Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48

Onderwerp: Teunisbloem e.a

Teunisbloem e.a

Ik weet dat er meerdere mensen zijn die teunisbloem voeren aan hun vogels,kan iemand mij vertellen hoe ze dit aanbieden?
    De stengel of de losse zaadhulzen of alleen het zaad?
    En heeft iemand ervaring met het voeren van moerasspirea(Filipendula ulmaria) en boerenwormkruid(Tanacetum vulgare)?
    Ervaringen zijn welkom.
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Hallo,
    boerenwormkruid moet je pas geven als de bloem bijna helemaal bruin is het zou goed zijn tegen wormen.

m.vr.gr. Harry

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328

stengel

ik geef altijd de hele stengel aan de vogels, een mooi tijdverdrijf voor de vogels om de zaden er uit te peuteren.

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    De zaaddozen van de Teunisbloem kunnen aan de stengel gegeven worden; putters en goudvinken maken ze netjes open. Mijn forpussen maken er subiet gehakt van, er blijven alleen wat vezeltjes over. Wat betreft de Moeraspirea, gisteren heb ik een voorraadje ingeslagen. De forpussen, goudvinken, woestijnvinken etc. eten er goed van, putters hebben het nog niet gehad.

Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

hier wat info over boerenwormkruid misschien heb je er wat aan

http://www.europesecultuurvogel.nl/i...d=65&Itemid=59

Ik lees hier al die dingen over onkruid enz. zou dat ook wel willen, maar hou het op het moment alleen nog bij vogelmuur omdat ik bang ben dat ik een verkeerde( misschien giftige) plant pluk. Weten vogels zelf waar ze wel of niet van moeten eten, of wacht ik beter met plukken tot ik er meer verstand van heb?
    Groetjes Esther

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Teunisbloem kan je het beste recht op staand aanbieden anders lopen de zaadlobben leeg.

Het beste te oogsten eind September, en in een goede droge ruimte los van elkaar bewaren dus niet de stengels op elkaar leggen, dan krijg je heel gauw schimmel en is het niet meer goed voor de vogels.

Heb geen ervaring met de andere genoemde onkruiden.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 47657_S8300215.jpg   47657_S8300215.jpg  

Hans je zegt over die moerasspirea ,ingeslagen,hoe bewaar jij het als ik vragen mag?
    Alle anderen bedankt voor de antwoorden.
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bentley Bekijk Bericht
    Ik lees hier al die dingen over onkruid enz. zou dat ook wel willen, maar hou het op het moment alleen nog bij vogelmuur omdat ik bang ben dat ik een verkeerde( misschien giftige) plant pluk. Weten vogels zelf waar ze wel of niet van moeten eten, of wacht ik beter met plukken tot ik er meer verstand van heb?
    groenten en kruiden geef ik alleen gevriesdroogd; salat mix van Vitakraft.

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
    Hans je zegt over die moerasspirea ,ingeslagen,hoe bewaar jij het als ik vragen mag?
    Alle anderen bedankt voor de antwoorden.
    Mvg,
    Kingfisher
    Ik bewaar het in een groot blik, rechtop staand. Deze zaden zijn halfrijp. Je kunt ze ook laten rijpen op de plant en vervolgens als droog zaad verstrekken.
    maar dan wordt er toch wat minder van opgenomen.

Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten