Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Ik vraag me af of mijn zaad nog wel goed is ?

Senior lid maronka's Avatar
    Thanks
    0

Ik vraag me af of mijn zaad nog wel goed is ?

Het is niet echt oud, hooguit 1 maand, maar als ik met mijn maatbeker eruit schep blijven er allemaal van die spinnerag-achtige draadjes aan de beker hangen.
    Ik gooi het weg en koop nieuw, maar ik vraag me toch af of iemand enig idee wat dit is en kan dit kwaad ?
    Groetjes, Marian

Stamgast
    Thanks
    8

Exclamation beessies

Ja, van dat dunne spinrag. Uiteindelijk ga je dan van die vliegbeestjes uit je zaad krijgen. Weg er mee en naar een zaadboer met goede produkten!

Groet,

Rob.

Senior lid maronka's Avatar
    Thanks
    0
    Dank je Rob, dat zal ik zeer zeker doen.
    Misschien komt het wel doordat ik altijd het nieuwe verse zaad in een afsluitbare bus kiep. maar maak dan de emmer niet schoon, vul 'm gewoon bij.
    Dat zal ik dus nooit meer zo doen.
    Ik koop overigens wel goede producten.

Maar kan het kwaad voor de vogels, ze hebben het nu al een aantal malen gehad eer ik er echt erg in had?
    Groetjes, Marian

Stamgast
    Thanks
    8

Lightbulb errug

Zolang ze nog gezond van stok tot stok wippen zal het wel loslopen. Zaad bewaar je het best in een papieren zak, eventueel kan je die papieren zak in een open emmer steken (om te voorkomen dat de zak stuk gaat ofzo). Bijvullen hoeft dan ook niet meer. Het beste is om met voeding van je vogels op dezelfde manier om te gaan als met voeding van je gezin. Niet vertrouwd? In de vuilnisbak er mee! Mijn idee.

Groet,

Rob.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post Zaad bewaren

Papieren zak is inderdaad de beste optie. Maar het kan ook in een plastic bak hoor.
    Zelf gebruik ik een grote eivoer emmer, in het deksel heb ik allemaal kleine spijkergaatjes gemaakt. Staat bij mij in de (super kleine) berging wegens geen ruimte bij de vogels voor dit soort zaken.

De grote papieren zak bewaar ik elders, de emmer vul ik van daaruit steeds bij. Gaat prima.

Zelf heb ik ook eens zaad gekocht met van die draden er in. Nou lekker zeg.

Goed schoonmaken en opnieuw beginnen.

Wat nog een optie is, is zo'n opbergbox die je onder een bed kan rollen.
    Daarin kan je rondom kleine gaatjes maken voor ventilatie en je kan er met gemak een grote 25 kilo zak voer in kwijt. In dat geval zou ik het deksel dicht laten tegen van alles en nog wat wat er over zou kunnen lopen etc.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    0
    Of ergens op een veld uitkieperen dan hebben de vogels in het wild er ook nog wat aan.

mvg

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Cool Op een veld?

Wat niet goed is voor je eigen vogels dat geef je ook niet aan de wilde vogels.
    In de clico dus.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Wat niet goed is voor je eigen vogels dat geef je ook niet aan de wilde vogels.
    In de clico dus.
    Wat een onzin.
    Voor de buiten vogels is dit prima ,,en de eventuele beesjes die er in zitten worden dan ook gewoon opgegeten.
    Je mag je voer ,,mits het goed schoon is gerust in een dichte emmer of ton bewaren ,,het wordt in 5 kg zakken ook luchtdicht verkocht !
    Het begin van die spinrag zat er al in ,,dat komt er niet in vanwege luchtdicht bewaren.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Papieren zak is inderdaad de beste optie. Maar het kan ook in een plastic bak hoor.
    Zelf gebruik ik een grote eivoer emmer, in het deksel heb ik allemaal kleine spijkergaatjes gemaakt. Staat bij mij in de (super kleine) berging wegens geen ruimte bij de vogels voor dit soort zaken.

De grote papieren zak bewaar ik elders, de emmer vul ik van daaruit steeds bij. Gaat prima.

Zelf heb ik ook eens zaad gekocht met van die draden er in. Nou lekker zeg.

Goed schoonmaken en opnieuw beginnen.

Wat nog een optie is, is zo'n opbergbox die je onder een bed kan rollen.
    Daarin kan je rondom kleine gaatjes maken voor ventilatie en je kan er met gemak een grote 25 kilo zak voer in kwijt. In dat geval zou ik het deksel dicht laten tegen van alles en nog wat wat er over zou kunnen lopen etc.
    alle voeding voor de vogels bewaar ik in de koeling.
    het zaad in bussen onderin de koelkast.

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    ik heb alles in een grote emmer zitten waar gaatjes in zitten er moet zuurstof bij kunnen anders bederft je zaad uit eigen ervaring ook zelf mee gemaakt en nu totaal geen last meer van

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten