Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori's voeding zelf aanmaken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lori's voeding zelf aanmaken.

    Hallo.
    Wel een 12 jaar geleden had ik groenneklori's.
    Volgens mij zijn het een pracht van vogels en je hebt er veel plezier aan.
    In de winter verbleven ze buiten zonder verwarming en toen had ik zelfs nog jongen.
    Meestal heb ik de vogels met de hand opgebracht om ze zo tam mogelijk te maken.
    Op tt deden ze het uitstekend ,op een wk had ik zelfs zilver en op een ander wk was er van mij een stam aanwezig (helaas door transsport waren er dan 2 vogels in mindere conditie).
    Grootbrengen met de hand was 5x per dag,moest ook nog gaan werken en zelfs toen ik met de vroege moest gaan werken kregen de vogels om 05h00 eten en dan maar pas om 14h30.
    Nooit heb ik problemen gehad ze waren gezond ,groot en sterk.
    Maar ik kocht nooit eten dat voorzien is voor de lori's.
    Beter nog ik maakte het zelf.
    Hoe maakte ik het iedereen mocht het weten trouwens als er liefhebbers bij mij lori's kwamen kopen dan konden die toch niet plotseling overschakelen naar iets anders.Ik had geen geheim en had maar een oplossing en dat was de voeding eens klaarmaken toen de liefhebbers de vogels kwamen kopen.
    Zo konden ze met hun eigen ogen zien hoe het moest.
    Na de zilveren medaille op het wk stonden er plotseling 4 personen aan mijn deur zonder afspraak.
    Ze waren toch wel van Spanje zeker(niet de sint) en uit de catalogus konden ze er 3 kwekers uitpikken om te bezoeken in Belgie en 3 in Nederland op een weekend.Je moet er wat voor over hebben.
    Ze konden niet geloven dat ik zoveel jongen had met een eigen bereiding.
    Ze zouden liefst vogels kopen maar op dat moment verkocht ik er geen.
    Heb dan de bereiding voor hun gemaakt en de liefhebbers waren zeer gelukkig.
    Als beloning kreeg ik zelfs een boek over lori's met engelse tekst die ze bij hadden.
    Wel ik weet dat het al veel jaren voorbij zijn maar wie weet zijn er kwekers die er toch nog iets mee kunnen doen .
    Bereiding.
    2l water
    1l melk
    9 soeplepels suiker
    9 soeplepels havermoetvlokken.
    Dit afkoken,daarna afkoelen in koud water.
    Daarna voegen we er nog aan toe
    1 banaan
    1 appel
    9 soeplepels lorifood (cede)
    2 soeplepels bambix 7 granen(nutricia)
    2 soeplepels bambix groei-ontbijt (nutricia)
    3 soeplepels druivensuiker.
    2 soeplepels junior muesli(nestle)
    6 soeplepels honing.
    en 2 soeplepels rozijnen.
    dan mixen we al de produckten.Na volledig te zijn afgekoeld doe ik de vloeistof in plastic flesjes(bv kleine waterflesjes).
    Flesjes moeten zuiver zijn en geen 2 maal gebruiken dit voor schimmelziekten.
    De gevulde flesjes in de ijskast zetten en na enkele uurtjes nemen we ze er terug uit en zetten we de stoppen op de flesjes.
    Anders kan het wel zuur worden.
    Nu kunnen we de flesjes in een diepvries zetten.
    S'Avonds neem ik dan de hoeveelheid pap die ik nodig had en de andere bleven staan in de diepvriezer.S'Morgens waren ze dan juist in orde om aan de vogels te geven.Ik maakte 1 x per week het eten .Hiebij deed ik vroeger dan nog wat vitaminen(bv protovit roche).Dat was in een flesje van 500 cc 5 druppels en eens goed schudden met het flesje .
    Wat we zeker niet mogen vergeten dat is dagelijks nog een stuk appel,sinaasappel,peer enz en natuurlijk ons vers water.
    Wel dat was enkele jaren geleden en weet niet of alles nog te kopen is in de handel.
    Ik hoop dat ik sommige kwekers nog een beetje goede raad heb gegeven.
    Trouwens mekaar helpen dat is toch de boodschap.
    Ps. Je zal zich afvragen waarom ik de lori's niet meer heb.
    Wel ik heb een echtscheiding achter de rug en had een relatie met iemand spijtig genoeg is haar enige dochter ziek geworden(leukemie).Ze woonde trouwens 100 km van mijn huis en ik was toen meer op een ander adres dan t'huis.Toen heb ik met heel veel spijt de lori's weggedaan omdat ik niet meer elke dag kon t'huis zijn.En wou de geburen ook niet te veel werk geven.
    Helaas is de dochter na enkele maanden overleden.
    De relatie is daarna op een einde gelopen..
    Nu ben ik getrouwd en de vogels zijn er natuurlijk terug maar dan andere...
    eens vogelkweker altijd vogelkweker zeggen ze he.
    De eigen bereiding koste toen maar 1/3 van alle bekende produkten in de handel.
    grt Bereke.
Working...
X