Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: maden in zaadmengeling

Senior lid
    Thanks
    0

maden in zaadmengeling

Ik vond vandaag wasmotlarven in de zaadmengeling. Ik kocht het zaad nog maar enkele maanden geleden.
    Wat moet ik nu doen? Moet het zaad weg of kunnen de vogels er nog zonder risico van eten? Het is een mengeling vor mijn parkieten.
    Ik heb de mengeling over gezet in een afsluitbare emmer en dacht er al aan om deze vannacht buiten te zetten om de larven te laten bevriezen. WAt doe ik best ?

Stamgast
    Thanks
    0
    Als je het zaad al enkele maanden hebt ,dan koop je veel te veel tegelijk.
    Het zal niet veel kwaad kunnen om ze dit nog te geven ,,maar ik zelf zouw nieuw voer kopen ,en wel voortaan minder ,,en het zaad met de wasmotten gebruiken voor de vogels buiten in de natuur.

Senior lid dree's Avatar
    Thanks
    0
    Ik kocht in mei balen zaad van 25 kilo, houdbaar tot april 2011....

Dree
    Gezelschapsvoličre 5 x 7 m, vorstvrij geďsoleerd nachthok.
    Kanaries, Cuba Vinken, Bichenoastrildes, Bourkes, Zwartkop Wevers, Cdk's.
    Katharina & Valkparkieten, St Helena Fazantjes.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    Als je het zaad al enkele maanden hebt ,dan koop je veel te veel tegelijk.
    Het zal niet veel kwaad kunnen om ze dit nog te geven ,,maar ik zelf zouw nieuw voer kopen ,en wel voortaan minder ,,en het zaad met de wasmotten gebruiken voor de vogels buiten in de natuur.
    Ik had speciaal een forpusmengeling laten samengestellen, maar ik heb maar 1 koppel. Ik ging dus voor een mengeling van 5 kg.

Ik kan inderdaad het deze winter voor de vogels buiten geven, ik denk dat ik nog makkelijk 4 kg over zal hebben.

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    25 kilo is wel erg veel voor 2 vogels
    ja je kunt het dan beter houden op 5 kilo
    sla nooit teveel zaad op dit gaat omslaan als het een langere tijd blijft staan .
    ik zelf heb het in een grote emmer zitten heb er gatenin desel erin geboort zodat er zuurstof erbij kan
    succes met je vogels

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker Bekijk Bericht
    25 kilo is wel erg veel voor 2 vogels
    ja je kunt het dan beter houden op 5 kilo
    sla nooit teveel zaad op dit gaat omslaan als het een langere tijd blijft staan .
    ik zelf heb het in een grote emmer zitten heb er gatenin desel erin geboort zodat er zuurstof erbij kan
    succes met je vogels
    Ik had een mengeling van 5 kg hoor, minder wordt moeilijk omdat geen enkele zaadhandelaar staat te springen om verschillende soorten zaden in kleine hoeveelheden te verkopen. De fout die ik waarschijnlijk voral maakte was om het in de zak te laten zitten en niet in een af te sluiten emmer kapte.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jotto Bekijk Bericht
    Ik had een mengeling van 5 kg hoor, minder wordt moeilijk omdat geen enkele zaadhandelaar staat te springen om verschillende soorten zaden in kleine hoeveelheden te verkopen. De fout die ik waarschijnlijk voral maakte was om het in de zak te laten zitten en niet in een af te sluiten emmer kapte.
    Als het in een dubbelwandige papieren zak zit,kan je het zaad er gewoon in laten.
    Voorwaarde is echter,dat de zak met zaad steeds goed wordt gesloten en daarbij droog en koel wordt opgeslagen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Senior lid
    Thanks
    0

vriezen

hoezo buiten zetten om de larven te bevriezen vriest het dan al waar jij woont.

Ik heb dit ook ooit een keer meegemaakt.
    Het is een ramp.
    Mijn vogels zitten op zolder en de larven dus ook.
    De larven werden motjes en voor ik het wist zat de hele zolder vol met dat vliegende spul.
    Na verschillende middeltjes te hebben geprobeerd en alles vele malen grondig te hebben schoon gemaakt ben ik er weer van af, maar dit heeft twee jaar geduurd.
    Het ergste was nog dat ze niet alleen bij de vogels zaten maar door het hele huis (niet in grote getalen gelukkig)
    Overal van die nestjes en vliegend gespuis.

Ik zou zeggen: snel naar buiten met dat voer.
    De vogels buiten zullen er blij mee zijn met de winter opkomst.

Groeten Michel

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518 Bekijk Bericht
    hoezo buiten zetten om de larven te bevriezen vriest het dan al waar jij woont.
    Als jij in nederland woont en op tijd je bed uit komt zouw je ook kunnen weten dat het afgelopen week al gevroren heeft !

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten