Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voer

    ik heb deze week van een zeer bekend bedrijf van voeders , die via de webmail mij te kennen gaf .van voer voor vorm en postuur kanarie (nieuw). het is gewoon volgens mij zangzaad maar is het koolzaad of raap zaad er uit verwijderd. Ik heb het nog niet gezien want ik kan het hier niet krijgen. Maar wie kan mij uit de droom halen? Nog een vraag: is Dat kool of raapzaad wel zo belangrijk voor de vogels? als ik de bakken na een dag leeg( en weer opnieuw voer) blijft altijd dat zaad liggen de rest wordt keurig gegeten. zou dat kunnen? om dat zaad niet meer te voeren? ik bedoel kool en raapzaad want dat vreten ze toch niet,ik geef naast het bestaande voer ook nog wat wildzangvoer onder het eivoer. mijn vogels zijn zo gezond als visjes in schoon water Dus?
    word het voer mischien ook wat goedkoper

  • #2
    voer

    Hoi dan kun je ook kanarie zaad van teurlings 216
    die is zonder raapzaad

    vr groet arjan

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jacob.werkman@home.nl
      ik heb deze week van een zeer bekend bedrijf van voeders , die via de webmail mij te kennen gaf .van voer voor vorm en postuur kanarie (nieuw). het is gewoon volgens mij zangzaad maar is het koolzaad of raap zaad er uit verwijderd. Ik heb het nog niet gezien want ik kan het hier niet krijgen. Maar wie kan mij uit de droom halen? Nog een vraag: is Dat kool of raapzaad wel zo belangrijk voor de vogels? als ik de bakken na een dag leeg( en weer opnieuw voer) blijft altijd dat zaad liggen de rest wordt keurig gegeten. zou dat kunnen? om dat zaad niet meer te voeren? ik bedoel kool en raapzaad want dat vreten ze toch niet,ik geef naast het bestaande voer ook nog wat wildzangvoer onder het eivoer. mijn vogels zijn zo gezond als visjes in schoon water Dus?
      word het voer mischien ook wat goedkoper
      Jacob, die zaadmengelingen zijn ontstaan in de loop van de jaren.
      Ze zijn samengesteld om een evenwichtig eiwitpatroon te verkrijgen.
      Je moet dus gewoon de mengeling verstrekken en dusdanig voeren,dat de kanaries verplicht zijn het raap-/koolzaad te eten. Dus iets zuiniger voeren.
      In plaats van wildzangvoer moet je gewoon wat van de mengeling door
      het eivoer doen.
      Je vogels ogen gezond,maar krijgen niet de eiwitten binnen,die ze in feite
      nodig hebben.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        voer

        Hoi Antonie, ik begrijp het wel, maar dat wildzang voer meng ik altijd al door het eivoer, ook doe ik af en toe een vers scharel eitje door het eivoer, 2x in de week. Dan krijgen ze volgens mij genoeg eivoer binnen. De kooien zijn klaar trouwens en de vogels zitten er al in. ik laat in de zomer wel even foto,s zien van mijn nieuwe broedkooien en nieuwe broed kamer.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jacob.werkman@home.nl
          Hoi Antonie, ik begrijp het wel, maar dat wildzang voer meng ik altijd al door het eivoer, ook doe ik af en toe een vers scharel eitje door het eivoer, 2x in de week. Dan krijgen ze volgens mij genoeg eivoer binnen. De kooien zijn klaar trouwens en de vogels zitten er al in. ik laat in de zomer wel even foto,s zien van mijn nieuwe broedkooien en nieuwe broed kamer.
          Hallo Jacob!
          Je zal het best allemaal goed bedoelen.
          Het is niet zo,dat je vogels niet genoeg eiwit naar binnen krijgen.
          Het ligt n.l. anders.
          Elk zaad bevat zijn eigen eiwit ofwel bouwsteen.
          De vogel heeft verschillende SOORTEN eiwit nodig. Vandaar die zaadmengelingen. Je moet daaraan niets veranderen. Dat is onnodig en verstoort de balans. De vogels moetern die zaadmengeling in zijn geheel eten.
          Dus niet alleen de "lekkere" zaden.
          Door allerlei toevoegingen maak je de vogels trouwens alleen maar kieskeurig.
          Bij mij wordt gewoon de kanariezaadmengeling gegeten met daarnaast
          fabriekseivoer vochtig gemaakt met een paar druppels water.
          Dan krijgen de kanaries alles wat ze nodig hebben om gezond te blijven
          en gezonde jongen groot te brengen.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Zelfde verhaal

            Ik heb er ook een periode gehad dat mijn kanaries die zaden lieten liggen. Ik ben toen een korte periode minder/anders gaan voeren en nu eten ze alles weer. Wij verwennen onze beestjes gewoon te veel, hehe.
            Verschillende kanarie's gehouden, nu beginnend met Timbrado's.

            Opmerking

            Working...
            X