Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoelang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoelang

    hoelang duurt het voor gould eiren uitkomen

  • #2
    Dan ga je na google en dan zoek je het effe op, kan niet moeilijk zijn

    Maar als je de pap in de mond wilt:

    Na vijftien dagen na het een na laatste ei, zal de eerste uitkomen. Binnen drie dagen zijn alle eieren doorgaans uitgekomen. De jongen moeten rond de zevende, uiterlijk de achtste dag worden geringd met ringen van 2,7 mm. Na ruim drie weken vliegen de jongen uit. De jongen eten vaak al na een paar dagen mee en zijn snel zelfstandig. Geef ze in het begin wat zachter voer (Millet zaden en trosgierst zijn uitstekend). Ze blijven echter nog even bedelen bij ouders en andere vogels. Het zijn echte koloniebroeders; trekken veel met elkaar op en spelen met anderen.

    Van deze site:
    http://www.gouldamadine.com/home.html

    ps, als dit niet mag verwijder ik het weer.

    groetjes

    Opmerking


    • #3
      van mij wel maar wie ben ik

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
        Dan ga je na google en dan zoek je het effe op, kan niet moeilijk zijn

        Maar als je de pap in de mond wilt:

        Na vijftien dagen na het een na laatste ei, zal de eerste uitkomen. Binnen drie dagen zijn alle eieren doorgaans uitgekomen. De jongen moeten rond de zevende, uiterlijk de achtste dag worden geringd met ringen van 2,7 mm. Na ruim drie weken vliegen de jongen uit. De jongen eten vaak al na een paar dagen mee en zijn snel zelfstandig. Geef ze in het begin wat zachter voer (Millet zaden en trosgierst zijn uitstekend). Ze blijven echter nog even bedelen bij ouders en andere vogels. Het zijn echte koloniebroeders; trekken veel met elkaar op en spelen met anderen.

        Van deze site:
        http://www.gouldamadine.com/home.html

        ps, als dit niet mag verwijder ik het weer.

        groetjes

        kon niet vinden en van mij mag het laten staan maar ze broeden op 1 ei:O
        dit is vreemd toch? of doen ze dat vaker het vrouwtje zit nog dik en gaat af en toe bij man naar nestkast maar dan komt ze er weer uit en is nog dik maar kan gewoon goed vliegen dus is geen legnood maar ja ff tussen door dus goulds gaan sneller weer veder met zelf eten dan zebravinken

        en goulds kunnen die zamen met 1 koppel zebravinken en krijg je inteelt als ik bij elkaar laat zitten

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jorisdijkst
          kon niet vinden en van mij mag het laten staan maar ze broeden op 1 ei:O
          dit is vreemd toch? of doen ze dat vaker het vrouwtje zit nog dik en gaat af en toe bij man naar nestkast maar dan komt ze er weer uit en is nog dik maar kan gewoon goed vliegen dus is geen legnood maar ja ff tussen door dus goulds gaan sneller weer veder met zelf eten dan zebravinken

          en goulds kunnen die zamen met 1 koppel zebravinken en krijg je inteelt als ik bij elkaar laat zitten

          Ja ik had dit ook dat ze al begon van af haar eerste ei, ze heeft er negen gelegd.

          Maar ik heb het mannetje moeten uitvangen door een reden en nu broed ze niet meer.

          Ze had alle 9 bevruchte eieren.

          Met zebravinken in de kooi zou ik niet doen.
          Zebravinken pikken nog al graag nest en dergelijke..

          Ja de jongen kan je beter niet houden als je geen inteelt wilt.

          ohja en dik zitten zou ik toch mee opletten, mijn duifje kon ook goed vliegen en al maar had toch legnood.

          grts

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
            Ja ik had dit ook dat ze al begon van af haar eerste ei, ze heeft er negen gelegd.

            Maar ik heb het mannetje moeten uitvangen door een reden en nu broed ze niet meer.

            Ze had alle 9 bevruchte eieren.

            Met zebravinken in de kooi zou ik niet doen.
            Zebravinken pikken nog al graag nest en dergelijke..

            Ja de jongen kan je beter niet houden als je geen inteelt wilt.

            ohja en dik zitten zou ik toch mee opletten, mijn duifje kon ook goed vliegen en al maar had toch legnood.

            grts
            dan moet je dat op gegeven moment merken
            maar ze probeert af en toe te slapen? en dan word ze weer dun en actief enzo

            en eve zien hoeveel kun je de jonge verkopen ongeveer

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
              Ja ik had dit ook dat ze al begon van af haar eerste ei, ze heeft er negen gelegd.
              In het nest zitten is niet altijd broeden hoor.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
                Ja ik had dit ook dat ze al begon van af haar eerste ei, ze heeft er negen gelegd.
                In het nest zitten is niet altijd broeden hoor.
                Hoeveel jongen werden er tegelijk geboren?

                Normaal beginnen ze na het tweede eitje te broeden.
                14 - 15 dagen. Afhankelijk wanneer het eitje gelegd is en je het ontdekt en je de jongen ontdekt

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                  In het nest zitten is niet altijd broeden hoor.
                  Hoeveel jongen werden er tegelijk geboren?

                  Normaal beginnen ze na het tweede eitje te broeden.
                  14 - 15 dagen. Afhankelijk wanneer het eitje gelegd is en je het ontdekt en je de jongen ontdekt
                  zwartkopje moet je even mijn tekst terug lezen dan weet je hoe veel jongen

                  Opmerking


                  • #10
                    maar dit is ze http://www.vogelcafe.nl/photoplog/index.php?n=999 zorg wekkend?

                    Opmerking


                    • #11
                      of zie ik het verkeerd

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jorisdijkst
                        Kan ik niet zien op deze foto, en sowieso als ze onder stres staan zie je er zeer weinig van vond ik toch.

                        grts

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
                          zwartkopje moet je even mijn tekst terug lezen dan weet je hoe veel jongen
                          Dat had ik gelezen, dit was algemeen.

                          Opmerking

                          Working...
                          X