Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Korhoen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Sebright Bekijk Bericht
    Hallo embrezia leggen uw korren al? Of is t nog te vroeg?
    Ik had dit jaar op 27 april eerste korhoen ei, momenteel een 21 eieren van 5 hennen.Ze zijn nog niet allemaal aan het leggen.
    Van schots sneeuwhoen had ik 30 april eerste ei, en van alpensneeuwhoen 7 mei.

    De eerste 6 korhoen eieren zitten al ruim een week in broedmachine en alle 6 bevrucht.Hier ben ik best blij mee omdat ik een nieuwe jonge haan heb.
    Ik heb dit jaar een nieuwe haan die tegen 5 onverwante hennen zit. Van de hennen zij er 2 van m'n oude bloedlijn eigen kweek, een 4 jarige hen waar ik al eerder mee gefokt heb en 2 jonge hennen van van verschillende afkomst.

    Mvg

    Opmerking


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door embrezia Bekijk Bericht
      Ik had dit jaar op 27 april eerste korhoen ei, momenteel een 21 eieren van 5 hennen.Ze zijn nog niet allemaal aan het leggen.
      Van schots sneeuwhoen had ik 30 april eerste ei, en van alpensneeuwhoen 7 mei.

      De eerste 6 korhoen eieren zitten al ruim een week in broedmachine en alle 6 bevrucht.Hier ben ik best blij mee omdat ik een nieuwe jonge haan heb.
      Ik heb dit jaar een nieuwe haan die tegen 5 onverwante hennen zit. Van de hennen zij er 2 van m'n oude bloedlijn eigen kweek, een 4 jarige hen waar ik al eerder mee gefokt heb en 2 jonge hennen van van verschillende afkomst.

      Mvg
      Bij mij eerste ei op 28/04. Nu op 11/05 heb ik mijn zesde ei van 4 hennen. (Korhoen)
      De haan baltst ongeveer de ganse dag.

      Opmerking


      • #48
        Mijn korhoen heeft zondag gelegd voor t eerst hoelang kan t nu duren voor t volgende ei

        Opmerking


        • #49
          Normaal 1 of 2 dagen. Ze leggen als je ze raapt het tweede ei niet altijd in dezelfde kuil.
          Ze doen ze ook wel eens bedekken en onderstoppen in aarde.
          Bij mij heb ik momenteel van 5 hennen iedere dag zo'n 3 soms 4 eieren.
          Als je nu pas eerste ei hebt is dit aan de late kant.
          Ik heb van eerste 6 eieren nu 5 kuikens van een week oud.
          Verder eitjes van schot die aangepikt zijn en bijna uitkomen.

          Opmerking


          • #50

            Opmerking


            • #51
              Ik broed op net onder 100F en 40% vocht.Dagelijks half uur luchten.
              Laatste 3 dagen niet meer draaien en vocht op 65% a 75%.

              Opmerking


              • #52
                Ik weet dat ik nog wat vroeg ben, maar ik wil graag op tijd 'voor gesorteerd staan'.
                In april/mei wil ik graag korhoeneieren uitbroeden in mijn broedmachine.
                Heeft iemand een idee waar ik eieren (of evt adressen van fokkers) kan krijgen?
                (Ik lees namelijk dat een aantal van u niet alle eieren gebruikt om uit te broeden, vandaar)

                Opmerking


                • #53
                  je zou een advertentie op vogelmarknet kunnen plaatsen.

                  De website voor vraag en aanbod op het gebied van vogels.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #54
                    In de februari 2017 uitgave van Aviornis staat een uitgebreid verslag over deze soort.

                    Opmerking

                    Working...
                    X