Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cuba vinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • cuba vinken

    Ik heb 2 koppels cubavinken (klein).
    Heeft iemand ervaring met de kweek met deze vogels?
    Sommigen zeggen dat je de man er af moet halen wanneer de pop eieren heeft.
    Waar of nietwaar?:
    Wie kan mij vertellen hoe de kweek bij deze vogels verloopt?
    Ime

  • #2
    2 jaar

    ik heb de kleine cubavink nu voor het 2 de jaar, bij mij vliegen ze in de buiten voliere, dus ik haal er geen man af, integendeel, de man helpt uitstekend bij het groot brengen van de jongen. eerste jaar 4 jongen, 2de jaar 7 jongen. ze bouwen veel nesten, dus goed observeren, waar moeke haar eieren legt. ze zijn gek op buffalo`s en pinkies, en ze gaan graag in bad.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Succes met het koppeltje Ime, het gaat vast met ze lukken. Ze aten bij ook goed trosgierst en universeel en eivoer.

      En nog de beste wensen voor 2011.

      Groet Babbes (Rob)
      Groeten Rob

      http://www.bec-info.com

      Opmerking


      • #4
        Hallo Ime,

        Je moet er de man zeker niet afhalen.
        Ik weet natuurlijk niet hoe ze bij jouw gehuisvest zijn. Bij mij zitten ze in een grote binnenvoliere samen met andere kleine vogeltjes. Kweken gaat hier erg goed, elk jaar weer 3 tot 4 nestjes.
        Wel moet je de man goed in de gaten houden als er jonge zijn uitgevlogen. Hij zorgt wel voor het voeren maar kan ook erg fel tegen ze zijn. Maar ja zo ver is het bij jouw nog niet.
        Ik wens je heel veel plezier met deze kleine druktemakers.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #5
          En 2 mannetjes kleine cuba's bij elkaar in 1 ruimte gaat niet goed.
          Maar ik neem aan dat ze per koppel apart zitten.

          Opmerking


          • #6
            kweekkooien

            Ik wil ze kweken binnen in kweekkooien.
            ime

            Opmerking


            • #7
              leuke topic, vooral om het feit dat ik zelf ook een koppel wil e kan aanschaffen.
              wil ze in een beplante binnenvoilaire zetten met misschien 1 koppel van een ander nog te bepalen soort tropen.
              ik zit alleen met de prijs, aangezien ik voor 65 euro een onverwant koppeltje voor 65 euro kan afhalen?

              mvg

              Opmerking


              • #8
                Ik zou de man erbij laten, voert hier ook goed mee. Ik heb ze in een gezelsschapsvoliere en kweek nu voor het tweede jaar met ze. Ik had dit jaar 7 jongen. Het enige wat ik hier had was, dat ze moeilijk te stoppen zijn na het broedseizoen. Dan zou ik de man eraf halen.

                Wel levend voer geven en veel nestelmateriaal. Ze bouwden hier in hetzelfde nestkastje als vorig jaar. Ze slepen echt ontzettend veel met nestelmateriaal, erg leuk om te zien. Als de jongen zelfstandig zijn erbij weghalen voordat ze gaan kleuren. Met poppen geen probleem maar van mannen wordt het mannetje niet vrolijk . Het zijn echte nieuwsgierigaards en niet snel bang. Als ik eivoer buiten neerzet zijn ze als de eersten erbij. Ik heb bij wijze van spreken het schaaltje nog vast als ze er al in gaan zitten eten.

                @ uiltje.
                65 euro is geen gekke prijs. Ik heb ze 2 jaar geleden voor meer aangeschaft.

                Opmerking


                • #9
                  65 euro is inderdaad niet duur voor een koppeltje.
                  Met veel andere soorten kunnen ze prima samen in 1 ruimte dus dat kan prima! Welke 2e soort had je in gedachte?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
                    65 euro is inderdaad niet duur voor een koppeltje.
                    Met veel andere soorten kunnen ze prima samen in 1 ruimte dus dat kan prima! Welke 2e soort had je in gedachte?
                    ik zit zelf nog een beetje rond te kijken naar de soorten die er het best bij kunnen. Het liefst doe ik mijn koppel Goulds erbij en misschien een koppeltje ceres amadine's.
                    of zijn deze soorten juist heel erg anders in het gedrag dan de cuba's?

                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      De door jouw genoemde soorten zijn idd. totaal anders in gedrag dan de cubaantjes.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
                        Ik wil ze kweken binnen in kweekkooien.
                        ime
                        Ik kweek ze ook in de broedkooi. Man kan er gewoon bij.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door populier
                          De door jouw genoemde soorten zijn idd. totaal anders in gedrag dan de cubaantjes.

                          aan welke soorten moet ik dan dnken? Cijzen ofzo?

                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            cuba-vinken

                            Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
                            Ik wil ze kweken binnen in kweekkooien.
                            ime
                            De topic-starter heeft dezelfde vraag als ik;wie kan er iets vertellen over de kweek van cubavinkjes in broedkooien! Ben ook benieuwd naar de maat van de kooi,voeding,nestmateriaal,welke maand worden ze broedrijp enz.
                            Ik heb ze nog nooit gehouden en wil met een koppeltje gaan beginnen.
                            Gelukkig 2011 aan een ieder die dit leest!
                            Gr.Jaap.

                            Opmerking


                            • #15
                              80 cm broedkooi.
                              Verder is de kweek als buiten de broedkooi. Bij mij gebruiken ze een kanarienestkastje.
                              Verder kokos en sisal.

                              Gewoon zaadmengsel met eivoer(universeel) en wat buffalootjes.
                              Als een koppel klikt is er geen probleem.

                              Opmerking

                              Working...
                              X