Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe aankoop wat nu?

    In een ander topic blijkt dat we een verkeerde methode hanteren bij het arriveren van nieuwe vogels (zie rubriek japanse meeuwen Balen!)

    graag zou ik van de ervaren kwekers weten hoe zij dat aanpakken. Vooral de mening van Wessel intreseert mij wel. U hebt blijkbaar veel ervaring in deze zaken.

    Hopelijk krijgen we vele reacties, ook van andere kwekers.

    Dus welke procedure volgen jullie?

  • #2
    als ik nieuwe vogels koop gaan ze eerst in een onsmette kooi appart kooi is ook ingespoten voor bloedluis en tevens word de vogel in gespoten na 14 dagen alles goed gaat word hij pas bij me eigen vogel geplaatst .
    want je denk misschien zo de vogel goed uitziet maar kan ook vreselijke mis gaan bekijk het forum eens en de link die ik erbij geplaats heb bij iemand waar het vreselijk mis ging

    Opmerking


    • #3
      Dit doen wij ook. Maar uit de commentaren blijkt dat we onderzoeken en van alles en nog wat zouden moeten doen. We zouden daar dan graag informatie over verkrijgen.

      Want daar zondige we tegen het welzijn van de vogels.

      Opmerking


      • #4
        als ik nieuwe vogels aankoop, heb ik ze altijd eerst een week in een schone kooi. Met schoon bedoel ik niet "steriel". Dus geen medicijnen enz op de vogel of op de kooi gebruikt. Want als een vogel heel steriel wordt gehouden, neemt de sterkte van zijn imuumsysteem af, en als je de vogel dan bij andere vogels plaats, waar wel kleine vuiltjes voorkomen, heb je een grote kans dat je nieuwe vogel ziek wordt, omdat hij niks meer gewend is. Zo heb ik het geleerd althans.

        Dus gewoon de vogels een weekje apart in een schone kooi, als alles er dan nog goed uitziet, laat ik ze bij mij andere vogels.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door JelleTom
          Dit doen wij ook. Maar uit de commentaren blijkt dat we onderzoeken en van alles en nog wat zouden moeten doen. We zouden daar dan graag informatie over verkrijgen.

          Want daar zondige we tegen het welzijn van de vogels.
          Onderzoeken?
          Wordt wel gedaan maar dan volgens mij bij hele speciale vogels vb toekan of zo of een bijzondere soort.
          Gewoon aanhouden wat al eerder geschreven is,minimaal een week apart,vindt ik zelfs nog te weinig maar goed ieder zijn manier.
          Aan jouw voer laten wennen en aan jouw manier van voeren en handelen in je vogelverblijf.
          Ik heb altijd dezelfde volgorde van handelen bij mijn vogels zodat ze precies weten wat ik elke dag doe en daar aan wennen.
          Verder de vogel(s) goed observeren.

          En als je de nieuwe aankoop in de voliere plaatst of bij je andere vogels altijd blijven observeren of het allemaal goed gaat.
          dus niet 'smorgens er bij zetten en dan in de middag weer eens gaan kijken want dan kan het wel eens fout uitpakken.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor de reacties, nu weten we dat we toch niet zo slecht bezig waren.

            mensen met andere meningen laat nog maar horen hoe jullie het doen. Is altijd leerzaam.

            Groeten tom en Jelle

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Geen nieuwe mening, maar ik wilde me graag 100% aansluiten bij Kingfisher zijn methode en je dit even laten weten.

              Groeten, Serinus
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Ben het eens met de methode aangehaald door Kingfisher, maar zou hier iets willen aan toevoegen. Het is vanzelfsprekend maar wordt wel eens vergeten doch vergeet niet te informeren op welke temperatuur de vogel(s) tevoren gehuisvest waren.
                Zeker in dit jaargetijd met zijn koude nachten. Het zou best kunnen dat vogels die de avond ervoor goed uitzagen de volgende morgen op hun rug liggen.

                Opmerking

                Working...
                X