Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik vraag me af of mijn zaad nog wel goed is ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
    De buiten vogels kunnen er best tegen ,,die eten wel viezere dingen ,die plukken ook gerust een honden of paardendrol uit elkaar en eten ook gerust van beschimmeld brood. Het is in de natuur echt niet allemaal zo schoon. Op een vuilnisbelt tref je juist de grootste vogels aan .
    Dat wil niet zeggen dat je de vogels buiten beschimmeld brood moet gaan voeren ,,maar die beesjes weten zelf wel wat ze wel en niet moeten eten.
    Onze kooi vogels weten dat allang niet meer en hebben ook geen keus.

    De winkelier doet dat zaad niet in plastic ,maar dat gebeurt al door de fabrikant . Als het voer onder hygienische omstandigheden wordt verpakt geeft dat niks.
    In die verpakking blijft het ook jaren goed(luchtdicht dus ),,er staat ook een houdbaarheids datum op.
    Zelfs zaden die moeten kiemen ( om te zaaien dus) zijn luchtdicht verpakt en blijven zo jaren goed.
    onder de "buiten vogels" vallen dan ook veel slachtoffers.

    Opmerking


    • #17
      Ik heb ook weleens van die 'beestjes' in een zak onkruidzaden gehad. Die beestjes zijn niets anders dan de larve (lees rups) van een kleine motvlinder.
      Op zich is daar niets mis mee: die rupsjes worden door de meeste vogelsoorten wel gegeten. Maar o wee als ze niet worden gegeten...... Ze eten graszaden en rest van zaadjes die door de vogels gemorst zijn. Zodra ze vet genoeg zijn ondergaan ze de verandering tot pop en verloop van tijd tot vlinder. En dat is nu het grote probleem: voordat je het weet barst je van die rotvlinders. Akelige, irritante schepseltjes van de natuur!
      Zodra ik dus rupjes ontdek voer ik deze aan mijn Jap en de kwartels.
      En voeren aan de buitenvogels kan ook totaal geen kwaad.

      gr
      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #18
        Ik heb ook eens een baaltje voer gekocht waar die beestjes uit kwamen kruipen.
        Ook ik heb het gewoon aan de vogels gevoerd, maar niet alle larven werden gegeten......
        Weken later vlogen er een paar motjes rond.
        Nog een paar weken later vlogen er veel motjes rond en nog later barste het van die #$% beesten.
        Verschillende bussen verdelger werden geleegd op zolder(waar de vogels zitten) en ik was er weer van af........dacht ik.
        Na een aantal dagen vlogen er weer een aantal en een paar dagen later weer veel meer.
        Alles tegen elkaar open gezet en lekker laten tochten(zonder vogels) en daarna van die blokjes voor in de kledingkast neer gelegd/opgehangen.
        Nu zie ik af en toe nog eens een verdwaald motje, maar gelukkig geen hele hordens meer.
        Ik koop mijn voer sinds dien wel ergens anders.

        Groeten Michel
        http://michelsfotosite.weebly.com

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          De winkelier doet dat zaad niet in plastic ,maar dat gebeurt al door de fabrikant
          Hier in de dierenspeciaalzaak scheppen ze het toch echt uit de papierenzak
          in een plasticzakje voor de kleine ondernemers zoals ik.

          Heb het ook weleens gehad in het onkruidzaad, maar heb het gewoon
          opgevoerd. En er is er geen 1 van de stok gevallen en ik heb ook geen
          motjes gezien.

          Opmerking


          • #20
            Ik koop mijn vogelvoer altijd per baal. En altijd bestaat die baal uit meerdere lagen sterk papier...
            Om de doodeenvoudige reden dat plastic altijd kapot gaat.

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #21
              De rede zal eerder zijn dat de vulmachine's in de fabriek veel gemakkelijker met die papieren zakken overweg kunnen ,,er zit altijd een vulopening aan die papieren zakken (een soort ventiel)
              Een plastic zak moet op een heel andere mannier gevuld worden ,daar zijn nieuwe machine's voor nodig.
              De 5 kg verpakkingen zijn bijna overal van plastic(kenner ,boerenbond) ,en dat is zo stevig dat het heus niet kappot gaat .

              Opmerking

              Working...
              X