Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info over Pyrrhuras

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Info over Pyrrhuras


  • #2
    Ik zou maar 1 koppel per voliere houden. Pyrrhura's kunnen erg terretoriaal zijn je kan wel de jongen van dat jaar voor een lange tijd bij de ouders laten.
    De maten die je opgeeft zou genoeg zijn voor 1 koppel, al is groter beter.
    En er zijn voldoende pyrrhura kwekers in Nederland het ligt er alleen aan welke soort je zoekt.

    Opmerking


    • #3
      In eerste instantie heb ik even weinig aan Daniel toe te voegen, want ik ben het helemaal met hem eens.

      Koloniebroed bij Pyrrhura is onder bepaalde omstandigheden mogelijk en ook succesvol gebleken.
      De sleutel daarbij is echter steeds voldoende (=veel) ruimte.
      In de meeste gevallen komt er van dergelijk pogingen echter weinig goeds terecht, sterker nog, serieuze verwondingen of zelfs dode vogels
      zijn geen uitzondering en om die reden is koloniebroed dus af te raden.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        ik heb hier 3 soorten in 1 kooi zitten, wel in de woonkamer maar niet al te groot, ze moeten het hebben van het losvliegen.
        wel heb ik nu even 1 koppel Perlata apart zitten omdat de pop steeds kaler lijkt te worden waarvan de oorzaak niet bekend is, VA kon ook niets vinden.
        als ik perse een nest zou willen (ze zijn pas dit jaar rond de 3 jaar) zet ik ze wel apart.
        mijn Perlata man en Lepida pop man zijn niet zo monogaam
        verder zit er ook een koppel Cruentata bij.
        werd mij destijds af geraden want die bleken nogal dominant te kunnen zijn.

        daar heb ik geen problemen mee tot zover.

        succes met je keuze
        7 Pyrrhura's, 2 Princes of wales parkieten, 1 Valkparkiet, 1 Grasparkietje en 1 Jardine

        Opmerking


        • #5
          ?

          @ puntje:

          3 soorten in 1 kooi en ook nog in de woonkamer!
          perlata toch maar apart i.v.m. plukken!
          cruentata tegen (goed) advies in toch toegevoegd!

          Je geeft aan met deze situatie tot zover geen problemen te hebben. (?)


          Als van deze vogels een paartje plotseling broedrijp wordt kunnen ze zonder waarneembare waarschuwing andere vogels aanvallen.

          Ga je dat gewoon afwachten en kijken wat er gebeurt?

          als ik perse een nest zou willen (ze zijn pas dit jaar rond de 3 jaar) zet ik ze wel apart.
          de meeste Pyrrhura beginnen na hun eerste levensjaar met het broedproces.
          wat bedoel je met die 3 jaar?
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Perlata's zijn pas rond hun 3e jaar broedrijp.

              maar bayvogels heb ik niet zelf geen ervaring mee, heb er wel ervaringen over gelezen.
              maar dan zou je die even via Google in moeten tikken en zelf je oordeel over moeten vellen.
              7 Pyrrhura's, 2 Princes of wales parkieten, 1 Valkparkiet, 1 Grasparkietje en 1 Jardine

              Opmerking


              • #8
                @ Patrick:

                Pyrrhura behoren tot de relatief hoog ontwikkelde levenvormen.
                Dit betekent o.a. dat er sprake is van een inprentingfase bij deze dieren.
                In de natuur blijven de jongen soms maanden lang bij hun ouders en leren in die periode allerlei nuttig gedrag.
                In avicultuur liggen de zaken doorgaans nogal anders dan ik het wild, waardoor lang niet alle vergelijkingen opgaan.
                desondanks lijkt het mij bepaald niet onwenselijk om een ouderkoppel (wat langer dan doorgaans in avicultuur gebruikelijk is) de gelegenheid te geven hun jongen op te voeden.
                Immers, doordat hoog ontwikkelde levensvormen gedurende die inprentingfase erg gemakkelijk allerlei zaken aanleren, kunnen ze ook gemakkelijk ongewenst afwijkend gedrag oppikken.
                Om dat zoveel mogelijk te voorkomen laat ik mijn jonge Pyrrhura altijd minstens 3 maanden bij de ouders voordat ze voor eventuele verkoop ik aanmerking komen.
                Amigo de los Psittacidos

                Look deep into nature and you will understand everything better

                Opmerking


                • #9
                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    @ rupi

                    Ik snap je bericht helemaal.
                    Ik stuur je binnenkort even een persoonlijk berichtje.

                    Bedankt allen!

                    Patrick

                    Opmerking


                    • #11
                      De gemakkelijkere soorten zijn de molinea en de frontalissen. Verder heb je nog de perlata en de picta die ook redelijk kweken. De vogels moeten wel constant een nestblok hebben daar het nestblokslapers zijn.

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Is dat zo? dat er verschil in zit bij het kweken bij de soorten onderling?


                        Groeten,
                        Patrick

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi,

                          is de mail bij je aangekomen met de link???

                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo
                            ik zou zelf ook graag een koppel cruentata`s willen gaan houden wie kan mij wat over dit soort vertellen.
                            M.v.g Dennis
                            http://www.kwekerslijst.tk

                            Opmerking


                            • #15
                              Bij de aankoop moeten sex en citespapieren aanwezig zijn. Duurt 3j alvorens kweekrijp. kun je houden in een grote kweekkooi maar heb ze liever in een vluchtje. Kunnen wel wat kabaal maken en ze kunnen snel vertrouwelijk worden.
                              Moeten net als alle pyrrhura's nestblok ter beschikking hebben en eens ze kweekrijp zijn kun je ze gemakkelijk tot kweek laten overgaan door de hoeveelheid groente en fruit te verhogen.

                              mvg

                              Opmerking

                              Working...
                              X