Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 65

Onderwerp: Iemand weleens whey

Senior lid maronka's Avatar
    Thanks
    0

soja of koemelk whey aan voor de vogels ?

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Ik heb ze een een klein beetje gegeven en ze pikken het graag weg.
    Ik heb van beiden soorten een keer een klein beetje geprobeerd
    Het is er in koemelk whey en soja whey, beiden succesvol qua opname, ze lusten het graag.
    Maar is het goed voor de vogels, krijgen ze niet teveel eiwitten binnen ?
    En wat belangrijker is, heeft het zin ?
    Moeilijk om aan de specifieke ingredienten te komen, maar hieronder een lijst van wat ik vond.
    En dit is natuurlijk op mensen gebaseerd.
    *
    o Supro- Soja eiwit Isolaat. Deze bron van eiwitten heeft een enorm hoog gehalte aan Glutamine, L-Arginine en BCAA's - onmisbare aminozuren bij de bevordering van spieropbouw!
    o Calcium Caseinaat. Afkomstig van melk eiwitten, wordt dit eiwit zeer langzaam verteerd. Daarnaast heeft het zeer sterke anti-catabole eigenschappen (tegen spierafbraak.) MHP gebruikt een zeer hoogwaardig calcium caseinaat extract dat optimaal bewerkt wordt.
    o Whey Eiwit. Het meest bekende en door sporters gebruikte eiwit ter wereld. Whey Eiwit wordt zeer snel en makkelijk opgenomen en verteerd. Ideaal om snel de stikstof balans van het lichaam omhoog te gooien (spieropbouw.)

* BCAA's: (Valine, Leucine en Isoleucine). Deze aminozuren (vooral Leucine) stimuleren rechtstreeks de eiwitsynthese (het eiwit aanmaakproces), waardoor de - voor spieropbouw - benodigde aminozuren beter door het lichaam verwerkt en aangeleverd kunnen worden. Recent onderzoek laat ons ook zien dat deze aminozuren een direct effect hebben op het voorkomen van de afbraak van spiereiwitten (onafhankelijk van het hormoon insuline in dit proces).

* Essentiële vetzuren: CLA, MCT Olie, Borage Olie, Lijnzaad Olie, Omega-3 vetzuren. Goede vetten zijn essentieel voor onze gezondheid en spieren. Probolic bevat daarom een uitgekiende mix van de belangrijkste essentiele vetzuren. Dit zijn dus vetten die niet alleen gezond zijn, maar ook vet verbranden en spiermassa opbouwen!

* Micro-Feed Technologie: Het geheim van de unieke werking van Probolic. Deze technologie werd in de medische wereld ontwikkeld. Het zorgt ervoor dat de eiwitten van Probolic gedurende een periode van maar liefst 12 uur verteerd worden. Daarnaast zorgt Micro-Feed Technologie er voor dat nagenoeg 100% van de Probolic eiwitten opgenomen worden door de spieren. Maximale spieropbouw en minimale spierafbraak dus!

Groetjes, Marian

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Een heel verhaal Marian en de vraag naar aanleiding hiervan heb je zelf al gesteld:

Of het goed is zou ik niet weten; volgens mij kunnen alleen deskundigen hier een antwoord op geven.

Of het zin heeft? Ik denk het niet. Ik kweek al een jaar of wat vogels en heb ook weleens wat 'toevoegingen' geprobeerd, ook op het gebied van eiwitten.
    Van eipoeder tot gekookte wis..... Echt verschil in groei etc. heb ik nooit kunnen bespeuren.
    Wat uiteindelijk overgebleven is? Deels fabriekseivoer van een goed merk, gekookt eitje met beschuit en Breedmax (voedingssupplement) gekiemde zaden, fijngehakte peterselie of fruit, verse onkruidzaden, buffalowormpje en diepvriespinky. Wel in wisselende samenstelling. Variatie is namelijk belangrijk. En hier hebben - in ieder geval mijn vogels - genoeg aan.
    Maar er zullen zeker andere meningen zijn.

Gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries Bekijk Bericht
    Een heel verhaal Marian en de vraag naar aanleiding hiervan heb je zelf al gesteld:
    Ik vraag me dit eigenlijk af omdat men mij buffalo wormpjes, oftewel levend voer afraad omdat sommige vogels er overactief door worden.
    In mijn geval nu de spitsstaartjes.
    Ook lees je her en der dat in meelwormen, buffalo's ed. eigenlijk maar weinig voedingswaarde zit.

Soja is een natuurlijke bron van eiwitten.
    Ik zat vanmorgen met mijn dagelijkse eiwitdrankje bij de vogels, en ik begon me dat wederom af te vragen. Waarom niet eigenlijk ?
    Vandaar mijn vraag hier over dit product, omdat er in een ander topic van mij naar alternatieve eiwitten word verwezen ivm mijn "klierige" spitsstaart.

De rest van wat je noemt krijgen ze allemaal behalve breedmax.
    Groetjes, Marian

Ik zou niet zomaar vanalles gaan geven hoor, als je niet weet of het wel goed is voor de vogels, en volgens mij is een teveel aan eiwitten ook niet gezond. Alles moet in balans blijven he, eivoer alleen is een prima aanvulling op zaad, groente enz.
    Groetjes Esther

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Die eiwitten zijn niet echt voor volierevogels bedoeld,Marian.
    Eiwitdrankjes,wie kent ze niet. Voor krachtsporten. Ook bodybuilding
    In de duivensport worden ze wel gebruikt.
    Maar ja daar komt het ook op spieren aan.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Thanks
    0
    Oke niet doen dus.
    Tja je vraagt je wel eens wat af, en ik heb geen vogelvrienden, dus dit is DE plaats om zoiets te vragen.
    Ik hoef geen bodybulders in mijn voliere, hihihi... ik zie het al helemaal voor me.
    Groetjes, Marian

Thanks
    0
    PS.
    Ik gebruik het overigens zelf niet voor bodybuilding.
    Ik heb erg zwakke spieren, zo vervelend dat gewoon lopen soms te zwaar is, die whey helpt mij hier toch wel mee vooruit.
    Groetjes, Marian

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    323
    [QUOTE=maronka;104580]
    Ook lees je her en der dat in meelwormen, buffalo's ed. eigenlijk maar weinig voedingswaarde zit.

ik voer mijn buffalo`s, voor ik ze geef aan de vogels, met eivoer. zodat de wormpjes meer voedingswaarde krijgen.

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    [QUOTE=Ton;104605]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maronka Bekijk Bericht

ik voer mijn buffalo`s, voor ik ze geef aan de vogels, met eivoer. zodat de wormpjes meer voedingswaarde krijgen.
    Je hebt het helemaal goed, Ton.
    Mijn buffalo en meelwormen krijgen de restanten eivoer, winterwortel, paardebloemblad, appelschillen etc. Als je er niets instopt kun je er ook niets 'uithalen', als je begrijpt wat ik bedoel.......

gr
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Stamgast
    Thanks
    27
    hallo,

er bestaan twee soorten whey, zoete (kaas) en de zure ( melk)
    zoals door sommigen al aanhaalden wordt het gebruikt als recuperatie ( spieren) van wege snel opneembare eiwit, is binnen de 15 minuten al opgenomen in het lichaam terwijl andere plantaardig eiwit wel 24 tot 48 uur nodig heeft,
    het zomaar geven zou ik afraden, gebruik zuivere gedroogde whey ( poedervorm)
    wordt reeds gebruikt in nectar voeding (lorries) en sommige eivoer vanwege calcium gehalte, strooi wat whei poeder over de insecten en of fruit, ideaal voor vrucht en insectenetende vogels (kalk)

http://www.petdoc.ws/PsitDiet.html

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten