Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lampen en stroom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lampen en stroom

    hoiii volgend jaar ga ik voliere bouwen en daar ga ik stuk of 3 tl balken en stuk of 2 dimlichten in hangen dan moet ik buiten spatdichte stopcontact kopen maar die gaan maar per 2 of per 1 maar ik had liever gezien dat je er meer op aan kan sluiten dan 1 of 2 zodat ik makkelijk alles als moet kan instellen iemand een surgestie???? en het moet zo zijn dat de vogels er niet mee kunnen klooie dus een dikke buis om de draden heen ofzo??

    Alvast bedankt voor de hulp

  • #2
    Waarom wil je 3 tl's in een buitenvoliere ophangen?

    Wil je in het donker dan naar de vogels gaan kijken?
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      nee maar ik regel het inmiddels in de chat met bonkje dus komt wel goed

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door populier
        Waarom wil je 3 tl's in een buitenvoliere ophangen?
        Wil je in het donker dan naar de vogels gaan kijken?
        Heb hem dat ook al eerder gevraagd, ikzelf ken niemand die lampen in voilere heeft.
        Maar hij kent ze wel dus hij wil dat ook.

        Weet je wel hoeveel licht 3 tl's geven hoe groot word je voilere dan wel niet?
        Maar snap dat licht nog steeds niet hoor temperatuur gaat naar beneden jij verlicht
        kunstmatig wat als ze nesten blijven maken. Dat deed een kanarie hier al met een
        buitenlamp van 40 watt Tot hoe laat ga je dat laten branden dan?

        Zijn er hier uberhaupt mensen die ook verlichting in voilere hebben?

        Doe dan gelijk dit heb je verlichting erbij

        Opmerking


        • #5
          Ja, ik denk dat hij nog niet beseft wat je allemaal ontregeld (vogelhormonen)als je buiten licht gaat aanbrengen en gebruiken.

          Ik heb een klein lampje hangen voor nood, als er wat s'nachts gebeurd maar dat heb ik gelukkig nooit hoeven te gebruiken.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Een verwarmd nachthok met licht kan ik snappen voor iemand die tropen heeft bijv.
              Maar een hele voilere verlichten daarmee gooi je alleen alles door de war.
              Als je het verlicht moet je het ook verwarmen is mijn idee

              Wat zijn volgens jou dan redenen om het te verlichten?

              Opmerking


              • #8
                13 jaar

                ik denk dat deze jongeman teveel wensen heeft en nog niet weet waar hij het over heeft. Denkelijk kan je niet teveel energie er in steken omdat dit nergens toe leid. beter lijkt mij om hem in zijn waan te laten.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                  ik denk dat deze jongeman teveel wensen heeft en nog niet weet waar hij het over heeft. Denkelijk kan je niet teveel energie er in steken omdat dit nergens toe leid. beter lijkt mij om hem in zijn waan te laten.

                  Ik begrijp je reactie en ben het deels met je eens, maar wat wist jij allemaal op je 13de?
                  Er zullen vast anderen zijn die jou alles (wat je nu weet) hebben geleerd.

                  Iemand die enthousiast is en grootse plannen heeft zal toch enige sturing nodig hebben, anders kan dit leiden tot een grote teleurstelling.
                  Als ie niks aan zou willen nemen zou dit inderdaad als verspilde energie gezien kunnen worden, maar wie weet zal ie na het maken van een fout toch nog eens aan enkele "wijze" woorden uit het verleden denken.
                  Ervaring is de opeenstapeling van je gemaakte fouten die je niet bent vergeten. (met dank aan ... )
                  Een beetje experimenteren kan geen kwaad, daar leert een mens alleen maar van.

                  In mijn volieres branden kleine tl-nachtlampjes geschakeld door een schemerschakelaar, dit is beter voor de vogels voor als ze mochten schrikken.(het tl-buisje heb ik groen geschilderd zodat het licht niet te fel is).
                  Een grote tl-balk zou (mits goed ingesteld d.m.v. tijdklok) de vogels (afhankelijk soort) ook ten goede kunnen komen. Denk aan broedrijp "maken".

                  Met de aangeboden hulp van bonkje zal het vast wel goedkomen.

                  En Joris mocht je nog meer bouwkundige adviezen nodig zijn dan doe je maar een berichtje.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik zelf heb ook een lamp in mijn voliere, gloeilamp van 40 Watt.

                    Mijn voliere staat met zijn rug tegen een muur aan en de zon staat er altijd achter, er ligt een hardhouten dak op en is dus overdag vrij donker.

                    Hierom heb ik een lampje opgehangen die aangesloten zit op de dimmer in de schuur.

                    Ook binnen heb ik dezelfde lamp op dezelfde dimmer aangsloten.

                    Mijn TL binnen gaat uit en vanaf dat moment gaat de gloeilamp in een half uur van vol vermogen naar uit zodat de vogels op hun gemakkie hun slaapplek kunnen uit kiezen.

                    Die lamp geeft echt voldoende licht en brand uiteraard nooit als het buiten donker is.

                    Uitgezonderd van de periode dat ik het licht opvoer want dan blijft deze lamp ook langer branden.

                    Afgelopen jaar werkte dat perfect.
                    http://wiggel.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb weleens van iemand gehoord dat hij gedurende de nacht een kleine TL-buis in de buitenvlucht liet branden.
                      Deze zou insecten aantrekken welke de volgende dag dankbaar door de vogels werden gesnaaid...

                      gr
                      Hans
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        ALs je een overdekte voliere hebt, met butum of zo kan ik me voorstellen dat het donkerder is dan gewoon daglicht ,dus in mijn ogen kun je kan gewoon bijlichten,maar je moet wel zorgen dat het licht uit is voor het voorledig donker is.
                        sterker nog , het lijkt me juist goed , de vogels zullen beter en sneller op kleur komen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja maar hij had eerder al verteld dat hij s'avonds ook graag de vogels zag.
                          Dus hij wil die 3 tl balken lees lichtbundel s'avonds aan doen.

                          Dus wel meer lichturen en geen verwarming
                          Nachtlampjes enzo kan ik snappen maar geen tl verlichting als het buiten donker is.

                          Ik ken niemand die savonds de voilere in volle verlichting heeft staan omdat hij/zij nog
                          graag de vogeltjes even ziet. Dat was wat hij eerder zei in de chat.

                          Maar hij haalt zich toch van alles in het hoofd, en volgens mij krijg je dat er niet meer uit
                          dus ik ben er klaar mee Snap alleen niet dat iemand hem motiveert om het plan
                          ook door te zetten.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                            ALs je een overdekte voliere hebt, met butum of zo kan ik me voorstellen dat het donkerder is dan gewoon daglicht ,dus in mijn ogen kun je kan gewoon bijlichten,maar je moet wel zorgen dat het licht uit is voor het voorledig donker is.
                            sterker nog , het lijkt me juist goed , de vogels zullen beter en sneller op kleur komen.
                            hoe bedoel je het lijkt me juist kunstlicht ofzo??

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jorisdijkst
                              hoe bedoel je het lijkt me juist kunstlicht ofzo??
                              ja idd kunstlicht

                              Opmerking

                              Working...
                              X