vriendelijke groeten,

          J.J. Schevers

          Opmerking


          • #20
            Ik vroeg mij af wat je tegenwoordig een koppel Roodkop Aurora astrildes en bijv Groene druppelastrildes kosten ?
            Groeten Rob

            http://www.bec-info.com

            Opmerking


            • #21
              kosten

              groene druppels vorige week verkocht voor 400 euro nakweekvogels uit 2009

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                groene druppels vorige week verkocht voor 400 euro nakweekvogels uit 2009

                Ik kan een onverwant koppel kopen, man 2010 en pop 2009 voor € 140,-(geen Schlegel). En een Roodkop Aurora man voor € 50,-.
                Lijken mij dus nette prijzen.
                Groeten Rob

                http://www.bec-info.com

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Babbes
                  Ik vroeg mij af wat je tegenwoordig een koppel Roodkop Aurora astrildes en bijv Groene druppelastrildes kosten ?
                  Hoi bedoel je de schlegel groenendruppel of de groenen druppel astrilde die laatste heb ik hier nog nooit gezien en zijn dan ook zeer zeldzaam in Nederland!!!!de schlegel kost ongeveer € 175 per koppel de roodmasker aurora astrildes rond de € 150 euro
                  Met vriendelijke groeten,

                  J.J. Schevers

                  Opmerking


                  • #24
                    Het koppel wordt als groene druppels aangeboden.
                    Groeten Rob

                    http://www.bec-info.com

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Babbes
                      Het koppel wordt als groene druppels aangeboden.
                      Met vriendelijke groeten,

                      J.J. Schevers

                      Opmerking


                      • #26
                        Ik heb net even op de site van SCAP gekeken en ik vind het moelijk om het verschil te zien tussen "nominaat" groene en schlegel druppel astrilde

                        Maar hoe houdt jij je druppels astrildes Haiko, het hele jaar binnen of gaan ze in het voorjaar naar buiten toe ? En zijn ze lastig te kweken ? Vind het een van de mooier afrikanen.

                        Groet Babbes
                        Groeten Rob

                        http://www.bec-info.com

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Babbes
                          Ik heb net even op de site van SCAP gekeken en ik vind het moelijk om het verschil te zien tussen "nominaat" groene en schlegel druppel astrilde

                          Maar hoe houdt jij je druppels astrildes Haiko, het hele jaar binnen of gaan ze in het voorjaar naar buiten toe ? En zijn ze lastig te kweken ? Vind het een van de mooier afrikanen.

                          Groet Babbes
                          De schlegelman heeft een oranjerode borst, de gewone druppel niet alleen, zeg maar, een masker.

                          Ze zijn net te kweken als de andere afrikaantjes. Heb ze gekweekt in een broedkooi en gevoerd met veel hooiwagens en spinnen, deden ze het heel goed op. Verde AVES eivoer en wat bufa'lo's enaast natuurlijk zaad ed.

                          Ben weer op zoek naar een koppel, maar kom alleen tegen van 200, duszijn er nog andere "leveranciers??"

                          Opmerking


                          • #28
                            ter aanvulling:

                            bij schlegeli treffen we bij zowel man als pop eveneens een (bruin)oranje stuit aan.
                            Dit ontbreekt bij de nominaat Groene druppelastrilde en is dan (geel)groen.

                            Om het nog gezelliger te maken is er 'natuurlijk' ook nog een ondersoortje (chubbi) die hier weer precies tussenin zit!
                            Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Babbes
                              Ik heb net even op de site van SCAP gekeken en ik vind het moelijk om het verschil te zien tussen "nominaat" groene en schlegel druppel astrilde

                              Maar hoe houdt jij je druppels astrildes Haiko, het hele jaar binnen of gaan ze in het voorjaar naar buiten toe ? En zijn ze lastig te kweken ? Vind het een van de mooier afrikanen.

                              Groet Babbes
                              Hoi Babbes, ik houd ze inderdaad binnen, maar het is me helaas nog nooit gelukt om ermee te kweken. Ik sta open voor mensen de er ervarig mee hebben, ik bezit ze al enkele jaren naar helaas, misschien dat ik ze in het voorjaar allemaal in een vlucht ( 8 stuks)zet zodat ze hun eigen partner mogen uit zoeken want daar zijn ze erg kritisch in heb ik vernomen.
                              Met vriendelijke groeten,

                              J.J. Schevers

                              Opmerking


                              • #30
                                He Babbes, ga je op de druppel toer, leuk hoor, voor die prijs zou ik het doen. Ik heb jaren geleden div. druppels gehad rood, bruin en groen (import) het zijn geweldige mooie vogels. Ik heb er nooit mee gekweekt omdat ik dat toen nog niet deed. Ik had ze in een gemengde voliere. In de zomer buiten, maar in oktober weer naar binnen. Ze zijn nogal gevoelig voor onze koude winters.
                                groetjes
                                Heidi

                                Neem eens een kijkje op mijn site.
                                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                                Opmerking

                                Working...
                                X