Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lege nesten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lege nesten

    Mijn nesten met jonge vogeltjes worden steeds leeggehaald.
    Er kunnen geen muizen of i.d. in de voilere komen
    Mijn vogelbestand bestaat uit :
    Bichinows, spitsstaarten, tijgervinken, mozambiqui sijsjes, kanaries, zebravink mannetjes, oranjewever man, St Helena's, Seres ammadines enn loodbekjes.
    De voillere is 8 bij 5 meter en begroeid met coniferen, Hedera en vaste planten.
    Als de nesten niet leeggehaald worden stoppen de ouders met voeren waardoor de jonge doodgaan.
    Wie weet hoe dit kan??????

  • #2
    van welke soorten worden de nesten leeggehaald ? er zijn meerdere redenen dat ouders stoppen met voeren: de ouders kunnen nog niet helemaal in goede conditie zijn, ze kunnen te weinig levend voer vinden voor hun jongen, de pop begint weer met een nieuw nest te maken, ouders zijn te jong, te onervaren. er zijn nogal wat redenen te vinden, zo dat je begrijpt dat het niet eenvoudig is om te zeggen wat het is ? muizen die halen geen nesten leeg, hooguit zullen ze een ei kapot maken. die gaan liever voor het voer. kunnen er beslist geen ratten of ander ongedierte in komen ? ik weet van mijn binsen, dat als ze een dood jong hebben, dan gooien ze die uit het nest, als het niet te groot is. misschien dat zoiets kan.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door petertuin2
      Er kunnen geen muizen of i.d. in de voilere komen
      ...
      De voillere is 8 bij 5 meter en begroeid met coniferen, Hedera en vaste planten.
      ...

      Opmerking


      • #4
        Bij mij is ooit gebeurd dat losse mannen de nestjes uitroeiden.
        Dat waren vooral zebravinken en blauwfazantjes.
        Ook jonge uitgevlogen vogels, met name zebravinken, gooien jonge van andere eruit omdat ze het nestje inpikken om te slapen.
        Deze jonge vindt je echt niet meer terug als ze nog heel klein zijn.
        Dit kunnen dus ook oorzaken zijn als de jonge verdwenen zijn.

        groetjes
        Loodje
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking

        Working...
        X