Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alweer een diefstal

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    fort knox

    hey allemaal

    na de schrik te zijn bekomen FORT KNOX aan het bouwen
    maar zal mijn hobby nooit aflaten nemen door zulke mensen
    dus wk ik ga gewoon op dezelfde voet verder maar dan alleen in een fort
    naruch bedankt voor de tip en idd je krijgt het uit de inboedelverzekering mijn vogels waren ook al optimaal verzekerd dus dat zit wel goed
    maar alleen het idee al dat er weer mensen bij mij achter zijn geweest gun ik niemand toe
    Op naar volgend jaar ........en dan hopelijk een klein beetje meer geluk
    iedereen bedankt voor de reactie,s en ik zal weer een beetje terug trekken uit de forums want je weet maar........


    mvg
    Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

    Opmerking


    • #32
      goed zo jongen that's the spirit.
      jammer dat het zo allemaal moet gaan maar ja.....................

      veel geluk in de toekomst .
      mvg

      Opmerking


      • #33
        Even hoor, over wat voor soort vogels gaat dat? Want verslaafden ed hebben niks aan vogels en ik vind het nogal wat om iemand dood te schieten voor vogels.
        Want zo gestoord zijn vogelmensen toch niet? Iemand doodschieten om een lopertje putters kan ik me gewoon niks bij voorstellen.

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Even hoor, over wat voor soort vogels gaat dat? Want verslaafden ed hebben niks aan vogels en ik vind het nogal wat om iemand dood te schieten voor vogels.
          Want zo gestoord zijn vogelmensen toch niet? Iemand doodschieten om een lopertje putters kan ik me gewoon niks bij voorstellen.
          ja marx ff verkeerd begrepen of gelezen denk ik.

          wat een verslaafde aan vogels heeft ? heel veel.
          vanacht gestolen en een paar uur later zitten de vogels bij een handelaar of opkoper ,betekend geld en geld betekend drugs.
          wat een verslaafde met vogels heeft ? helemaal niks, object van diefstal maakt niks uit namelijk,als het maar geld oplevert.

          diefstallen waarbij 3 kanaries en 2 zebravinken zijn gestolen zijn daar vaak het voorbeeld van, maar dan nog levert dit vaak nog meer op dan een gestolen fiets, en als het minder oplevert dan is de "afzettijd" weer in het voordeel van de crimineel, men kan namelijk in elke vogelwinkel zijn vogels aanbieden en tegenwoordig zijn de handelaren maar wat blij als ze wat vogeltjes hebben in de kooien.
          en als ze er dan 3 x niks voor krijgen dan laten ze die voortaan wel zitten of gaan vaker op pad om hun shot maar betaald te kunnen krijgen.




          er was laatst/poosje gelden toch ook weer een papegaai terug gevonden , die was aangeboden bij een vogelhandelaar. vogelhandelaar wist heel toevallig van de diefstal (vanuit de media) en heeft toen politie en eigenaar gewaarschuwd.
          persoon is opgepakt maar zei: ik heb hem niet gestolen hoor ik heb hem gekocht van een man op straat die zei dat de vogel van zijn overleden oma was geweest en dat hij er niet voor kon zorgen.
          ja wright, wel heel toevallig dat ze zijn vingerafdrukken ook vonden in het huis waarin de vogel stond.

          mensen worden voor nog wel minder vermoord dan een lopertje putters ( een lege portemonnee of "hij keek zo raar naar me" doet ook al mee tegen woordig),het gaat erom dat men vrij gemakkelijk aan vuurwapens kan komen in bepaalde kringen, de gemiddelde vogelliefhebber heeft denk ik geen vuurwapen in huis.
          als een crimineel een vuurwapen heeft en zit in het nauw ,dan gaat/kan deze hem gebruiken ook.


          vogels/honden etc. die in tuinen gehuisvest zijn ,zijn vaak ook de opstap naar het grotere werk voor criminelen in de dop.

          ook zijn er altijd nog de "dierenliefhebbers" van organisaties als de alf ,die "groep" word ook nog wel eens vergeten om het in te zoeken, men hoort er alleen van als er 100 nertsen zijn losgelaten ofzo.

          en ja ook de eigenaren zelf zijn soms de basis van een "diefstal", men laat hok openstaan en alle vogels weg, het komt dan niet bij sommige op dat de vogels niet echt gestolen zijn, is zeker een optie en vooral als men verder niks mist of inbraak sporen zijn.

          en ja dan heb je ook nog de georganiseerde groepen die op pad gaan , al dan niet op bestelling word er meegenomen wat niet van hun is, of de smokkel afdeling tja ik weet het wijkt wat af maar heeft er wel degelijk iets mee te maken,want menigeen vogeltje wat gestolen word komt in het buitenland terecht en daar kan men bijna zeker van zijn als het gaat om diefstallen van bv. 100 putters in 1 keer.

          en zoals terecht josly aanhaalde , in sommige/vele gevallen is de dader bekend en dichter in de buurt dan dat men denkt. met als redenen soms: jalouzie,overlast,stoer willen doen, ruzie etc etc.( zijn dus vaak de "vakantie diefstallen" , men weet wanneer men op vakantie gaat en tjoep).

          weet 1 ding ,vogels zijn op het moment lucratiever geworden dan vele soorten drugs.
          allemaal dankzij de import stop/verbod.

          jij heb toch in amsterdam gewoond? nou dan zou het als het goed is het jouw helemaal niet zo onbegrijpelijk in de oren moeten klinken. in amsterdam is alles mogelijk namelijk.


          mvg

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
            ja marx ff verkeerd begrepen of gelezen denk ik.

            wat een verslaafde aan vogels heeft ? heel veel.
            vanacht gestolen en een paar uur later zitten de vogels bij een handelaar of opkoper ,betekend geld en geld betekend drugs.
            wat een verslaafde met vogels heeft ? helemaal niks, object van diefstal maakt niks uit namelijk,als het maar geld oplevert.

            diefstallen waarbij 3 kanaries en 2 zebravinken zijn gestolen zijn daar vaak het voorbeeld van, maar dan nog levert dit vaak nog meer op dan een gestolen fiets, en als het minder oplevert dan is de "afzettijd" weer in het voordeel van de crimineel, men kan namelijk in elke vogelwinkel zijn vogels aanbieden en tegenwoordig zijn de handelaren maar wat blij als ze wat vogeltjes hebben in de kooien.
            en als ze er dan 3 x niks voor krijgen dan laten ze die voortaan wel zitten of gaan vaker op pad om hun shot maar betaald te kunnen krijgen.




            er was laatst/poosje gelden toch ook weer een papegaai terug gevonden , die was aangeboden bij een vogelhandelaar. vogelhandelaar wist heel toevallig van de diefstal (vanuit de media) en heeft toen politie en eigenaar gewaarschuwd.
            persoon is opgepakt maar zei: ik heb hem niet gestolen hoor ik heb hem gekocht van een man op straat die zei dat de vogel van zijn overleden oma was geweest en dat hij er niet voor kon zorgen.
            ja wright, wel heel toevallig dat ze zijn vingerafdrukken ook vonden in het huis waarin de vogel stond.

            mensen worden voor nog wel minder vermoord dan een lopertje putters ( een lege portemonnee of "hij keek zo raar naar me" doet ook al mee tegen woordig),het gaat erom dat men vrij gemakkelijk aan vuurwapens kan komen in bepaalde kringen, de gemiddelde vogelliefhebber heeft denk ik geen vuurwapen in huis.
            als een crimineel een vuurwapen heeft en zit in het nauw ,dan gaat/kan deze hem gebruiken ook.


            vogels/honden etc. die in tuinen gehuisvest zijn ,zijn vaak ook de opstap naar het grotere werk voor criminelen in de dop.

            ook zijn er altijd nog de "dierenliefhebbers" van organisaties als de alf ,die "groep" word ook nog wel eens vergeten om het in te zoeken, men hoort er alleen van als er 100 nertsen zijn losgelaten ofzo.

            en ja ook de eigenaren zelf zijn soms de basis van een "diefstal", men laat hok openstaan en alle vogels weg, het komt dan niet bij sommige op dat de vogels niet echt gestolen zijn, is zeker een optie en vooral als men verder niks mist of inbraak sporen zijn.

            en ja dan heb je ook nog de georganiseerde groepen die op pad gaan , al dan niet op bestelling word er meegenomen wat niet van hun is, of de smokkel afdeling tja ik weet het wijkt wat af maar heeft er wel degelijk iets mee te maken,want menigeen vogeltje wat gestolen word komt in het buitenland terecht en daar kan men bijna zeker van zijn als het gaat om diefstallen van bv. 100 putters in 1 keer.

            en zoals terecht josly aanhaalde , in sommige/vele gevallen is de dader bekend en dichter in de buurt dan dat men denkt. met als redenen soms: jalouzie,overlast,stoer willen doen, ruzie etc etc.( zijn dus vaak de "vakantie diefstallen" , men weet wanneer men op vakantie gaat en tjoep).

            weet 1 ding ,vogels zijn op het moment lucratiever geworden dan vele soorten drugs.
            allemaal dankzij de import stop/verbod.

            jij heb toch in amsterdam gewoond? nou dan zou het als het goed is het jouw helemaal niet zo onbegrijpelijk in de oren moeten klinken. in amsterdam is alles mogelijk namelijk.


            mvg
            Helemaal mee eens helaas is het zo dat je op de hoek van de straat een pistool kan kopen en dat is binnen 5 min geregeld
            Ook wat betreft iemand omleggen om een kleinigheidje gebeurt ik denk wel een paar keer per dag
            We moeten maar leven in deze wereld helaas helaas......
            Maar in mijn geval wel braaksporen maar zonder vernieling
            Dus wie zal het zijn waarschijnlijk iemand die heel dicht bij mij staat.....


            mvg klaas

            ps De wereld is een gekkenhuis,Dit is het hoofdkwartier.
            g
            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

            Opmerking


            • #36
              Juist omdat ik een tijd in Amsterdam Oud West heb gewoond vind ik dat het allemaal wel meevalt met die pistolen en verslaafden ed. Ja, natuurlijk vroeg er wel eens iemand om geld. Ik heb ook wel eens een mes gezien, jongens die lege portemonnaies in het water mikten en de buit in hun jassen, mensen die zakken rolde, mensen die lastig zijn en je geld af willen troggelen maar schieten ed was zelden. In de jaren dat ik daar woonde lag er 2 keer een dode man in een straal van 500 meter van mijn huis en dat waren echte afrekeningen. Niks waar ik iets mee te maken had dus

              Dus vandaar dat ik mij een beetje verbaas over hoe mensen denken dat criminelen tegenwoordig te werk zouden gaan. Zeker de kleine crimineeltjes die vogels jatten. Het is echt niet zo dat je om het minste of geringste zou moeten vrezen voor je leven.

              Opmerking


              • #37
                dat klopt ook wel marx wat je zegt maar dat is in "gewone" toestand/situatie.
                een tasje roven bv. is een gelegenheid die zich voordoet en is van vele factoren afhankelijk om slagingskans te hebben.

                een inbraak om vogels te stelen is 99 van de 100% voorbereidend werk ( daar hebben we het nu over in deze topic)

                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Het is echt niet zo dat je om het minste of geringste zou moeten vrezen voor je leven.
                ruzie om het WK voetbal. In de nacht van maandag op dinsdag overleed een tweede slachtoffer na een schietpartij maandag in een kroeg in Hannover, de hoofdstad van de aan Nederland grenzende deelstaat Nedersaksen
                Twee Italianen en een Duitser hadden ruzie gekregen in de horecagelegenheid in de marge van de hoerenbuurt.
                De woordenwisseling ging over prestaties van Duitse en Italiaanse voetballers bij wereldkampioenschappen
                De 42-jarige vermoedelijke dader schoot volgens

                Opmerking


                • #38
                  duidelijk



                  Voor Bonkje (Klaas) en alle anderen die te maken hebben gehad met diefstal van hun vogels is het meer dan vervelend, laten we ons dat wel realiseren.

                  Voorlopig weten we wel weer voldoende dus we doen 'm op slot.

                  Groet,

                  Henk en RobK, moderatoren VogelCafe.

                  Opmerking

                  Working...
                  X