Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 54

Onderwerp: Korhoen

Junior lid
    Thanks
    0
    hallo,
    ik heb ook een vraagje. Ik zit er ook aan te denken om korhoenders te kopen maar ik vind niet echt een richtprijs. Hoeveel is de normale prijs voor een onbewezen kweekkoppel?
    mvg tobe

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik weet niet of je op het forum bedragen mag noemen.
    Maar een losse haan kost ongeveer net zoveel als een wildkleur major putter. Voor een losse hen betaal je net zoveel als voor 2 major putters.

Prijs per koppel = de bedragen optellen.
    Je kan ze het beste per trio houden.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door embrezia Bekijk Bericht
    Ik weet niet of je op het forum bedragen mag noemen.
    Lijkt mij niks mis mee.

Prijzen zullen deels afhankelijk zijn van vraag een aanbod, de "tijd" enz..
    Wat voor de 10 euro waard is kan voor een ander 1000 zijn.

mvg. Eelke

Junior lid
    Thanks
    0

Kweker

Hallo embrezia

Ik ben van plan om zelf ook een koppeltje korhoenders aan te schaffen maar ik kan geen kwekers vinden weet u mischien nog van welke kweker uw korhoenders komen?
    ik heb nog een tip zorg dat ze genoeg ruimte hebben en zorg dat ze heide plantjes hebben zo deed mijn opa dat toen hij nog leefde en hij kweekte de korhoenders succsesvol maar helaas hij heeft hij ze allemaal verkocht

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik heb mijn korhoenders via de site van aviornis gevonden. Momenteel staat er een losse haan op.
    Ik heb nu ik 6 hennen en 2 hanen waar ik het dit jaar mee ga proberen.
    Vorig jaar heb ik 3 hennen en een haan gefokt. Dit hadden er meer kunnen zijn als ik broedmachine en opfok beter had gedaan. Heb het als een leerjaar beschouwt ( ook nog 6 hazelhoenders gefokt) en ik hoop er dit jaar meer en makkelijker te gaan grootbrengen.
    Hei geef ik regelmatig. De kuikens zelfs dagelijks. Ik heb een 20 tal heiplanten in de tuin gezet waar ik de kuikens geknipte stukjes van geef. Ze hebben behoefte aan vezels
    De beste tijd om ruigpoten aan te schaffen is september. Dan is er het meeste aanbod.
    Gr Paul

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door embrezia Bekijk Bericht
    Ik heb mijn korhoenders via de site van aviornis gevonden. Momenteel staat er een losse haan op.
    Ik heb nu ik 6 hennen en 2 hanen waar ik het dit jaar mee ga proberen.
    Vorig jaar heb ik 3 hennen en een haan gefokt. Dit hadden er meer kunnen zijn als ik broedmachine en opfok beter had gedaan. Heb het als een leerjaar beschouwt ( ook nog 6 hazelhoenders gefokt) en ik hoop er dit jaar meer en makkelijker te gaan grootbrengen.
    Hei geef ik regelmatig. De kuikens zelfs dagelijks. Ik heb een 20 tal heiplanten in de tuin gezet waar ik de kuikens geknipte stukjes van geef. Ze hebben behoefte aan vezels
    De beste tijd om ruigpoten aan te schaffen is september. Dan is er het meeste aanbod.
    Gr Paul
    Je kan de eieren ook onder een broedse kip leggen en dan een deel van het hok appart maken voor de kloek dan wennen de kuikens aan de ouderen als ze hen zien en ze wennen aan de omgeving en de kloek leert ze alles

Senior lid
    Thanks
    1
    Dit zal misschien wel lukken, maar je loopt ook veel meer risico's.
    Kip kan stoppen met broeden en ziektes overgeven.
    Jonge ruigpoothoenders zijn heel vatbaar.
    Ik fok ze liever kunstmatig op.
    Op de site van grouse r us ( google dit maar) zie je ook de methode met kippen.
    Ik heb echter niet zo veel ruimte en zin om ook nog kippen te gaan houden.
    MvG Paul

Senior lid
    Thanks
    1
    Hallo,
    Ik heb momenteel in 2 aparte rennen in totaal 2 hanen en 5 hennen van de korhoenders zitten.
    Ik geef ze momenteel garvo pride, garvo alfa start kuikenmeel om eiwit te verhogen en dagelijks een portie diepvriesinsekten ( buffalow, wasmot en meelworm). Verder dagelijks wilgentakken en alles van paardenbloemen.
    Verder 2 dagen combi mix en daarna 2 dagen looksap in het water om en om .
    Ook soms dennentakken, vooral jonge lariksnaalden eten ze goed.
    Ik heb momenteel 31 eieren geraapt. De eerste 9 zijn allemaal bevrucht.
    Echter 1 hen heeft al 2 kromme eieren gelegd en de eieren van haar die er normaal uit zien hebben de luchtkamer iets aan de zijkant zitten.
    Bij de eertse inleg in de broedmachine ( nieuwe grumbach) zit zo'n ei en is gewoon bevrucht.
    Ik ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden.
    Ik heb het gevoel dat ik de korhoenders beterft conditie aardig onder controle heb. Ik heb afgelopen winter alleen eens in de 2 maande preventief tegen coccidiose gekuurd en ontwormt.
    Het aanzuren met combimix bevalt ook goed. Antibiotica niet nodig gehad.
    Ik denk dat dit de bevruchting ten goede komt. Als alles goed gaat heb ik eind mei kuikens.

Senior lid
    Thanks
    1
    6 gezonde kuikens geboren! De eieren met slechte luchtkamers is niets geworden. 1 ei eerder afgestorven.

Ik heb ze uitgebroed op 37.4 graad celcius en 40% vocht.
    eerste 2 dagen niet draaien, daarna 8 maal per dag 20 minuten draaien.
    Iedere dag een half uur luchten.
    3 dagen voor uitkomen in een Rcom 20 broedmachine gelegd op 37.3 en 50% vocht. Na aanpikken vocht naar 70% verhoogd.
    Ik heb een speciaal uitkomstmatje voor deze machine.
    Inmiddels heb ik al 76 eieren geraapt.

Senior lid
    Thanks
    1
    Ik heb momenteel al 26 gezonde kuikens. De eerste zijn inmiddels 3 weken oud. M'n 5 hennen hebben in totaal al 104 eieren gelegd.
    Ik ben benieuwd wat de kuikens op de Sallands Heuvelrug dit jaar gaan doen.
    Als ik gisteren dat noodweer in het Oosten zag dan ben ik benieuwd.

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten