Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e intern. eendags kleurkanariewedstrijd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
    Zou voor mij de eerste keer zijn. denk er nog even over na.

    Mijn mooiste exemplaren zijn geel intensieve mannen en rood schimmel man en 2 poppen.

    Nu begreep ik dat met rood schimmel mee doen een moeilijk verhaal is omdat een schimmel heel moeilijk TT waardig te krijgen is.

    Ook heb ik 5 gele mannen zitten. (alle 5 broers uit een nest )
    Nu zijn er 3 intensief en 2 veel lichter van kleur maar nu weet ik niet of ze geel schimmel zijn of ivoor geel intensief of citroen geel (wat ik ook wel eens lees)

    Ik vind ze vrij egaal van kleur en zie er niet direct schimmel in, dat is bij die rode schimmels wel anders


    Krijgt je vogel altijd punten op zo'n TT ?
    ben je er geweest met de vogels wiggel?Het was een prachtige dag.Ik wil ook de vereninging bedanken voor de gastvrijheid en als het volgend jaar weer is doe ik weer mee.Groet teunis

    Opmerking


    • #17
      2e Internationale Kleurkanariedag Haarlemmermeer


      Wanneer gaat deze dag plaats vinden en waar wordt deze gehouden?
      Deze dag wordt gehouden op zaterdag 8 oktober 2011
      in het Clubhuis van v.v. Haarlemmermeer te Zwanenburg
      Marialaan 86
      1161 XD Zwanenburg
      TEL; 06 34 500080
      De vogels worden gekeurd door de internationaal bekende keurmeesters: Jack Meesters en Gerard Verhagen.

      De dagindeling zal er als volgt uit gaan zien:

      * inbreng vogels tussen 8.00 en 9.00 uur (met koffie en cake)
      * start keuring rond 9.30 uur
      * einde keuring rond 12.30 uur
      * show open vanaf 13.00 tot 15.30 uur
      * sluiting met prijsuitreiking 15.30 uur
      * uitgifte vogels rond 16.00 uur

      Voor vragen of een uitleg over deze dag kunt u kontact opnemen met: bert@mebe.nl

      Opmerking


      • #18
        spijtig

        Hallo Rob,

        Lijkt me heel interessant... spijtig dat het een zoverre verplaatsing vraagt...
        Veel succes !!!
        Oscar

        Opmerking


        • #19
          Vanuit Tilburg komen er ook 5 kanaries meespelen

          We hebben er zin in.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
            Vanuit Tilburg komen er ook 5 kanaries meespelen

            We hebben er zin in.

            Zijn er op het laatste moment 9 geworden, vandaag de stickers ontvangen.

            vogels zitten er goed bij, op 1 rood ivoor intensieve na die iets te vet is geworden

            We hebben er zin in.
            http://wiggel.skyrock.com/

            Opmerking


            • #21
              De 2 dagen in een vluchtje heeft de te vette kanaire zichtbaar goed gedaan.

              Heb ze dagelijks 2 x 15 minuten verplicht baantjes laten vliegen.

              gewoon erbij staan en aankijken is voldoende om ze naar de adere stok te laten vliegen. Ook kanariezaad met witzaad mengen half om half helpt er wel aan mee.

              Ze is niet al het vet kwijt maar zat er zojuist bij de laatste controle en opkooien erg goed bij.

              We zullen het allemaal wel zien morgen, heb er nog steeds zin in, dat dan weer wel.
              http://wiggel.skyrock.com/

              Opmerking


              • #22
                Succes!

                Succes morgen Wiggel en Rob en anderen !, benieuwd naar de 'uitslagen' en ervaringen.


                Peer

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                  Succes morgen Wiggel en Rob en anderen !, benieuwd naar de 'uitslagen' en ervaringen.


                  Peer
                  We zijn net thuis en de vogels staan weer lekker in de schuur.

                  Voor mij persoonlijk was het een erg geslaagde dag, alles was goed geregeld en het was erg leerzaam en gezellig.

                  Keurmeester Jack Meesters, die de 9 vogels die ik ingeschreven had keurde, legde alles erg duidelijk uit en beantwoordde alle vragen naar alle tevredenheid.

                  Wat betreft de uitslagen kan ik ook tevreden terug kijken.

                  Het was een Engelse keuring waarbij de beste 7 vogels uit een Hoofdgroep tegen elkaar streden voor de plaatsen 1 t/m 7. Nr 1 krijgt vervolgens 7 punten, nr 2 krijgt 6 punten, enz.

                  Zelf speelde ik mee in de hoofdgroepen 8 en 9

                  Groep 8: de Lipochroom Rood kanaries (rood, roodivoor en rood mozaieken type 1 en type 2)

                  Groep 9: Lipochroom Melanine Zwart klassiek intensief, schimmel en mozaiek.

                  In groep 8 deden 23 vogels mee en mijn rood schimmel man werd 2e, mijn rood ivoor popje werd 4e en mijn rood ivoor man werd 6e.
                  Al met al 12 punten gescoord in deze hoofdgroep.

                  Winnaar in deze groep werd Dick IJpelaar met een Rood Mozaiek type 2 man.

                  In groep 9 deden 21 vogels mee en werd mijn zwart rood Azul mozaiek man 2e en mijn andere zwart rood mozaiek man werd knap 4e.

                  In deze groep werd ik verslagen door een zwart rood intensieve man van onze grote vriend Rob Kristel.

                  Ook hier dus 10 punten wat mijn totaal op 22 punten bracht.

                  Dit punten aantal was voldoende om 5e te worden in het totale klassement wat me een mooie levensmiddellenmand opleverde.

                  Op de terugweg nog even over Eindhoven gereden om een bestelling op te halen bij Hans Voets, wat Maikel ook weer wat geld kostte want die kocht zijn 5e agaatrood mozaiek van de dag

                  Volgend jaar zeker weer.
                  http://wiggel.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #24
                    Fijn Wiggel. gefeliciteerd met het mooie resultaat, vast weer een hoop opgestoken en vol goede moed verder natuurlijk.

                    Opmerking


                    • #25
                      er komt een tijd....

                      Mooi om allemaal te lezen Wiggel...en mooie resultaten ook!
                      Wat betreft zwart rood intensief....tsja d'r is altijd een baas boven baas, maar er komt een tijd.....


                      Groet,

                      Peer

                      Opmerking

                      Working...
                      X