Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste goulds | tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn eerste goulds | tips

    Afgelopen zondag maijn 1ste goulds aangeschaft. Vond altijd al zeer bijzondere vogels en kon het dus niet laten.

    Goeie tips of opmerkingen (vorm - kwaliteit) van harte welkom.

    N.B. vogels zitten buiten, nu nog in wat kleiner verblijf om even paar dagen tot rust te komen, is de bedoeling dat ze in de voliere gaan gedurende de komende maanden, onverwarmd, althans daar ga ik nu vanuit. Wel wordt de voliere afgeschermd door plexiglas gedurende de winter.

    groet,

    Peer
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    oke we zullen eerlijk zijn
    om ermee te kweken heb je een feite de verkeerde combinatie gepakt
    altijd roodkop op zwartkop zetten
    zo blijft de mooie roodkop zijn kleur houden rood op rood vervaald de rode kop kleur .
    verder zien ze wel goed uit gezond uit nog niet volidig door de rui betje kop rui nog.
    pop vind ik iets aan de magere kant .
    als ze binnen hebben gezeten weet ik niet als dat goed gaat om ze buiten zonder binnen hok kunt houden zonder verwarming
    ik kweek zelf binnen niet buiten .
    voor een begin te maken in de goulds vind ik het wel een net koppel .

    Opmerking


    • #3
      Ik kan niet zien aan de buitenkant of een vogel mager is, ik zie wel dat de pop wat klein en smal is.
      Dat is alleen belangrijk als je ooit TT-vogels wil kweken, dus voor tentoonstellingen. Verder maakt het niet uit, kleine vogels zijn vaak verrassend sterk zelfs.

      Ze zien er beide prima uit, mooie gezonde vogels op het eerste gezicht.
      Veel plezier ermee.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        natuurkweker,

        dank voor jouw berichtje, eigenlijk goed nieuws, van het verkeerde koppel, dan heb ik goed excuus om extra uit te breiden....

        Vraagje over de zwartkop...is dit dan het 'beste' om voor paarsborst te gaan of wat zou je adviseren, en voor de pop?

        Opmerking


        • #5
          gewoonpaarborst zwart kop
          je kunt hier zeker mee kweken hoor maar de kans is groot dat het mooie rode niet meer zo fel rood is
          mvg mirke

          een gould moet een feite mooi fors zijn mooie brede borst breed hoofd
          zo moeten ze ongeveer uitzien
          een goede body

          Opmerking


          • #6
            [QUOTE=Ton Koek;105736]Dat is alleen belangrijk als je ooit TT-vogels wil kweken, dus voor tentoonstellingen. Verder maakt het niet uit, kleine vogels zijn vaak verrassend sterk zelfs.QUOTE]

            Dat is ook mijn ervaring, de mooiste en grootste vogels gaan, voor mijn gevoel, het eerste dood.


            Als we een winter krijgen als de afgelopen, dan krijgen je goulds het zeer moeilijk in een overwarmde ruimte, of je vogels moet al zeer winterhard zijn. Dus gewend zijn om onverwarmd te zitten.
            Dit kan alleen de kweker / verkoper je vertellen en die moet je dan maar op zijn / haar blauwe ogen geloven.

            Mijn goulds zaten 's nachts graag binnen in het verwamde nachthok ( ca. 12 graden) en overdag zaten ze veel buiten in de, alleen aan de voorkant openzijnde, voliere.
            Tijdens de koudste dagen zaten ze graag op de warme noodverlichting (jaja ik ben verlicht ) welke 24 u/d brandde. Het tl-buisje hierin heb ik donkergroen gemaakt met een spuitbusje verf, zodat het niet teveel licht afgeeft.

            Opmerking


            • #7
              Hoi Hoi

              Heel belangrijk om te weten is of de vogels van buiten komen ja of nee.
              Als ze van binnen komen zou ik ze nu niet meer naar buiten doen.
              Over de kopkleuren valt te twisten.
              Als je een zwartkop man op een roodkop pop zet krijg je naar mijn mening in geval voor de poppen alleen maar zwartkoppen terug. of je dat wilt is een tweede.
              Als je een roodkop man op een zwartkop pop zet kan je alle kleuren terug krijgen mits ze beide split zijn voor oranje.
              Misschien leuk om te proberen is "Gouldian Genetic Forecast v3.0" gratis te downloaden van

              http://ladygouldianfinch-ca.com/ onder de freebies aan de linkerzijde.

              als je de auteur een mailtje stuurt krijg je gratis de registratie sleutel toegestuurd.
              Hier kan je zelf de kleuren invullen en de te verwachten vogels bekijken.

              Opmerking


              • #8
                dank voor jullie reacties,

                verwarmen.. tja. De verkoper, ik heb het met hem besproken, vertelde dat ze idd van binnen kwamen maar bij maximale temp. van 15 graden. Hij gaf aan dat zijn inziens het nog wel kon om ze nu buiten te zetten. Moet zeggen dat het deze week, ondanks het weer dus ook goed gegaan is. Ik denk er toch wel over om misschien voor nood een verwarming aan te brengen om bijvoorbeeld de temperatuur op maximaal vriespunt te houden, is evenwel niet eenvoudig omdat alles buiten is gesitueerd en in principe ongeisoleerd en de afmetingen zo dat er niet direct een heel systeem aangebracht kan worden.
                zie foto,

                gaan we dus even op broeden.

                De calculator, ik had h'm al eens eerder gedownload, en weer verwijderd, gaan we zeker proberen.
                Komend weekend weer beurs bij ons in de buurt, kijken of we nog wat kunnen uitbreiden wellicht.

                Groet,

                Peer
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  Hoi Peer,

                  Kou is over het algemeen niet het probleem bij vogels.
                  Ze kunnen best wel wat hebben.
                  Het belangrijkste is dat ze uit de wind kunnen zitten.
                  Wind is funest voor ze omdat ze zich dan niet meer warm kunnen houden.
                  Je moet heel goed naar het gedrag van je vogels kijken.
                  Als ze het koud beginnen te krijgen gaan ze bol zitten.
                  Een klein beetje bol is niet erg dat is normaal bij koud weer.
                  Maar als ze traag worden en ze gaan met hangende vleugeltjes trillen is het zaak om ze naar binnen te halen.
                  Ik heb een verwarmd en iets verlicht nachthok maar de hele winter hebben mijn vogels buiten geslapen.
                  Ik heb geen plexiglas oid, wel een dakje erop.
                  Ik heb de nesten laten hangen en ze slapen dan ook allemaal in een nestje.

                  Ik hoop dat je er wat mee kunt

                  DiMario

                  Opmerking


                  • #10
                    fabels

                    wat een fabels om te schrijven dat het formaat van de gould alleen van belang is als men aan tentoonsteling wilt meedoen. grote forse vogels zijn net zo sterk als de kleinere modellen en ogen ook veel beter.

                    Opmerking


                    • #11
                      grote forse vogels zijn net zo sterk als de kleinere modellen en ogen ook veel beter.
                      Het eerste is een fabel en het tweede zeer relatief.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X