Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • winter

    Even een vraagje hoe houden wij als vogel liefhebbers het drinkwater van onze vogels vloeibaar? Ik denk dan bij name aan de liefhebbers die geen verwarming in de volieres hebben. Ik heb nog een tip, neem 4 grote bakstenen zet ze in een vierkant, op de grond op de vierkant plaats je een bordje liefs gemaileerd, midden in het vierkant plaats je een jam flesje.
    In het dekseltje maak je een gat ter grote van een fiets ventiel ,( ventiel uit een een oude fiets band slopen) hier doe je een katoenen kousje, in het flesje doe je lampolie het flammetje zal zorgen dat het water niet bevriesd en niet uit waait , doe wel iets over het bord grof gaas of zo dat de vogels er niet in kunnen baden. Zo deed mijn opa het al in het begin van 1960. En die woonde op groningse plate land.[/B]

  • #2
    reaactie

    Zie berichtje 20 via de onderstaande link, werkt nog steeds perfekt. Ik leg alleen de tegel zo dat er bovenaan wat ruimte ontstaat voor wat meer lucht toevoer, anders gaat het vlammetje uit.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Daar kun je speciale termostatenstaafjes voor kopen die doe je in de drinkfles werkt op stroom
      Die zijn niet erg duur ongeveer 5 euro werkt perfect
      Wat is een gloster toch een leuke vogel
      Groetjes Antoine

      Opmerking


      • #4
        Met zo veel sneeuw als nu ,hoef je niet bang te zijn dat je vogels niets te drinken hebben.

        Opmerking


        • #5
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            ja henk,denk dat hetgeen in berichtje 20 van de link beter werkt. een goede tip.in onze voliere ligt ook wat sneeuw in het stukje naast de winddoek. de kanaries zitten erg graag in de sneeuw.vraag me alleen af of het wel gezond is,onze hond krijgt diarree bij te veel sneeuw opeten,maar ik neem aan dat ze dit net als in de vrije natuur zelf wel aanvoelen
            Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
            have a nice day

            Opmerking


            • #7
              Een hond weet van geen ophouden ,(ook meestal met eten niet) maar een vogel zal niet meer opnemen dan hij aan vocht nodig heeft.
              Dat geld voor alle dieren in het wild natuurlijk ook.

              Opmerking


              • #8
                ik heb in de winter geen vogels in de voliere maar toen ik dat nog wel had gebruikte ik een warmhoudplaat.
                Deze heb ik in de dierenwinkel gekocht, het is een ronde schijf waar je je waterbak opzet en het water dooi houdt.
                Werkt gewoon op stroom.

                Bij mij knapte de eerder besproken ''thermostatenstaafjes'' bij -10 ongeveer kapot.

                Opmerking


                • #9
                  Een hond weet van geen ophouden ,(ook meestal met eten niet) maar een vogel zal niet meer opnemen dan hij aan vocht nodig heeft.
                  Dat geld voor alle dieren in het wild natuurlijk ook.
                  __________________
                  Nou over dat wild,ik ben in Indonesie geweest....
                  En daar lopen apen dronken rond,omdat ze niet van het rottend fruit af kunnen blijven......(en sommige zijn zo zat dat ze niks meer kunnen behalve liggen ha ha)
                  Nou vraag ik me alleen af of ze ook last van een kater zouden hebben.....
                  Maar goed das off topic ha ha....maar vergeet ik nooit meer
                  Nou weer onn topic....

                  Opmerking

                  Working...
                  X