Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke ringen voor de Blauwe Bisschoppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke ringen voor de Blauwe Bisschoppen?

    Vandaag gehoord: komt kweker A bij kweker B om een koppel Amerikaanse Blauwe Bisschoppen te kopen.
    Kweker A bekijkt de vogels en merkt op dat deze met breekringen geringd behoren te zijn. Kweker B zegt dat niet te weten.
    Kweker A durft de koop niet aan en de handel gaat niet door.
    Wie heeft hier ervaring mee en/of weet hoe het in elkaar steekt?

    Groeten
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

  • #2
    breekie breek

    Hans,

    Met breekringen bedoel je ringen die zijn bestemd voor europese cultuurvogels? In de vogelindex op de site van de NBvV staat wel de ringmaat 3,5* aangeduid. De ster * zou duidelijk maken dat er van een verplichte maatvoering sprake is. Naar mijn bescheiden mening gaan europese ringen met breeklijn slechts tot 3,0 mm.



    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      mijn bescheiden mening

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Vandaag gehoord: komt kweker A bij kweker B om een koppel Amerikaanse Blauwe Bisschoppen te kopen.
      Kweker A bekijkt de vogels en merkt op dat deze met breekringen geringd behoren te zijn. Kweker B zegt dat niet te weten.
      Kweker A durft de koop niet aan en de handel gaat niet door.
      Wie heeft hier ervaring mee en/of weet hoe het in elkaar steekt?

      Groeten
      Hans.
      als het over de Amerikaanse blauwe gaat dan heeft de kweker A groot gelijk
      want ze moeten wettelijk verplicht geringd zijn met 3,5 mm etc.
      zie bijlage ,artikel 5 ringen afgifte regeling.



      mvg

      ps: Rob ff bescheiden mening bijstellen ,ook grotere maten (groter dan 3,0 mm) gaan vergezeld met een breukzone.

      pps: negeren dit opvolgende stukje aub ,ik vind dat alle ringen voorzien moeten zijn van een breukzone ,dus ook voor de afrikaantjes etc. m.a.w. 1 type ring ,voorkomt veel ellende .

      Opmerking


      • #4
        Ik kan de Amerikaanse Blauwe bisschop niet vinden in bijlage A, kijk ik verkeerd? (Guiraca Caerula)
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Ik kan de Amerikaanse Blauwe bisschop niet vinden in bijlage A, kijk ik verkeerd? (Guiraca Caerula)
          klopt ook wel Ton k. het is namelijk de Guiraca caerulea hahahahahaha (altijd scherp ,altijd scherp).

          kijk bv. hier :



          scrollen naar pagina 13

          of hier :

          Opmerking


          • #6
            Heren worden hartelijk bedankt voor de verstrekte info. Toen ik kweker B hierover informeerde bleek de koop inmiddels gesloten ......(ook zij hebben het licht gezien)
            En dus is iedereen weer erg gelukkig!

            Groeten,
            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              nou gelukkig heeft het weer een happy end gekregen.


              mvg

              Opmerking


              • #8
                moet ik het weten ook. ( en niet van Jan met de korte achternaam maar van de instanties die erover gaan).

                dus ik neem berichtgeving omtrent de verplichte ringmaat niet terug 3,5 mm ( dat is mij nu al 100% duidelijk) maar voorlopig wel het feit dat de breukzone verplicht in de ring moet zitten en om het pootje dus van B.B.

                mvg

                Opmerking


                • #9
                  We wachten het even af dus.
                  Handig als een controlerende instantie het ook niet direct kan vinden...
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ach "ze" (meerdere vrouwen bij meerdere instanties) klonken wel aardig
                    zal morgen wel uitsluitsel krijgen, tja dan ben ik er ff niet natuurlijk
                    kreeg tegenstrijdige berichten/gegevens direct ,toen ik door ging vragen bleek men het ook niet zo 123 te weten( en zeker niet toen ik de wel direct verschillende gegeven antwoorden tegen elkaar uitspeelde).

                    het heeft met vele factoren te maken zoals bv: aan moeten kunnen tonen afkomstig vanuit kweek en dus dan "verhandelbaar" maar dan kwamen er weer dingen om de hoek kijken en ook daar wisten ze niet 123 een antwoord op.

                    we wachten af, als ik duidelijkheid heb dan bericht ik wel verder maargoed een robbie kan ook uitsluitsel geven natuurlijk ( maar ik heb het liever zwart op wit van instanties die de regeltjes opmaken en moeten handhaven zeg maar ).

                    en wat is er nu weer ?, ik ben aan het aanpassen van bericht en voeg tekst toe en wat krijg ik voor melding ? is een duplicaat van bericht wacht 5 minuten, wat nou duplicaat? , duplicaat is een exacte kopij van tekst/document etc.
                    nee gaat goed met al die veranderingen hoor webmastertje!
                    maar ik zal zelf wel weer eens wat fout gedaan hebben, zal wel...................

                    Opmerking


                    • #11
                      Af en toe wat stoffig daar bij het LNV. Maar ben met jullie benieuwd wat men er van vindt. We wachten dus af.

                      gr
                      Hans
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                        Vandaag gehoord: komt kweker A bij kweker B om een koppel Amerikaanse Blauwe Bisschoppen te kopen.
                        Kweker A bekijkt de vogels en merkt op dat deze met breekringen geringd behoren te zijn. Kweker B zegt dat niet te weten.
                        Kweker A durft de koop niet aan en de handel gaat niet door.
                        Wie heeft hier ervaring mee en/of weet hoe het in elkaar steekt?

                        Groeten
                        Hans.
                        Hallo Hans, De Noord Amerikaanse en de Braziliaanse bisschoppen zijn geen europese vogels dus hoeven volgens mij geen breekringen. Een rode of groene kardinaal hoeft toch ook geen breekring. De Noord Amerikaanse bisschoppen krijgen bij mij een 3,5 mm ring en de Braziliaanse bisschoppen een 2,9 mm ring.

                        Het zou inderdaad mooi zijn als alle ringen voorzien zouden worden van een breuklijn, zou veel fraude voorkomen.
                        rob

                        Opmerking


                        • #13
                          bekendmaking lijsten beschermde inheemse diersoorten
                          Wat zou er inheems zijn aan deze vogels?
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door robbie
                            Hallo Hans, De Noord Amerikaanse en de Braziliaanse bisschoppen zijn geen europese vogels dus hoeven volgens mij geen breekringen. Een rode of groene kardinaal hoeft toch ook geen breekring. De Noord Amerikaanse bisschoppen krijgen bij mij een 3,5 mm ring en de Braziliaanse bisschoppen een 2,9 mm ring.

                            Het zou inderdaad mooi zijn als alle ringen voorzien zouden worden van een breuklijn, zou veel fraude voorkomen.
                            rob
                            kijk en daar zit hem dus de kneep in die andere soorten die jij noemt staan niet op de lijst met wettelijke bepaling tot ringen der vogels

                            echter is het zo dat de groene inmiddels ook "verplicht" te ringen te boek staat,maar dat is dan alleen weer nodig als het gaat om "handel". maar "handel ring vogels"staan niet op de lijst met bepaling zoals in al die linken aangegeven.

                            dat is dus de vraag die gesteld is ,waarom wel/niet een breukzone ring om bij B.B ? en waarom staat deze op de lijst met vogels ( de inheemse vogels) die breukzone ring verplicht moeten dragen? ( en groene bv niet).

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Wat zou er inheems zijn aan deze vogels?
                            in het land van herkomst ,zijn ze zo inheems als de pest,hier in Europa is deze betiteld alszijnde zeldzame dwaalgast.
                            en als je dwaalgast ben ( mag ook ontsnapte zijn in het verleden) dan kom je op de lijst met beschermde "Europese" soorten te staan.( uiteraard dient dit wel aan bepaalde dingen te voldoen maar word de soort gezien en opgegeven dan kan een soort op de lijst met dwaalgasten komen te staan)

                            zo zijn ze dus nu wederom bezig met de "japanse nachtegaal" ,de nachtegaal moet volgens de instanties geringd zijn (handelsverkeer) en dat werd/word oogluikend toegestaan onder het mom van overgangsvogel, nu echter willen ze hem gaan "bombarderen" alszijnde "Europese"soort. (omdat er her en der wat kolonies rondvliegen).

                            is dus een vogel die internationaal gezien geringd dient te worden,net zoals de zilveroor nachtegaal ,rijstvogel en tal van andere soorten.

                            andere soorten zoals halsbanden zijn ze dus ook mee bezig ,maar dan juist weer of ze "schadelijk"zijn en of ze een te grote invloed hebben op de inheemse flora en fauna stand. m.a.w. gaan "we"die nu moeten vangen/uitroeien of niet.

                            mvg

                            ps: weinig tot geen reacties tot nu toe van de instanties, we wachten geduldig verder af.

                            Opmerking


                            • #15
                              Tot op heden kan ik het volgen: ze moeten/kunnen momenteel nog met de gewone ringen geringd worden maar als ze straks -eventueel- onder de Europese wetgeving vallen, zoals door WK netjes uitgevogeld, dan komen de breekringen in zicht.
                              In geval van - al zou dat voorkomen! - export dienen de vogels altijd geringd te zijn..... Toch?

                              Maar graag wacht ik de resultaten van WK's speurtocht af.

                              gr
                              Hans.
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X