Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveelheid vogels/m3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    als je uitgaat van 1 koppel per m3, zit je wel goed denk ik. hou er ook rekening mee dat als er jongen komen, dat je die ook kwijt kan.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      als je uitgaat van 1 koppel per m3, zit je wel goed denk ik. hou er ook rekening mee dat als er jongen komen, dat je die ook kwijt kan.
      De meeste broedkooien ,60x30x40 is 0,072 m3 en daar zit dan een koppel vogels in.

      Er zouden dan 13 koppels in een m3 kunnen.

      Opmerking


      • #18
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #19
          Nee, ik heb het niet over broedkooien of uitvliegvluchten. Maar over volieres en specifiek gezelschapsvolieres of volieres bedoeld voor kolonies. En zoals al eerder gezegd, vogels van dezelfde grootte en temperament etc.
          Naar mijn idee zou je best een aflopende formule kunnen maken , die als stelregel wordt gebruikt.
          Voederplaats en zitruimte zijn wezenlijke dingen, mogelijk zou er dan ook een formule voor zitplaats gemaakt kunnen worden, waarbij ook per extra vogel, een oplopende hoeveelheid zitplaats gemaakt zou moeten worden.
          Met vriendelijke groet,

          Douwe Welling

          Opmerking


          • #20
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #21
              De formule die ik voor jonge vogels gebruik is in ieder geval deze:

              zolang de vogels elkaar verdragen is het goed, ik doe elke keer wat jongen erbij, tot er vechtpartijtjes uitbreken, dan haal ik er weer wat weg.
              tot de rust weder gekeerd is.

              Dan gaan de andere jongen gewoon weer in een andere hok die klaar staat.
              Raken de kooien/vluchtjes te vol, dan gaan er gewoon wat uitgeselecteerde weg.
              Probleem weer voor een broedronde opgelost.
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

              Opmerking

              Working...
              X