Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teunisbloem e.a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Hier kun je er ook zaad van verkrijgen:
    Meerjarige bloemen in je tuin? Koop hier bloemzaden online en geniet lekker lang van je bloemen. Bekijk ons uitgebreide aanbod en bestel direct.
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Waar is dat veldje jack? , want mijn oogstveldje waar ik jaarlijks heen ga om te plukken hebben ze plat gewalst

      @ Guy: Gek dat de grote majoor putter de kleine teunisbloem verkiest en de kleine bloemputter de grote teunisbloemstengels
      In onze streek hier komt de kleine en de middelste teunisbloem voor. De laatste jaren wordt de kleine teunisbloem serieus aangetast door meeldauw.Iets wat de middelste niet krijgt. Het heeft ook met de bodem te maken. De kleine teunisbloem is soms bijna niet meer te kweken. De middelste is echt 2jarig en moet je zaaien in augustus.
      Groeten,
      Guy

      Opmerking


      • #33
        ik ken iemand die heeft het gewoon in z'n voortuin staan kan toch niet zo moeilijk zijn.grtn.

        Opmerking


        • #34
          Het groeit alleen maar in zandgrond ! Zo zal je het nooit kunnen vinden in leemgrond ! GRT Jean

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door gors
            ik ken iemand die heeft het gewoon in z'n voortuin staan kan toch niet zo moeilijk zijn.grtn.

            Ja ik ken die persoon ook. Hij plant ze zelfs uit in zijn tuin. Toch zijn het allemaal middelste teunisbloemen. Blijkbaar zijn die sterker dan die kleine. Ze gaan op de grond hier bijna helemaal tenonder aan schimmelziekten.

            Guy

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Louka
              Het groeit alleen maar in zandgrond ! Zo zal je het nooit kunnen vinden in leemgrond ! GRT Jean
              Zeg niet te rap nooit!
              Groeten,
              Guy

              Opmerking


              • #37
                ga jij ze dan ook plukken bij die man guy?

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door gors
                  ga jij ze dan ook plukken bij die man guy?
                  Ja, natuurlijk, ik ken die man redelijk goed hoor Franky! Ik snijdt de teunis niet af, ik oogst de gehele plant.

                  Opmerking


                  • #39
                    Is het waar dat teunisbloem ervoor zorgt dat vogels mooier rood kleuren?
                    Als ik mijn groenvinken dan teunisbloem geef, worden deze dan oranje?
                    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #40
                      Nee hoor, die blijven mooi geel/groen, alleen als je een groenvink kunstmatige kleuren rotzooi geeft kunnen de gele spiegels een beetje oranje worden.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #41
                        nou van het teunis bloemzaad wat ik gezaait had .zal wel niets opkomen .

                        heb alles anderhalve schep onder gespit .toen er werkzaamheden in de tuin plaats vonden .ja die zaadjes was ik al lang weer vergeten ..

                        nu maar eens kijken of er buiten weer genoeg opkomt
                        wat heb ik een leuke hobby .
                        juist vogels houden :) :)

                        Opmerking


                        • #42
                          mag je teunisbloemzaad ook aan vogels geven die jongen van 1 dag hebben?
                          Hoeveel gram zou ik per kg eivoer doen?
                          http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie
                            mag je teunisbloemzaad ook aan vogels geven die jongen van 1 dag hebben?
                            Hoeveel gram zou ik per kg eivoer doen?
                            Teunisbloedzaad mag altijd aanwezig zijn maar niet door je eivoer mengen, gewoon in een losbakje aanbieden.

                            Heb je al wat kunnen kopen? het was een paar maandjes geleden volledig uitverkocht.
                            Groeten Michael

                            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                            Opmerking


                            • #44
                              is dit teunis bloem ( jonge plant

                              wat heb ik een leuke hobby .
                              juist vogels houden :) :)

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
                                nou van het teunis bloemzaad wat ik gezaait had .zal wel niets opkomen .

                                heb alles anderhalve schep onder gespit .toen er werkzaamheden in de tuin plaats vonden .ja die zaadjes was ik al lang weer vergeten ..

                                nu maar eens kijken of er buiten weer genoeg opkomt
                                Teunisbloemen zijn 2-jarig. Je moet ze zaaien voor de winter om dit jaar te oogsten. De zaadjes bevatten olie ze hebben koude nodig om te kiemen.
                                Groeten,
                                Guy

                                Opmerking

                                Working...
                                X