Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jippie eitjes bij de japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, okee, eitjes leggen kun je niets tegen doen, maar elke dag kijken en nestjes en eitjes weghalen is hoe ik het doe.

    Mijn diamantduifjes leggen ook nog sporadisch een ei hier en daar (in de krappe rand van de voederbak bijvoorbeeld) en dat haal ik meteen weg; ook al is het dan bevrucht, dan komt er niets meer uit.

    Kippeneieren die je in de winkel koopt zijn ook soms bevrucht, als je er zo'n klein donker puntje in het eigeel vindt....
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
      Ja, okee, eitjes leggen kun je niets tegen doen, maar elke dag kijken en nestjes en eitjes weghalen is hoe ik het doe.

      Mijn diamantduifjes leggen ook nog sporadisch een ei hier en daar (in de krappe rand van de voederbak bijvoorbeeld) en dat haal ik meteen weg; ook al is het dan bevrucht, dan komt er niets meer uit.

      Kippeneieren die je in de winkel koopt zijn ook soms bevrucht, als je er zo'n klein donker puntje in het eigeel vindt....

      Opmerking


      • #18
        Bedoel je in een binnenhok in de schuur? Of binnen in je huis?
        Als een vogel tot nu toe buiten is geweest is het niet goed om hem nu naar binnen te halen. Dat is veel te warm ineens.
        Je kan dan beter de kooi afschermen tegen kou ofzo. Of alsnog een binnenhok maken; die van mij gaan elke nacht het binnenhok in en bij de eerste zonnenstralen weer naar buiten.... behalve de kwartels; die hebben het gat nog niet gevonden.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
          Bedoel je in een binnenhok in de schuur? Of binnen in je huis?
          Als een vogel tot nu toe buiten is geweest is het niet goed om hem nu naar binnen te halen. Dat is veel te warm ineens.
          Je kan dan beter de kooi afschermen tegen kou ofzo. Of alsnog een binnenhok maken; die van mij gaan elke nacht het binnenhok in en bij de eerste zonnenstralen weer naar buiten.... behalve de kwartels; die hebben het gat nog niet gevonden.
          het is een binnen hok in de schuur dus niet echt verwarmd ofzo maar het vriest er normaal niet in..

          Bij mij zijn er ook 2 vogeltjes die het binnen hok maar niet in gaan dus ja dan ga ik zondag toch maat regelen treffen.

          grts

          Opmerking


          • #20
            ik joeg die van mij gewoon naar binnen, maar de dag erna konden ze het gat naar buiten weer niet vinden... joeg ik ze weer naar buiten... domme, domme, beesten die kwartels hoor. Nu slapen ze in een omgekeerde pot met stro.
            Maar soms zitten ze wel helemaal bovenin het bergje gestapelde stenen, dus hoeven ze alleen maar naar binnen te wippen, maar ze doen het niet... eigenwijs.


            Mijn Japanse emeuwtjes en diamantduifjes gaan elke avond netjes naar binnen en elke ochtend weer naar buiten.

            de JM eerder dan de DD trouwens.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #21
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #22
                Hoi iedereen,

                Wij laten eigenlijk heel het jaar de nestkastjes hangen, zeker in de volieres waar ook nestslapers zitten. ze slapen misschien evengoed op een stok als in de nest, maar ik slaap ook liever in een bed als op de grond (hoewel ik daar misschien ook wel kan slapen).

                het blijft natuurlijk uitkijken naar ongewenste eieren in de winter. Nu hebben we in het verleden gemerkt dat het eieren leggen echt zo goed als stilvalt.

                Verder is een nestkastje ook een warm plaatsje waar ze zich kunnen terugtrekken als het echt te kou wordt

                Opmerking


                • #23
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #24
                    Het blijven leuke vogeltjes netals zebravinken ook de japanse meeuw mannetjes zingen ook altijd zo leuk. hadt begin mei dit jaar nog een nestje met 5eitjes die allemaal uitgekomen waren de jongen zagen er prachtig uit..
                    drie daarvan leken op de mannetje en de andere twee op de popje ze zitten momenteel al een tijdje apart.!

                    Opmerking

                    Working...
                    X