Mededeling

Collapse
No announcement yet.

benodigheden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • benodigheden?

    hallo iedereen,als aankomend vogelhouder had ik graag van ervaren mensen
    enkele tips m.b.t .het aanschaffen van handigheden die in de praktijk gebruikt
    worden.Los van een deugdelijk hok,voer-en drinkbakken c.q. flessen, ziin er nog specifieke items die je op voorhand maar beter in huis kan hebben voordat de vogels arriveren?
    grt.hans.

  • #2
    Schepnetje en een of twee kooien om vogels apart te zetten bij noodgevallen.Het goede voer.En eventueel iets tegen ongedierte op de vogels,je hebt ze toch in de hand als je ze loslaat.Kijk dan ook of de nagels niet te lang zijn.
    Bij nieuwe /aangekochte vogels even voerbakje/waterbakje voor de grond zetten,kijken of ze vreten en drinken.
    Wordt het een voliere met nachthok of kooien?

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      nagel schaartje
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door naruch
        nagel schaartje
        moet je vaak de nagels knippen?

        gr gert

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gert bronkhorst
          moet je vaak de nagels knippen?

          gr gert
          Met een beedje geluk zelden of nooit.
          Misschien bij pas aangeschafte vogels soms.

          Opmerking


          • #6
            benodigheden.

            bedankt allemaal,aan het meeste had ik zelf ook al gedacht.
            Eddie: mijn voliere wordt 4 bij 1 bij 2m hoog,waarvan een kwart nachthok(onverwarmd).ik wil graag een koppel groenlingen wildkleur,een paar mannetjes zilverbekjes, alsmede een mooie zangkanarie.nochmaals bedankt
            voor de tips en voor eventuele verdere handigheidjes.

            grt. hans.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Met een beedje geluk zelden of nooit.
              Misschien bij pas aangeschafte vogels soms.
              Maar bedoel je dan omdat het jonge vogels zijn waarvan de nagels nog groeien? Of omdat het goed is om bij aanschaf naar de nagels te kijken? Ik ben ook nog maar een 'beginner' dus dit zijn allemaal wel handige tips ja.

              Opmerking


              • #8
                bij het opkooien in de broedkooien kijk ik de vogels altijd goed na, en waar nodig worden de nageltjes geknipt en/of de snavel geknipt.
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                  bij het opkooien in de broedkooien kijk ik de vogels altijd goed na, en waar nodig worden de nageltjes geknipt en/of de snavel geknipt.
                  Inderdaad zo doet een goede vogelfokker dat.
                  Controleert o.a. nageltjes en het snaveltjes van zijn vogels wetend,dat
                  het dikwijls de kleine zaken zijn,die het broedseizoenal of niet tot een succes maken.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    V.ogel schreef:
                    Maar bedoel je dan omdat het jonge vogels zijn waarvan de nagels nog groeien?

                    Net als bij mensen groeien nagels bij vogels hun hele leven door. Doordat de nagels door vogels zeer intensief gebruikt worden, slijten ze in de natuur altijd goed af.
                    In een kooi of voliere zijn de omstandigheden anders dan in de natuur, waardoor de nagels soms onvoldoende afslijten. Het kan dan nodig zijn om de nagels af en toe te knippen. Als je dat niet doet kunnen de nagels zo lang worden, dat de vogel ergens achter blijft haken en de nagel/teen kan kwijtraken. Of bij voorbeeld bij het nestelen nestmateriaal mee neemt of zelfs de jongen beschadigd of bij het wegvliegen de jongen per ongeluk uit het nest gooit. Goed om dus in de gaten te houden en (te) lange nagels te voorkomen.
                    www.vogeltuin.webnode.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo,

                      wat mij een beetje verwonderd, nergens is er sprake van ziekenkooi/warmtekooi

                      http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...isapotheek.htm
                      Is allang genoemd !!,,,een of twee kooien om een vogel tijdelijk appart te zetten !
                      Dat hoeft helemaal niet een speciale (dure) kooi te zijn.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        hallo Animal,

                        een kooi om een vogel tijdelijk appart te zetten is geen ziekenkooi,
                        Maar is daar prima voor te gebruiken ,,op een warmplekje zetten ,desnoods gedeeltelijk afdekken als het een tralie kooi is.
                        Er zullen maar weinig mensen een officiele ziekenkooi hebben ,,zo'n kooi kost enkele honderde euro's.

                        Opmerking


                        • #13
                          ben het vaak niet eens met animal, maar hij heeft een punt.

                          een aparte kooi voldoet, maar dan moet je de kooi wel binnen zetten zodat de vogel warm zit.

                          ik zelf heb overigens wel een ziekenkooi, omdat ik putters en goudvinken kweek.
                          in de ziekenhooi kan je, als de vogel weer gezond is, de temperatuur weer langzaam omlaag brengen en de vogel zo weer gewennen aan de buiten teperatuur en weer in de voliere loslaten. dit is een groot voordeel.
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            Een beetje handig persoon kan toch zeker zelf wel een ziekenkooi fabriceren.
                            Wat lampjes onderin voor de warmte. Thermometer enz.
                            Kan je zien hoe warm het wordt enz.
                            Mss heeft er iemand wel een tekening van zoiets.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking

                            Working...
                            X