Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gewoon zijn werk laten gaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gewoon zijn werk laten gaan?

    mijn koppel grasparkieten hebben hun eerste eitje gelgt, het eitje is onbevrucht, nu gaat het vrouwtje niet meer naar binnen.
    dit is nu een dag zo.

    mijn vraag is dan ook: moet ik het eitje laten liggen en ze gewoon hun gang laten gaan, of moet het eitje verwijderd worden?

    mvg

  • #2
    ?? Je kunt niet na een dag al zien of een eitje bevrucht is of niet dus gewoon lekker heen laten doen dan zal het vast goedkomen.
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
      ?? Je kunt niet na een dag al zien of een eitje bevrucht is of niet dus gewoon lekker heen laten doen dan zal het vast goedkomen.
      oke sorry dat wist ik niet, dan laat ik ze inderdaad mooi een paar dagen met rust.

      Opmerking


      • #4
        sorry is niet nodig........er zal vast nog iemand reageren die parkieten kweekt die jou nog meer kan vertellen..

        succes ermee en heb geduld :-)
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

        Opmerking


        • #5
          De grasparkiet gaat niet gelijk bij het eerste ei broeden, dus je kan ook nog niet bij het 1e ei zien of het ei bevrucht is.
          Ze legt om de dag een ei bij het 3e ei zal ze tot broeden over gaan en je kan dan na een dag of 6 zien of de eitjes bevrucht zijn.

          Gewoon even gedult hebben en de eitjes gewoon laten liggen

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
            De grasparkiet gaat niet gelijk bij het eerste ei broeden, dus je kan ook nog niet bij het 1e ei zien of het ei bevrucht is.
            Ze legt om de dag een ei bij het 3e ei zal ze tot broeden over gaan en je kan dan na een dag of 6 zien of de eitjes bevrucht zijn.

            Gewoon even gedult hebben en de eitjes gewoon laten liggen
            met deze informatie kan ik heel veel.

            mvg

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Uiltje
              met deze informatie kan ik heel veel.

              mvg
              vandaag lag het eitje op de bodem, de val is dus waarschijnlijk vanuit het huisje gebeurd.
              het eitje is op een heel klein deukje n nog heel, kan het zij dat het jong dan gewoon nog zal leven aangezien het na anderhalve dag is?
              ook ligt er sinds 10 minuten een 2e eitje in het nest (heb het 1e eitje er weer terug gelegt) en het direct ging ze erheen omeen 2e te deponeren.

              Opmerking


              • #8
                Hebben ze een nestblok of nestzak ter beschikking??

                mvg

                Opmerking


                • #9
                  hey

                  laat ze gewoon even met rust en wacht 2 weken ga dan pas weer kijken maar niet elke dag dan krijg je dit soort taferelen..

                  heb gewoon even geduld.. en dan komt het zeker wel goed.

                  mvg roy
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Het is inderdaad goedgekomen, heb inmiddels 5 eitjes en het vrouwtje is niet meer bij het nestje af te slaan, gaat alleen nog naar buiten om ff te eten of met de man te paren, dan gaat ze weer naar binnen.
                    in totaal dus al 6 eitjes, nu maar afwachten hoeveel er bevrucht zullen zijn.

                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo
                      na ongeveer 7 dagen broeden kan je ze makkelijk schouwen.
                      om de dag worden bij mij de eitjes gelegd.

                      groeten

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                        hey

                        laat ze gewoon even met rust en wacht 2 weken ga dan pas weer kijken maar niet elke dag dan krijg je dit soort taferelen..

                        heb gewoon even geduld.. en dan komt het zeker wel goed.

                        mvg roy
                        ?? Als je nu iedere dag kijk wen je parkiet eraan zo kan je mooi alles in de gaten houden dit werkt prima!!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door smie
                          ?? Als je nu iedere dag kijk wen je parkiet eraan zo kan je mooi alles in de gaten houden dit werkt prima!!
                          heb inderdaad best vaak gekeken en de moeder vond het in he begin geen probleem.

                          nu zijn er 6 van de 7 eitjes en de ouders doen het prima, mannetje helpt ook prima mee in het groot brengen van de jongen.

                          nu een ander vraagje..
                          kan ik als de jongen zelfstandig zijn het mannetje weghalen en die op een andere broedrijpe parkiet zetten?
                          Wanneer zie je dat het vrouwtje broedrijp is?

                          heb ergens gezien dat de knop desnavel donker begint te kleuren, was bij deze dame ook het geval.

                          mvg

                          Opmerking

                          Working...
                          X