Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mexicaanse roodmus op zang en kleur krijgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mexicaanse roodmus op zang en kleur krijgen

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds vandaag een mexicaanse roodmus die nu 5 maanden is en is net in de rui zoals ik begrepen heb. Hij is nog wel helemaal bruin en heeft nog geen kleur maar degene waar ik hem van heb gekocht gaf wel aan dat ie al zachtjes zingt door de dag heen en dat het daarom dus een mannetje is. Ik wou weten wanneer de vogel zijn kleur gaat en hoort te krijgen en vanaf wanneer ik hem kleurstof kan geven om hem rood op te kleuren. Ik wou ook weten of dit een vogel is die de slag van een andere vogel over kan nemen. Ik heb namelijk een f1 staan met echt een mooie en aparte slag. Als het kan wil ik de mus die slag ook aanleren. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit allemaal zo goed mogelijk kan bereiken en na hoeveel tijd de vogel ongeveer de zang over zou moeten nemen. Hopelijk is dit allemaal niet te veel gevraagd.

    Mvg, Quincy.

  • #2
    geef eens wat rood eivoer als ie rood op de borst word is het een man nu is moeilijk tezeggen want kan ook wle een pop wezen
    is nog een jonge vogel misschien neemt ie de slag van het f1 tje wel over je kan het proberen moet wel een man wezen dan he

    mvg

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Bedankt voor de reactie. Ik geef de vogel nu rood eivoer van beaphar en heb ook kleurstof aangeschaft want ik zie wel ook veertjes in de kooi liggen dus zou hem dat eventueel ook willen geven alleen weet ik niet of dat wel verstandig is bij zo een jonge vogel.

      Opmerking


      • #4
        je kunt een beetje kleurstof geven door het water of anders door het eivoer
        als je het door het water doet lauw water lost het wel op en bakjes na de tijd goed schoon maken want trekt in het bakje

        mvg

        Opmerking


        • #5
          echt zingen doet een mexicaanse roodmus niet he ... roepen met een 3 tal tonen ... kruisingen daar in tegen : mex.rood.mus X ... of ...X mex roodmus
          dat zijn zangers met luide keel en zang ...

          Opmerking


          • #6
            En sinds waneer is de Mexicaanse roodmus een europese cultuurvogel?
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Ik ga even wat kleurstof door het eivoer heen gooien en kijken of ie het goed gaat. Ik hoor verschillende dingen over het feit dat het echte zangers zijn of niet. Mijn vogel is wel jong zal hou de zang van mijn f1 wel over kunnen nemen dan? Ik draai nu een bandje 4 tot 6 uur per dag met de zang van mijn f1 zodat mijn f1 ook wat feller reageert. Want hij reageert nu niet echt op mijn roodmus en ik wil namelijk wel dat de roodmus zijn zang overneemt. Ik hoop dat hij dat uiteindelijk ook gaat doen. Ik wist namelijk niet waar ik mijn bericht moest plaatsen vandaar dat ik dat hier deed.

              (Niet iedereen is een echt vogel kenner..... er zijn ook nog mensen in de leer... zeg dan netjes waar ik mn bericht wel kan posten en niet zo een flauwe vraag.... aangezien ik mijn bericht hier post weet je ook zelf wel dat ik nie weet waar ik het bericht moet posten.... wijsneus) populier

              Opmerking


              • #8
                Het heeft echter weinig met vogelkennis te maken, Maar Mexico ligt niet in Europa.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  dat had me ongeboren kind je ook wel kunnen vertellen gap. Als ik niet weet waar ik mn bericht moet plaatsen plaats ik dat waar ik dat wil. als iedereen met nuttige informatie komt en verder geen klachten heeft over waar ik mijn bericht plaats komt het wel erg onnodig over hoe jij je bericht neerzet. zeg dan..... kerel. voor dit onderwerp moet je bij bijv.. tropische vogels zijn. dan zeg ik.... ok dat's netjes ga ik doen. bedankt nog. maar ik hoop dat je je voor kan stellen dat iemand zich kan irriteren als je zo een onnodig bericht plaatst terwijl anderen op het forum gewoon netjes antwoord geven en hier verder geen problemen mee hebben.

                  nogmaals, geef dan aan waar ik wel moet zijn voor mexicaanse roodmussen.

                  ik hou het zo netjes als ik maar kan, dus.

                  mvg, Quincy

                  Opmerking


                  • #10
                    en uhm, veenstrahoeve en Chardonnert bedankt voor de nuttige informatie.

                    Mvg.

                    Opmerking


                    • #11
                      graag gedaan

                      en de mex roodmus lijkt veel op de europese
                      is de zelfde voeding zang etc

                      dus geen gezeur meer over dat ie verkeerde rubiek staat

                      Opmerking


                      • #12
                        veel succes ermee
                        ( geen zin meer in gezeur )

                        Opmerking


                        • #13
                          Ok duidelijk,

                          Oorspronkelijk geplaatst door populier
                          Het heeft echter weinig met vogelkennis te maken, Maar Mexico ligt niet in Europa.
                          Misschien voorkom je een hoop gezeur, (korte lontjes gedoe) door er ff bij te melden in welke tread dan wel gepost diend te worden.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Een hoop gez*$%#k om niks.
                            Geef antwoord of vertel waar hij wel moet staan en anders zwijg je toch gewoon.
                            Is het de bedoeling om elkaar te helpen hier of om mensen weg te krijgen???

                            Groeten Michel
                            http://michelsfotosite.weebly.com

                            Opmerking


                            • #15
                              zo ook weer opgelost ,bedankt modderaar
                              gegroet.

                              Opmerking

                              Working...
                              X