Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: 1e intern. eendags kleurkanariewedstrijd

Stamgast
    Thanks
    7

Exclamation 1e intern. eendags kleurkanariewedstrijd

Op zaterdag 9-oktober organiseert de vogelvereniging Haarlemmermeer een eerste internationale eendagswedstrijd voor kleurkanaries.

Zaterdagochtend inbrengen te Zwanenburg (tussen Amsterdam en Haarlem) en 's middags weer met de vogels naar huis (eventueel met al uw gewonnen prijzen).
    Het inschrijfgeld wordt vrijwel volledig besteed aan de klassementsprijzen.

Voor info:

bert@mebe.nl of;

http://www.vogelvereniging.nl/eendags.htm

Keurmeesters zijn de internationaal bekende Jaq Meesters en Gerard Verhagen.

Ik ga meedoen, u ook?

Groet,

Rob.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobK Bekijk Bericht
    Op zaterdag 9-oktober organiseert de vogelvereniging Haarlemmermeer een eerste internationale eendagswedstrijd voor kleurkanaries.

Zaterdagochtend inbrengen te Zwanenburg (tussen Amsterdam en Haarlem) en 's middags weer met de vogels naar huis (eventueel met al uw gewonnen prijzen).

Voor info:

bert@mebe.nl of;

Ik ga meedoen, u ook?

Groet,

Rob.
    ik ook.groet teunis

Origineel gepost door RobK

Voor info:

bert@mebe.nl of;

Ik ga meedoen, u ook?

Groet,

Rob.
    Ik hoorde dat het al lekker loopt, ik ben heel benieuwd.

Zou voor mij de eerste keer zijn. denk er nog even over na.

Mijn mooiste exemplaren zijn geel intensieve mannen en rood schimmel man en 2 poppen.

Nu begreep ik dat met rood schimmel mee doen een moeilijk verhaal is omdat een schimmel heel moeilijk TT waardig te krijgen is.

Ook heb ik 5 gele mannen zitten. (alle 5 broers uit een nest )
    Nu zijn er 3 intensief en 2 veel lichter van kleur maar nu weet ik niet of ze geel schimmel zijn of ivoor geel intensief of citroen geel (wat ik ook wel eens lees)

Ik vind ze vrij egaal van kleur en zie er niet direct schimmel in, dat is bij die rode schimmels wel anders

Krijgt je vogel altijd punten op zo'n TT ?

Gewoon meespelen is juist dan bijzonder nuttig. Dit is geen gewone TT.

Van de site www.vogelvereniging.nl :

Wat houdt een dergelijke keuring in?
    Dat u als inzender maar 1 dag met de vogels van huis bent, en dat dit voor de vogels vrijwel geen belasting met zich meebrengt.
    U kunt als inzender de keuring volgen, u krijgt geen keurbrief, maar een uitleg over de vogel door de keurmeester, die de vogels gaat keuren volgens een plaatsingssysteem, waar uiteindelijk 7 vogels worden geplaatst per hoofdgroep.
    Ook is er de mogelijkheid om met de keurmeester in discussie te gaan als u vragen hebt over de beslissing van hem, zolang u hem maar niet gaat beďnvloeden in zijn keuzes.
    Na de keuring zijn de keurmeesters nog aanwezig in de zaal zodat u ze dan nog vragen kunt stellen, specifiek over uw vogels bijvoorbeeld.

Ik begreep bij ons op de vereniging dat ik de kleur zeker goed moet doorgeven omdat je anders niet met de betreffende vogel mee mag spelen.

Dit ging over TT's algemeen.

Dat is nou een van de voordelen van deze dag. Hier helpt iedereen je en je kunt uitleg krijgen over zo'n beetje van alles.

Succes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
    Dat is nou een van de voordelen van deze dag. Hier helpt iedereen je en je kunt uitleg krijgen over zo'n beetje van alles.

Succes.
    Dus mocht ik op het inschrijfformulier het klassennummer verkeerd hebben ingevuld dan wordt dat terpaatse opgelost

Juist. Ik zal de baas zeggen dat je meedoet en dat hij niet zo streng moet zijn...

Senior lid
    Thanks
    1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobK Bekijk Bericht

Voor info:

bert@mebe.nl of;

Ik ga meedoen, u ook?

Groet,

Rob.

Hoi Rob is er al bekend hoelveel vogels er ingeschrijven zijn voor morgen
    helaas ben ik er zelf niet morgen . te moei/ziek van de kuur tegen mijn ziekte

groetjes DIK

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten