Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fronten Van Plexiglas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fronten Van Plexiglas

    Ik vroeg me af of er leden waren die gebruik maken van plexiglas fronten.
    Wat zijn de do's en de don'ts?
    Bijgaande foto is van een proefje wat ik heb gemaakt.

    2 panelen 300*400 mm, etensbak bevestigd aan 2 oogjes geboord in het glas. drinkbakjes geklemd in gat 15 mm wat uitgesleufd is. De (draai)deur is gemaakt door gatzaag 80 mm, afgedekt door paneeltje wat op 1 punt is bevestigd zodat het deurtje altijd naar beneden valt.

    ik ben benieuwd.

    Peer

  • #2
    Ken alleen een bekende kweker die plexiglas gebruikt.

    Mijn naam is Tony Jochem, woonachtig in Twente, in het oosten van Nederland. Ik ben een kweker en de auteur van twee boeken over Prachtvinken. Prachtvinken en met name astrilden, zijn in mijn ogen de mooiste vinkachtigen op aarde. De naam zegt het al: prachtvinken. Ze komen voor in Afrika, Zuidoost-Azië, Oceanië en Australië. Deze vogels mogen niet ...
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        vertel me

        vertel me eens, hoe je de vogels er uitvangt ? toch niet door dat gat van 80 mm. daar krijg ik me hand niet door. en een nadeel van plexiglas is, zoals jij dat deurtje laat draaien, het gaat krassen, en je er na verloop van tijd niet goed meer door kan kijken.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Beschadiging van de deur daar was ik idd ook al wel achter gekomen. Zat, zit te broeden op idee misschien met een rubberdopje-viltje of iets dergelijks. Wil namelijk (liefst) geen scharnieren omdat dit vrij fors is meteen, of misschien plexiglas scharnieren maar die heb ik nog niet gevonden.
          Nadeel van een scharnierend deurtje (verticaal) is het open laten staat van het deurtje, oplossing dus misschien een horizontale scharniering.?!

          Wat betreft het uitvangen, het front bestaat uit 2 delen dus hierin bestaan mogelijkheden en daarnaast kunnen de vogels naar naastgelegen kooi waar, nu nog, een 'normaal' front in geplaatst is, of kan worden.

          Peer

          Opmerking


          • #6
            Als je het front van twee langs elkaar schuivende panelen maakt (zoals bij reptielen bakken ) ,dan heb je helemaal geen appart deurtje nodig ,en is uitvangen enzo ook veel handiger.

            Opmerking


            • #7
              Voor de oplossingen van animal en josly blijft dan wel gelden dat de opening vrij groot is om de vogels te vangen, kanarie gaat wel maar kleiner wordt dan toch een probleem.
              Overigens heb ik de fronten schuifbaar gemaakt, naar 1 zijde.
              We brainstormen door!

              Opmerking

              Working...
              X