Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag advies!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Graag advies!!

    Hallo,

    Ik ben net bij mijn vogels geweest en zag mijn blauwkop blauwfazant pop niet lekker zitten.
    Ik heb haar bekeken en gevoeld en ik voelde iets hards in haar onderbuik, een eitje hoogstwaarschijnlijk.
    Ze hebben geen echt nest gemaakt zoals afgelopen zomer en ik vind het nu ook te koud.
    Voor de rest heb ik het voer al gerantsoeneerd etc.
    Ze zit nog op stok en vloog ook wel rond als ik in zicht was. Uit zicht zat ze dik op een stok.


    Ik heb haar al apart in de ziekenkooi, beetje slaolie op het kontje gesmeerd en de warmtelamp erboven.
    Ik heb niet geprobeerd het eitje eruit te drukken.

    Wat nu verder.
    Ik wil haar niet kwijt.

    Gr Kornelis

  • #2
    Meer kan je ook niet doen op het ogenblik.

    Ik neem aan dat de ziekenkooi verwarmt is?

    Ik denk dat je er op tijd bij bent, als ze bij mij legnood hadden, konden ze vaak niet eens meer vliegen en zaten dan op de grond.

    Deze vogels zijn extreem gevoelig voor legnood, dit was daarom de reden bij mij deze vogels altijd naar binnen te halen rond deze tijd en s'winters op te kooien bij 18 graden.

    Succes met het popje.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor het antwoord.
      Stelt mij gerust.

      De kooi is verwarmd.
      Ik laat haar nu mooi met rust en wacht af.

      Ik wil toch proberen ze buiten te houden. Ze hebben dit jaar al twee nestjes gehad, helaas geen jongen.
      Ik dacht dat ze wel klaar zouden zijn, ondanks dat het nu de natuurlijke broedtijd is voor afrikaantjes, ze zijn ook al door de rui en alles.
      Uiteindelijk zegt het toch niks en blijven de vogels je verassen, soms positief en nu wat minder positief.

      Gr

      Opmerking


      • #4
        Joepie

        Het eitje ligt al op de grond.

        Hoelang laten jullie een pop na legnood nog apart zitten?

        Opmerking


        • #5
          Ik denk even een dag laten zit en niet meer te warm want zetten want ze moet weer naar buiten toch?

          Zal haar morgen met de de te verwachten mooie dag weer naar buiten doen.

          Maar hou er in de gaten want wie weet legt ze nog meer eieren, en dan begint het weer over nieuw.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Hallo Kornelis,

            Ik wilde eigenlijk nog wel opmerken, dat je volgens mij, een eitje nooit mag uitdrukken.

            Ik zou ook de raad van Michael opvolgen en ze naar binnen halen.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Michael(populier)
              Bedankt voor de adviezen.
              Ze gaat dan morgen in het begin van de middag weer terug. Ik zet haar inderdaad niet meer te warm.
              Ik houd ze zeker in de gaten en dat is geen straf.
              Vogels observeren is toch 1 van de mooie kanten van de hobby.

              @ Loodje.
              Ik heb eigenlijk geen ruimte waar ik de vogels op de genoemde temperatuur kan houden, alleen in mijn schuur en die is niet verwarmd.
              De vogels komen ook van buiten en hebben de beschikking tot een vorst, tocht, vochtvrij nachthok.

              Wat dat eitje uitdrukken betreft wist ik inderdaad al wel maar niet helemaal zeker. Heb wel eens van kwekers gehoord die het wel doen, leek mij geen goed plan.

              Opmerking

              Working...
              X