Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgevlogen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Uitgevlogen!

    Vandaag is mijn 1e jong van de Japanse meeuwtjes uitgevlogen!! Er zit een bruin propje met zwarte kraaloogjes op een takje rond te kijken.

    De ouders hebben beiden een witte bef, dus deze is goed te herkennen. Wat een droppie.

    van de 6 eitjes zijn er, voor zover ik het kon zien, 3 uitgekomen en volgroeid. Kan het mis hebben, want het nest was nogal ingenieus gebouwd met de ingang naar beneden gericht.


    Wanneer mogen Japanse meeuwtjes officieel bij hun ouders vandaan? Welke leeftijd? Ze zijn nu 2,5 weken oud. (7 juli geboren) Ik doe ze weg om inteelt en een hok vol meeuwen te voorkomen.

    En als alles is uitgevlogen, moet ik het nest dan nog even laten zitten?

    Ik wil alle nesten weghalen, om te voorkomen dat ze weer gaan broeden: 1 nest per jaar lijkt me genoeg.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2

    Opmerking


    • #3
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Hoi,

          Tot mijn verbazing zag ik dat tegen de muur zitten ook bij pas uitgevlogen kanaries, als ze wat beter kunnen vliegen en landen doen ze dat niet meer.
          Het is net als tegen het gaas landen, noodlanding, je scoort er geen punten mee

          Succes met de rest van het nest !! Het volgende leuke is als de jeugd achter mekaar aan gaat jagen, krijgertje spelen, zeker als de duifjes ook mee gaan doen, je zal nog wat ongelofelijk vliegwerk zien

          Groet Dree

          Opmerking


          • #6
            Hahaha: "Je scoort er geen punten mee".

            ik kijk uit naar de tijd dat het allemaal wat groter is. het 2e kuiken is nu weer terug het nest in gekropen, terwijl de oudste parmantig op de tak blijft zitten.
            pa en ma blijven er steeds bij in de buurt en als ik met mijn enge kop bij de kooi verschijn gaan ze luid piepen om me weg te jagen.
            Tja... helaas ben ik toch echt degene die daaglijks voer en water kom brengen.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              De meeuwtjes blijven terug het nest in kruipen, als je 6 jongen hebt slapen ze gewoon met z'n achten in het nest, dat deden ze tenminste bij mij vroeger.

              Dree

              Opmerking


              • #8
                Onze jonge Japanse meeuwtjes gaan de eerste paar dagen ook veel terug op het nest, maar daarna slapen ze overdag lekker knus tegen elkaar aan op een stok (meestal buiten). 's Nachts keren ze wel met zijn allen terug op het nest.

                Het is ook niet niks, al die nieuwe indrukken en vlieg-oefeningen. Daar word je wel moe van als je spieren dat nog niet gewend zijn

                Opmerking


                • #9
                  En nummer 3 is zojuist ook uitgevlogen.
                  En die heeft een mooie witte vlek op het koppie, dus makkelijk te herkennen.

                  Ik heb even in het nest gekeken of er nog iets van eieren of dode jongen liggen, maar er ligt alleen maar poep. Dat lijkt me niet zo fris om elke nacht in terug te vliegen? Of maakt dat niet zo uit?
                  het nest is helemaal zelf gemaakt; in een broedbakje hebben ze een bolletje gemaakt met de opening wat naar beneden.

                  Ik vind het wel heel leuk hoor, die ukkepukjes; ze zijn echt nog kleiner dan hun ouders en die zijn al niet groot. En nog helemaal bruin, al is de oudste op de buik boven de pootjes al wat witter. Zo kan ik tsjiep, tsjep en tsjap uit elkaar houden hahaha.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Het gaat heel snel; de jongen groeien dagelijks en hun kleur verandert ook wat. Ze worden nog wel gevoerd door hun ouders en zitten overdag met zijn 3en strak naast elkaar op een tak. Erg leuk.

                    Volgende week woensdag zijn de laatsten 2 weken uitgevlogen, dan gaan ze naar vrienden van ons, die een megagrote kooi hebben waar ze al snel in zoek zullen raken, denk ik hahaha.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      hee tortel waar blijven de foto's ben nieuwsgierig hoe ze er uit zien

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja, die komen eraan. heb er net gemaakt, maar kan even niet bij mijn eigen pc. Ik zit nu achter mijn toplapje.
                        mijn man is bezig de pckamer uit te ruimen, zodat hij er laminaat kan leggen. misschien dat ik er straks nog even bij kan, maar anders even wachten maar.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Nou, mannetje moest werken, dus ik kon even ahcter mijn vaste pc kruipen.
                          Hier wat foto's, hoop ik.

                          De jongste, met witte vlek:


                          De oudste 2 (met witste buik is de oudste)


                          meer foto's volgen
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Familie bij het nachthok


                            jongen met duivenjong
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              hele familie, met pa en ma vooraan, jongen achteraan


                              ook hele familie
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X