Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Onderwerp: alweer een diefstal

Senior lid bonkje's Avatar
    Thanks
    2

Unhappy alweer een diefstal

na een succesvol broedseizoen zijn vannacht de volgende vogels gestolen
    heb nu voor de derde keer bezoek gehad ondanks de zware beveiling

zwartkop 3 keer reh8 2010 nbvv
    zwarte roodstaart 3keer reh8 2010 nbvv

ook onze geelgors man zowel de keeppop hebben het niet overleefd terwijl de pop van de geelgors op jongen zit
    langzaam maar zeker begin ik de moed op te geven en is mijn plezier verknalt in deze zeer mooie hobby

mvg klaas vd heide

Stamgast
    Thanks
    6
    Afschuwelijk! En wat voor beveiligingsmaatregelen had je genomen? Puur om een idee te krijgen hoe ze dit dan weer geflikt hebben. Jammer dat je geen goede honden hebt. Dan is het echt onmogelijk. Mijn honden slapen zowel binnen als buiten. Een van mijn honden slaapt buiten naast de volière. Los. Een andere hond slaapt binnen in een bench en mijn reu ligt los in de woonkamer die aangrenzend aan de vogelkamer ligt met de deur open. Hij ligt bij de twatwa's. Dus dan kan het domweg echt niet gebeuren. Maargoed, ik heb nu eenmaal honden en die kan je niet nemen om je vogels te beschermen. Je moet echt dol zijn op honden en dat geluk heb ik dan weer.

Dus ik durf ook openlijk over mijn vogelbestand te praten. Iedereen mag komen proberen iets weg te halen hier. Makkelijk praten zo, ik weet het...

Sterkte, echt erg van de jonge vogels en de gestorven dieren. Je gaat bijna denken dat het georganiseerd is gezien het soort vogels dat ze weghalen en de manier waarop!

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    jeetje wat vreselijk
    je moet ongeveer naast je voliere gaan slapen is toch niet normaal meer

maar soms denk ik zijn het misschien niet toch bekende geweest ???
    de vogel wereld is ook vaak veel jaloezi

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker Bekijk Bericht
    jeetje wat vreselijk
    je moet ongeveer naast je voliere gaan slapen is toch niet normaal meer

maar soms denk ik zijn het misschien niet toch bekende geweest ???
    de vogel wereld is ook vaak veel jaloezi
    Dat bedoel ik. Want daarom gaf ik aan dat het iets georganiseerds oid leek. Toevallig 3 keer je vogels weg is wel heel vreemd. Ik heb al 30 jaar vogels en er is nog nooit iets gestolen. Dus soms denk ik ook wel eens dat het binnen een kringetje plaatsvindt. Dus dat mensen inderdaad via MP bij mensen binnen komen of gewoon echt bekend zijn zodat ze de weg weten. Ik ga niet om met mensen die kweken wat ik heb. Laat mensen ook liever niet binnen en als ik dat wel doe dan zet ik mijn honden achter een hek en laat duidelijk zien dat die normaal loslopen als ze achter de hek uit hun plaat gaan tegen iemand. Dat schrikt af!

Moet even rectificeren, er is wel 1 keer iets voorgevallen. Mijn eksters zijn een keer weggehaald. Ik had een koppel gewone eksters en na 3 jaar waren die weg. Het zou kunnen dat ik zelf de voliere open heb gelaten maar normaal gesproken zouden zij niet wegvliegen omdat ik ze onder toezicht heel vaak los liet en ze dan lekker in de tuin bleven en altijd terugkwamen als ik ze riep. Heb echter nooit meer iets van ze gezien of gehoord. Dus ik vermoed dat een buurman ze losgelaten of weggehaald heeft ivm geluidsoverlast. Is wel 25 jaar geleden en ik geef toe dat die vogels extreem luidruchtig waren als het wilde koppel uit de buurt kwam tetteren op de volière.

andre 44
    Guest
    godv............. ze moesten ze af maken die rotzakken maar ja daar heb jij jou vogels niet mee terug ik heb ook het geluk dat ik 4 waak honden heb dus bij mij komen ze niet maar toch weer een liefhebber die zijn hobby (leven )is verknald ik leef met je mee ik moet er niet aan denken dat het mij moest over komen

Sterkte Klaas!

Stamgast
    Thanks
    0
    diep Klote , gewoon, sterkte Klaas

Thanks
    2
    ze mogen me alles afnemen behalve mijn vogels dan geef je mij een dolksteek
    camera,s schrikdraad bouwlampen met sensoren alles is echt zwaar beveiligt en dan dit.............

maar ik laat de kop niet hangen .........

gr klaas

andre 44
    Guest
    en ze staan niet op de camera want dan heb je ze zo even met de beelden naar de politie

Thanks
    2
    nee ze staan helaas niet op de camera ivbm storing pc

helaas zat allemaal tegen

gr klaas

ps de politie etc is hier al geweest

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten