Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslachtsonderscheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geslachtsonderscheid

    heb vandaag een koppeltje japanse meeuwen aangeschaft.mijn eerste.degene waar ik ze kocht vertelde dat je het geslacht kon zien aan de stand van de ogen.als je de streep die gevormd word tussen onder en bovengedeelte van snavel doortrekt naar de ogen ,en de ogen staan boven deze lijn is het een man.komt de streep uit midden in het oog is het een pop.als ik de reacties hier op het forum bekijk is dit toch wel een fabeltje,offff toch niet ?
    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
    have a nice day

  • #2
    Zou misschien wel kunnen,maar zal wel niet altijd juist zijn.
    Degene die zingt is een man,degene die niet zingt is hopelijk een pop.

    Opmerking


    • #3
      Hallo. Ik zet mijn Japanse meeuwen in aparte kooien met een schotje ertussen. Na een dag of zo haal ik het schotje er tussen uit zodat ze elkaar weer kunnen zien. Binnen de kortste keren zal de man - als er een man bij zit natuurlijk - gaan zingen.

      Succes. Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          het is net andersom mannen fladderen en poppen blijven stil hangen

          Opmerking


          • #6
            Dat soort testjes worden gebruikt om persoonlijkheid bij vogels vast te stellen ("bold" of "shy" types). "Verlegen" vogeltjes blijven langer stil, terwijl "dappere" vogels sneller gaan tegenwerken/proberen te vluchten. Voor zover ik weet komen beide persoonlijkheids-types bij zowel mannen als poppen voor.

            Opmerking


            • #7
              op de kop

              vogels aan de poten vasthouden en dan omgekeerd laten hangen is DIERENMISHANDELING, mag hopen dat ze dat niet met jullie doen. Anders zou ik graag uitgenodigd worden om dat spektakel te zien.

              En beste mensen op dit forum zijn mensen die al jaren japanse meeuwen kweken en zeker weten dat geslachtsonderscheid niet uiterlijk te zien is bij Japanse meeuwen, dus stop ermee om vogels te mishandelen.

              Opmerking


              • #8
                geslacht

                Ik ken een heel bekende japanse meeuwen kweker en heb gezien hoe hij op eenvoudige wijze sext.
                Hij kooit zijn vogels tijdelijk op, loopt met een andere kooi met een bewezen vrouwtje erin lang de kooien en de mannen beginnen vrijwel onmiddellijk te zingen.
                Lijkt mij vriendelijker dan vogels op de kop houden.

                Henk

                Opmerking


                • #9
                  ja dat is inderdaad een goede tip en diervriendelijker als op hun kop houden.de vogels die ik gekocht heb blijken 2 mannen te zijn,want ze zitten beiden te zingen/brabbelen.dus dat je het aan de ogen ziet klopt ook niet.ik ga er maar 1 omruilen voor een popje
                  Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                  have a nice day

                  Opmerking


                  • #10
                    op de kop

                    Het op de kop houden hoeft slechts enkele seconden, dus dierenmishandeling valt denk ik wel mee.

                    Maar goed, kijk maar of het werkt, men zegt van wel.

                    Opmerking


                    • #11
                      In plaats van op zijn kop hangen, zou je ze denk ik net zo goed op hun rug op je hand kunnen leggen. Dat laatste heb ik zelf gedaan met pimpelmeesjes (om de personality vast te stellen). Het waren allemaal mannen en de meesten draaiden zich vrijwel meteen om om weg te vliegen ("bold"-type). Maar enkelen bleven stil op hun rug liggen ("shy" type).
                      Maar nogmaals lijken dit soort testen me niet geschikt om het geslachtsonderscheid te bepalen, maar juist om de "persoonlijkheid" van het vogeltje vast te stellen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,
                        je kunt ook twee vingers net onder het kopje doen ter hoogte van de krop(losjes vastpakken) de vogel die de staart naar voren doet is de man en de staart naar boven is de pop kost nog geen 5 sec en de vogel heeft niks te lijden .
                        m.vr.gr. Harry

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb ook 2 zilverbekjes waar het geslacht nog van onbekend is.de een zit op stok met z'n staart naar beneden de ander met staart schuin naar achter (boven ).zou dit dan dus hetzelfde idee zijn ? het zou bij mij een koppeltje moeten zijn
                          Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                          have a nice day

                          Opmerking


                          • #14
                            Geen idee of dat bij die vogels ook zo werkt als ze op de stok zo zitten is toch moeilijk te bepalen maar als het goed is kun je man ook herkennen aan de tekening in de flanken die is bij de man duidelijker aanwezig dan bij de pop.
                            m.vr.gr. Harry

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                              Hallo,
                              je kunt ook twee vingers net onder het kopje doen ter hoogte van de krop(losjes vastpakken) de vogel die de staart naar voren doet is de man en de staart naar boven is de pop kost nog geen 5 sec en de vogel heeft niks te lijden .
                              Ik gebruik een nog gemakkelijker manier: luisteren.....
                              Poppen hebben een rolletje in hun roep: prrrrt,
                              mannen hebben dat niet: puieet.
                              Werkt perfect; als je het eenmaal hebt gehoord vergeet je dat nooit meer. En als ik een popje imiteer gaan de heren dansen.

                              En voor de rest: de mannen baltsen en de dames poepen een eitje

                              gr
                              Hans
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X