Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jungle bush kwartels- wie? hoe? natuurbroed? wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jungle bush kwartels- wie? hoe? natuurbroed? wat?


  • #2
    Heb nu dus ook enkele natuurbroed jongen lopen bij mijn jungle-bush kwartels. Deze zijn nu ongeveer een maand oud. Iemand enig idee vanaf welke leeftijd het verschil tussen haantjes en hennetjes zichtbaar wordt?
    Hopelijk volgen er meer antwoorden dan op de vraag waarmee dit topic begon...

    Opmerking


    • #3
      ew.de.haan@quicknet.nl

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de uitvoerige uitleg!

        Natuurbroed jongen opkweken is bij mij dus ook niet zozeer het probleem. Het uitvangen om te ringen is ook gelukt.

        Mijn vraag was eigenlijk vanaf welke leeftijd het geslacht van de jonge kwartels kan bepaald worden? Had ook al met iemand afspraken gemaakt om te ruilen om onverwant te maken. Vandaar mijn vraag...

        Opmerking


        • #5
          Sorry voor de late reaktie.
          Je moet toch rekenen oip zo'n 4 maanden.

          Opmerking


          • #6
            Dankuwel! Ze kunnen dus gerust nog de winter hier doorbrengen. In het voorjaar vinden ze dan wel een nieuwe thuis.

            Opmerking


            • #7
              Ze passen niet meer onder de vleugels van vader en moeder, maar 's avonds kruipen ze toch dicht tegen elkaar aan om samen de nacht door te brengen...

              Opmerking


              • #8
                Bij mij zitten ze met 6 in een cirkel met de achterkanten tegen elkaar aan. Op die manier kunnen ze de hele omgeving in de gaten houden, erg grappig om te zien.

                Opmerking


                • #9
                  Het is inderdaad een leuk gezicht als ze zo bij elkaar zitten. Ik heb nu zo'n 17 Junglebushen bij elkaar zitten. Zowel hanen als hennen, ook dit is een voordeel ten opzichte van Ch. Dwergkwartels. Als het gaat schemeren dan zitten ze allemaal op een kluitje met de buitenste vogels allemaal met de koppen naar buiten. Wat betreft het bij elkaar doen van diverse Junglebushen is mijn ervaring dat het verschil in grootte wel uitmaakt, dus ongeveer van gelijke grootte gaat bij mij prima. Echter op 1 voorwaarde, zij moeten allemaal in een nieuw hok geplaatst worden en het liefst net voor de schemer. De volgende ochtend loopt alles gemoedelijk door elkaar. Doe je een paar kwartels bij een aantal die in hun eigen hok blijven zitten, dan vraag je om moeilijkheden. De vaste bewoners verdedigen hun territorium en blijven de nieuwelingen verjagen en aanvallen tot de dood er op volgt.
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Opmerking


                  • #10
                    Zou je dus verschillende hanen van de jungle bush bij elkaar kunnen plaatsen?

                    zelfs als ze: volwassen zijn, broedrijp zijn, hennetjes erbij- of in de vlucht ernaast zitten?

                    En ik begrijp dan dan de voorwaarde is dat ze tegenlijk als groep in een vreemde voliere worden geplaatst

                    Opmerking

                    Working...
                    X