Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: mariadistel

Senior lid
    Thanks
    1

mariadistel

zaterdag heb ik een kilo mariadistelzaad (erg duur 6,50 per kg.) voor mijn majorputters meegebracht,omdat ik div. heb gelezen dat dit erg goed voor de vogels zou zijn. m.n. voor de lever. ik heb gelijk een beetje aan de vogels gegeven, maar nu na 2 dagen hebben ze er nog niet van gegeten ik vindt de zaden ook erg grof. wie geeft dit zaad ook, en hoe doen jullie het ! fijn malen soms ! graag jullie reactie !
    gr loxia

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loxia Bekijk Bericht
    zaterdag heb ik een kilo mariadistelzaad (erg duur 6,50 per kg.) voor mijn majorputters meegebracht,omdat ik div. heb gelezen dat dit erg goed voor de vogels zou zijn. m.n. voor de lever. ik heb gelijk een beetje aan de vogels gegeven, maar nu na 2 dagen hebben ze er nog niet van gegeten ik vindt de zaden ook erg grof. wie geeft dit zaad ook, en hoe doen jullie het ! fijn malen soms ! graag jullie reactie !
    gr loxia
    Waarom heb je dat gekocht? Mariadistelzaad zit toch al in de zadenmengeling.
    Zo niet,dan kan je wat door de mengeling doen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Mariadistel / Mariëndistel is een zeer harde zaadsoort.
    Voor de tropen maal ik dit met een oude koffiemolen, deze kan ik instellen van grof tot fijn, dit is even uitproberen wat je vogels willen opnemen.
    Fijn gemalen kun je het door het eivoer doen.

Ik geef ook mariadistel, maar heb het in losse thee vorm gekocht, zet dus thee en laat ze het drinken, gaat een stuk makkelijker.
    Groetjes Esther

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Maria distelzaad heb ik ook verleden jaar voor mijn bloemputters gekocht, en deze worden nog steeds niet opgenomen door geen enkele vogelssoort van me.

Wat je beter voor dat geld had kunnen kopen is distelzaad van de kaardeboldistel, hier zijn ze gek op, is ook niet goedkoop maar wordt in ieder geval goed op genomen.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails dscf0091.jpg  

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
    Mariadistel / Mariëndistel is een zeer harde zaadsoort.
    Voor de tropen maal ik dit met een oude koffiemolen, deze kan ik instellen van grof tot fijn, dit is even uitproberen wat je vogels willen opnemen.
    Fijn gemalen kun je het door het eivoer doen.
    Mariendistel zit gewoon in de mengeling voor Putters. Die mengelingen worden met zorg samengesteld. Het extra geven van Mariendistel verstoort de balans.
    Die mengeling wordt gewoon gegeten en dat moet ook.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:

Stamgast
    Thanks
    0
    gr loxia
    niet alle vogels zijn er even gek op ( in enkelvoudige zaadvorm,in zaadmengeling kan opname anders zijn namelijk) , je moet het ze echt leren eten zeg maar.
    ook de tijd van het jaar waarin je het verstrekt is zeer belangrijk.
    wat je uiteraard ook gewoon kan doen omdat je op een natuurlijke wijze leverproblemen wilt voorkomen ( preventief kuren dus) kan je ook bv. potjes kopen bij bv. vogel-bio. ( ze zullen wel een website hebben denk ik, ff zoeken).
    daar heb je potten zuivere gemalen mariadistel, paardebloem etc.
    kan je gewoon door eivoer bijvoorbeeld mengen en krijgen deze goede stoffen dan binnen.

maar ik heb dan wel een overdenking erbij want ,ik geef mariadistel vooral om darmflora en leverwerking op peil te houden .
    paardebloem heeft mijnsinziens toch iets meer effect op de lever ( maargoed dat is een ervaringsaanname en dus geen wetenschappelijk/deskundig "geluid).
    puur uit het feit dat met paardebloem ook vooral een bloedzuiverende werking heeft en wellicht omdat het aanbod van paardebloem vaak veel hoger is. (hoeveelheid per dag, kunnen verzamelen en verstrekken).

ik geef/gaf mijn vogels wel altijd de "verse" vorm van paardebloem en mariadistel ( op de plant zeg maar) etc. etc. en dan is de opname van die zaden zeer goed,voor lichaam en geest.
    zaden in een zak zijn toch heel simpel gezegd niet " vers ".

mvg

Thanks
    0
    Paardebloem is idd. bloedzuiverend. Jonge bladeren de z.g. molsla
    is goed te eten.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:

Senior lid
    Thanks
    1
    gr loxia
    Ik geef tweemaal in de week mariadistelzaad die ik vooraf een tiental minuten kook. Het kooknat geef ik in het drinkwater. De jonge putters die het harde zaad nog niet kunnen pellen zijn er na het koken dol op.

Senior lid Lucky's Avatar
    Thanks
    1
    Hallo loxia, kijk hier eens. Hier is het in poedervorm te verkrijgen wordt door enkele van mijn vogelkennissen gebruikt. Iets voor jouw?

http://www.birdsandmore.de/shop/inde...=Futterzusätze

Greetings Lucky

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten