Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels apart voor de kweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogels apart voor de kweek?

    Mijn opa heeft kanaries en zet voor de kweek de mannen en poppen enkele maanden apart om zo de kweek te bevoorderen. Werkt dit ook zo bij tropen zoals spitsstaarten en goulds enzo???
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    werkt dit zo

    nee dat werkt niet, beter is alle nestgelegenheid te verwijderen uit de ruimte en zo de vogels rust te geven.
    vraag is natuurlijk is dit nodig omdat de meeste mensen afgaande op het vraag stelling en blijschap als ze enkele jongen hebben gekweekt amper jongen uit prachtvinken kweken.

    Opmerking


    • #3
      mijn goulds mannen en poppen zitten appart
      ik koppel zelf in kweek kooien en het gaat perfect
      of is altijd goed gegaan .

      Opmerking


      • #4
        ik haal in okt. de mannen en poppen van elkaar. De poppen laat ik in de grote voliere zitten. In jan. zet ik de mannen er weer bij. Dat gaat prima en alle vogels krijgen volgens mij dan de rust die ze nodig hebben.
        Maar dat is mijn ervaring.

        groetjes
        Loodje
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #5
          ik heb mijn tropische vogels (gould, papegaai amadines en emblema's) in de rust periode apart zitten, de mannen bij de mannen en de poppen bij de poppen. In oktober doe ik per kooi 1 pop alleen erin en 2 weken later de man erbij. Zo is de pop al gewend in de kooi, wanneer de man erbij komt.

          Echter de voeding is ook heel belangrijk, dit moet je opvoeren qua dierlijke eiwitten (zoals eivoer en insectenvoer) wanneer de kweekperiode nadert en de lichturen moeten ook stijgen.

          Mijn ervaring is, dat het totaal geen zin heeft, om alle nestgelegenheden eruit te halen en de mannen en poppen bij elkaar te laten zitten.
          Dan broeden ze als nog, op de gekste plekken, voerbakken, baadbakken op de grond....enz

          Gr. Martijn
          Met vriendelijke groet,

          Martijn Schaufeli

          Opmerking


          • #6
            Ik haal bij mij op het eind van de broedperiode de nestkasten uit de voliere en pas de voeding aan.
            Ze krijgen vanaf dan een minimum aan dierlijke eiwitten, ik geef helemaal geen levend voer meer.
            Mijn ervaring is dat na een aantal weken de broeddrift afneemt en dat sommige vogels gaan ruien.
            Ik haal de kastjes eind augustus eruit zodat de vogels de tijd krijgen voor de rui etc.
            Als er nog koppels doorgaan haal ik ze uit elkaar maar dit is vooralsnog niet nodig geweest.

            Opmerking

            Working...
            X