Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijgervink 1-2 kan dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tijgervink 1-2 kan dit?

    Hallo, ik heb een vraag over tijgervinken.

    Ik heb al geruime tijd een koppel tijgervinken in een buitenvoliere zitten, maar gisteren zat de pop er zo slecht bij dat ik dacht die overleeft de nacht niet.
    Ze zat helemaal bol,ogen dicht, niet normaal op de pootjes zitten, kon niet meer vliegen.Ze was meer dood dan levend.
    De pop heb ik in een ziekekooi gezet.

    Nu net heb ik een nieuwe pop weten te bemachtigen, met de gedachte dat mijn eigen pop het loodje heeft gelegd.
    Deze pop heb ik in de voliere losgelaten bij de man en ben bij de zieke pop wezen kijken, maar wat blijkt nu ze zit weer top fit in de kooi?
    Ik zag wel een kapot eitje liggen in de kooi, dus legnood geweest, terwijl ze wel een nest heeft gemaakt in de voliere.

    Maar nu is mijn vraag kan ik mijn "zieke" pop weer terug zetten, bij het mannetje, het is wel een koppel want ze voeren elkaar en kan ik de nieuwe pop die ook broedrijp is erbij houden?

    p.s. ik weet ook wel dat ik wat ongeduldig bent geweest om zo snel een nieuwe pop te halen, maar ik kon deze vrij snel en in mijn buurt en voor een redelijke prijs krijgen. Probeer maar nu een broedrijpe pop te krijgen...

  • #2
    Je was idd. een beetje ongeduldig. Je had beter kunnen wachten of het ene popje dood was gegaan, maar dan had je toch nog een paar weken moeten wachten om de nieuwe pop bij de man te zetten, hij is nu eenmaal gekoppeld met het eerste popje.
    Echt een gevaar voor het koppel is ze niet maar wel bestaat de kans dat beide poppen wat gaan ruzieen om de man. Maar dat ligt er ook aan of het andere popje broedrijp is. Wat daar de gevolgen van kunnen zijn, moet je afwachten. Maar het hoeft niet zo te zijn.
    Beter twee poppen dan een man als andersom.
    Ik heb ook twee poppen en een man bij mijn tijgervinkjes. Toen de man eenmaal een popje had gekozen, was er geen ruzie meer.

    groetjes
    Loodje
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

    Opmerking

    Working...
    X